• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Utorok, 16.8.2022Meniny má Leonard
21°Bratislava

Nedostatok vitamínu C: 8 hlavných príznakov

  • 12:56 16.03.2016
  • Bratislava
Nedostatok vitamínu C: 8 hlavných príznakov

Po vitamíne C začíname zvyčajne siahať až vtedy, keď nás prepadne choroba. No na jeho prirodzený príjem z ovocia a zeleniny by sme mali dbať aj vtedy, keď nám choroby nehrozia. Jeho nedostatok sa dokáže na organizme nepekne prejaviť.

Prečo je vitamín C potrebný

V organizme plní tento vitamín viac funkcií. Okrem toho, že pôsobí ako antioxidant, naše telo ho využíva aj pri vstrebávaní iných vitamínov a minerálov, napríklad železa. Dôležitý je aj pre našu pokožku, nielen na udržanie jej elasticity, ale pomáha aj pri hojení rán a popálenín. Z vitamínu C čerpajú aj naše zuby, konkrétne sklovina a tiež imunitný systém a mnoho iných orgánov.

Čítajte: Vitamín B12: Aké sú príznaky jeho nedostatku a prečo je tak dôležitý?

Koľko je odporúčaná denná dávka

Odporúčaná denná dávka je 100 mg na deň pre dospelého človeka. Dopĺňa sa stravou, najmä ovocím a zeleninou, ktoré sú prirodzeným zdrojom. Inou alternatívou je užívať doplnky stravy.

Príznaky jeho nedostatku

Ak vaša strava pozostáva prevažne z hotových a fastfoodových jedál, vitamín C vám zrejme bude chýbať. Telo oň oberá aj fajčenie, ochorenia obličiek a jeho množstvo tiež klesá s pribúdajúcim vekom. Jeho nedostatok sa prejavuje rôznymi symptómami:

  • Vyčerpanie
  • Strata hmotnosti
  • Bolesti kĺbov a svalov
  • Modriny sa tvoria ľahko a rýchlo
  • Dentálne problémy
  • Suchá pokožka a vlasy
  • Problémy so žalúdkom
  • Časté infekcie a výskyt chorôb

Takto si ho doplníte

Ako sme už spomínali vyššie, jeho prirodzeným zdrojom je ovocie a zelenina. Najviac sa ho nachádza v guave, kiwi, ríbezliach, ananáse, citrusových plodoch, paprikách, paradajkách, brokolici, špenáte a inej zelenej listovej zelenine.

Čítajte: Nedostatok vitamínu D: Top 9 varovných signálov

Ak na sebe pozorujete nedostatok vitamínu C, odporúčame vám ho dopĺňať práve z prírodných zdrojov. Tablety by mali prísť na rad až pri ochoreniach alebo extrémnom nedostatku vitamínu C.

Čítajte: 5 najčastejších nedostatkov živín a ako im zabrániť

Bojovali ste niekedy s nedostatkom vitamínu C?

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, DK, merckmanuals.com, fitday.com. Foto: shutterstock.com
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Niektoré opaľovacie krémy nie sú vhodné pre malé deti, na tento faktor si dajte pozor

Niektoré opaľovacie krémy nie sú vhodné pre malé deti, na tento faktor si dajte pozor

VČERA - 14:28Zdravie

Opaľovacie krémy s chemickými filtrami nie sú vhodné pre deti do troch rokov. Upozorňuje na to dermatovenerologička z Národného onkologického ústavu Zuzana Zelenayová.

​4 chyby pri raňajkách, ktoré škodia hladine cukru v krvi

​4 chyby pri raňajkách, ktoré škodia hladine cukru v krvi

7:02 14.08.2022Zdravie

Na vyrovnanú hladinu cukru v krvi si musia dávať pozor nielen diabetici. Tieto chyby pri raňajkách ju dokážu vykoľajiť.

Pozor na tieto kuchynské riady. Podľa expertov spôsobujú štvornásobné riziko rakoviny

Pozor na tieto kuchynské riady. Podľa expertov spôsobujú štvornásobné riziko rakoviny

20:05 13.08.2022Zdravie

Kuchári a kuchárky, ale aj konzumenti, ktorí často prichádzajú do kontaktu s niektorými druhmi kuchynského riadu, u seba výrazne zvyšujú riziko vzniku rakoviny.

​9 lží, ktoré si hovoríme o pití alkoholu

​9 lží, ktoré si hovoríme o pití alkoholu

7:03 13.08.2022Zdravie

O negatívach spojených s konzumáciou alkoholu počul už každý. Prečo si teda stále klameme? Týchto 9 lží sa stále nevytratilo z povedomia verejnosti.

​Jednoduchý spôsob, ako redukovať riziko ochorení mozgu: Stačí opakovať túto aktivitu

​Jednoduchý spôsob, ako redukovať riziko ochorení mozgu: Stačí opakovať túto aktivitu

7:31 09.08.2022Zdravie

Denné opakovanie jednoduchej aktivity účinne redukuje riziko ochorení mozgu a spomaľuje jeho starnutie. Podľa mnohých vás dokonca ochráni pred demenciou.