• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Štvrtok, 1.5.2025Dnes je Sviatok práce
18°Bratislava

Reklama na printovom trhu v roku 2015 stagnovala

  • 10:29 10.03.2016
  • Bratislava
Reklama na printovom trhu v roku 2015 stagnovala

Monitoring vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje bartre, zľavy či bonusy. Kým denníky vlani poklesli o 1,7 percenta, časopisy narástli o 0,8 percenta.

Príjmy médií z reklamy na printovom trhu v minulom roku stagnovali. Celkové výdavky na reklamu poklesli medziročne o 0,4 percenta na úroveň necelých 175,6 milióna eur. Ukázal to monitoring reklamných výdavkov Ad Intelligence agentúry TNS Slovakia.

Monitoring vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje bartre, zľavy či bonusy. Kým denníky vlani poklesli o 1,7 percenta, časopisy narástli o 0,8 percenta.

Na takomto pozitívnom výsledku sa však podľa PR manažérky Vladimíry Bunčákovej podpísalo výlučne zaradenie nových titulov do monitoringu. Po odrátaní tohto vplyvu došlo v segmente časopisov k medziročnému poklesu výdavkov na reklamu o 1,4 percenta.

Noviny zaznamenali negatívny výsledok i napriek vstupu nového titulu – Denníka N na trh, konštatovala Bunčáková. "Medziročne poklesli najmä regionálne denníky a týždenníky," priblížila.

Samotným vydavateľom sa darilo rozdielne. Z pohľadu novinových titulov medziročne rástol News and Media Hodling a Ringier Axel Springer. U vydavateľstiev Perex, Šport Press a Petit Press bol zaznamenaný dvojciferný pokles monitorovaných výdavkov do reklamy, informovala TNS Slovakia.

Najviac reklamy zadávatelia umiestnili v tituloch vydavateľstiev Ringier Axel Springer (50,4 mil. eur), News and Media Hodling (41,9 mil. eur) a Petit Press (21 mil. eur). Títo traja hráči získali podľa Bunčákovej v roku 2015 až 65 percent z celkových investícií do printovej reklamy.

Medzi denníkmi investovali zadávatelia najviac do reklamy v Novom Čase. V kategórii týždenníkov sa najviac inzerovalo v Plus 7 dní a medzi mesačníkmi v časopise Eva.

Najväčším zadávateľom reklamy v tlači bol už tretí rok po sebe obchodný reťazec Lidl (6,4 mil. eur). Druhé miesto zopakoval predajca záhradnej a bazénovej techniky Mountfield (4,5 mil. eur). Podľa Bunčákovej osem z desiatich najväčších zadávateľov reklamy v printe si udržalo postavenie v TOP 10 z roku 2014. Z prvej desiatky vypadli telekomunikačný operátor Orange a Škoda Auto Slovensko, ktorých nahradil predajca elektrospotrebičov Datart a obchodný reťazec Tesco.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál TASR, Foto: TASR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Pri požiari osobného vozidla sa zranili dve osoby

Pri požiari osobného vozidla sa zranili dve osoby

DNES - 18:50Domáce

Pri požiari auta v Leviciach sa vo štvrtok dopoludnia zranili dve osoby. Jedna z nich sa v čase príchodu hasičov už nenachádzala na mieste.

Na Malinom Brde mal vážny úraz hornej končatiny 55-ročný slovenský cyklista

Na Malinom Brde mal vážny úraz hornej končatiny 55-ročný slovenský cyklista

DNES - 18:43Domáce

Počas zjazdu na bicykli z Maliného Brda vo štvrtok popoludní si vážne zranil hornú končatinu 55-ročný slovenský cyklista.

Polícia eviduje neúspešné pokusy o podvod na senioroch,opäť apeluje na opatrnosť

Polícia eviduje neúspešné pokusy o podvod na senioroch,opäť apeluje na opatrnosť

DNES - 16:47Domáce

V priebehu minulého týždňa zaznamenali policajti na území Bratislavského kraja dva prípady, našťastie, neúspešných pokusov o podvodné vylákanie peňazí od seniorov.

M. Šutaj Eštok: Hlas-SD chce rokovať o úprave transakčnej dane pre živnostníkov

M. Šutaj Eštok: Hlas-SD chce rokovať o úprave transakčnej dane pre živnostníkov

DNES - 16:20Domáce

Strana Hlas-SD chce na koaličnej rade hovoriť o tom, aby transakčná daň nemusela platiť pre drobných živnostníkov.

Šutaj Eštok: Hlas odmieta akúkoľvek diskusiu o možných scenároch vystúpenia z EÚ

Šutaj Eštok: Hlas odmieta akúkoľvek diskusiu o možných scenároch vystúpenia z EÚ

DNES - 13:35Domáce

Koaličný Hlas-SD odmieta akúkoľvek diskusiu o možných scenároch vystúpenia Slovenska z Európskej únie.