Britské reťazce prenajímajú priestory konkurencii a zábavným aktivitám
- 17:04 06.03.2016
- Londýn
Z britských miest v posledných rokoch zmizli tisíce malých obchodov, ktoré neboli schopné konkurovať nižším nákladom a cenám internetových portálov.
Príkladom je supermarket Tesco vo Woolwichi, v juhovýchodnej časti Londýna, ktorý začína ponúkať odevy značiek Dorothy Perkins, Burton či Evans. Značky, ktoré doteraz ponúkala konkurencia, dostali k dispozícii takmer 1860 štvorcových metrov (m2) z celkovej plochy vyše 11.000 m2. Na tejto ploche Tesco pôvodne ponúkalo svoje hračky, kancelárske potreby a technológie, z ktorých mnohé sú teraz dostupné len na internetovej stránke reťazca.
Britská trhová jednotka Tesco tvrdí, že v priebehu štyroch mesiacov od spustenia nového projektu vzrástol počet zákazníkov. Hovorca Tesco uviedol, že Woolwich je názorným príkladom novej stratégie, ktorá má zákazníkom ponúknuť väčší výber a motivovať k opätovnej návšteve.
Z britských miest v posledných rokoch zmizli tisíce malých obchodov, ktoré neboli schopné konkurovať nižším nákladom a cenám internetových portálov. Podľa odborníkov však nie je vylúčené, že k exodu sa pripoja aj veľké reťazce, ako Tesco či Marks & Spencer. Podľa Centra prieskumu maloobchodu sa podiel internetu v Británii na celkovom maloobchodnom predaji vlani medziročne zvýšil z 13,5 % na 15,2 %. Pre porovnanie, v Nemecku bol v minulom roku podiel internetu 11,6 %, vo Francúzsku 8,0 % a v Taliansku len 2,5 %.
Britský sektor supermarketov v rokoch 2007 až 2014 rozšíril predajnú plochu približne o 3,2 milióna m2. Stalo sa tak napriek tomu, že online predaj je na vzostupe a tento vývoj je nezastaviteľný.
Britská dvojka Sainsbury priznal 6 % nevyužitej predajnej plochy, čiže takmer 140.000 m2. V rámci snahy zachovať supermarkety otvorené chce Sainsbury využiť akvizíciu spoločnosti Home Retail, vrátane jeho maloobchodnej dcéry Argos, v hodnote 1,3 miliardy GBP (1,68 miliardy eur). Argos by tak so svojimi koncesiami mohol zaplniť voľný priestor.
Ak reťazce nebudú schopné zabezpečiť ziskovosť svojich supermarketov, budú ich musieť zatvoriť. Tesco od príchodu nového prezidenta Davea Lewisa v roku 2014 zatvorilo 61 obchodov, britská štvorka Morrisons 21 a plánuje zatvoriť sedem ďalších. Najväčší britský odevný reťazec Marks & Spencers je podľa analytikov zrelý na kompletnú racionalizáciu supermarketov. Spoločnosť prevádzkuje v Británii takmer 900 obchodov, i keď sa snaží viac priestoru uvoľniť pre ziskovejšie potraviny.
(1 EUR = 0,77483 GBP)
Trump prisľúbil zrušiť environmentálne opatrenia Bidenovej administratívy
Republikánsky prezidentský kandidát Donald Trump na stretnutí s vysokými manažérmi amerických ropných firiem prisľúbil zrušiť desiatky environmentálnych predpisov a opatrení administratívy Joea Bidena.
Výber daní je v ohrození, varuje prezident finančnej správy Jozef Kiss
Situácia s informačnými systémami finančnej správy nie je dobrá, čo by mohlo ohrozovať napríklad výber spotrebných daní.
Japonská spoločnosť Nippon Steel plánuje dokončiť kúpu U.S. Steel do konca roka
Popredný japonský výrobca ocele, Nippon Steel, sa drží svojho plánu uzavrieť do konca roka dohodu o kúpe U.S. Steel, napriek odporu voči transakcii v USA.
Prezidentka podpísala opatrenia na zlepšenie podnikateľského prostredia
Prezidentka podpísala zákon, ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony v súvislosti so zlepšovaním podnikateľského prostredia a znižovaním administratívnej záťaže.
Ceny nehnuteľností pokračovali v poklese aj v 1. štvrťroku 2024
V prvom kvartáli tohto roka klesli ponukové ceny nehnuteľností medzištvrťročne o 0,4 %.