Investície do reklamy vlani dosiahli takmer miliardu eur
- 16:48 21.05.2013
- BRATISLAVA

Oficiálne výdavky do reklamy v roku 2012 dosiahli hodnotu 962 mil. eur. V porovnaní s predchádzajúcim rokom to predstavuje nárast o 9,4 %.
Na túto formu propagácie inzerenti v minulom roku minuli 632,5 mil. eur, čím si televízie polepšili o 15,2 %.
Druhý najväčší podiel (17,5 %) na celkovom mediamixe mala so 168,7 mil. eur reklama v tlači. Avšak v medziročnom porovnaní zarobili noviny a časopisy o 2,7 % menej.
Z rastúcich výdavkov v roku 2012 profitovali rádiá. V roku 2012 si na príjmoch za odvysielanie reklamy polepšili o 5,8 % na 81,2 mil. eur. Ich podiel dosiahol 8,4 %.
Do vonkajšej reklamy zadávatelia investovali 75 mil. eur (podiel 7,8 %), čo bolo o 2,5 % menej než rok predtým. "Pozitívny vývoj zaznamenáva aj kinoreklama a aj keď jej podiel v reklamnom mediamixe nie je výrazný (0,4 %), je dôkazom záujmu zadávateľov o tento komunikačný kanál," uvádza TNS Slovakia. Potvrdzuje to aj 33,4-percentný rast výdavkov v tejto oblasti na 4,2 mil. eur.
V roku 2012 televízie odvysielali 4 780 hodín reklamy, čím sa objem predaného mediálneho priestoru zvýšil o 18,3 %. Rádiá podľa zistení TNS Slovakia odvysielali približne rovnaký objem reklamného času ako v roku 2011 (1 978 hodín). V tlači sa počet inzertných strán znížil o necelých 5 % na 49 318 tisíc.
Najviac peňazí, konkrétne 42,4 mil. eur vlani za reklamu zaplatil telekomunikačný operátor Slovak Telekom. S výdavkami vo výške 38,2 mil. eur ho nasledoval jeho konkurent Orange Slovensko. Telefónica Slovakia obsadila s 18 miliónmi piatu priečku. Medzi trojicu operátorov sa na tretie a štvrté miesto dostali rivali z chemického priemyslu Henkel (20,6 mil. eur) a Unilever (20,1 mil. eur).
Tak ako minulý rok, pozíciu v prvej desiatke si udržali aj spoločnosti Lidl, Slovenská sporiteľňa, Škoda Auto Slovensko a Nestlé. Ich výdavky sa pohybovali v intervale od 13,4 do 16,2 mil. eur. "Nováčikom v rebríčku TOP 10 je Poštová banka, ktorá medziročne zvýšila výdavky do reklamy o 60 percent," uvádza TNS Slovakia. Na desiatej priečke nahradila spoločnosť L'Oréal.

Šefčovič v EP varoval, že americké clá môžu postihnúť 97 percent exportov EÚ
Eurokomisár pre obchod a ekonomickú bezpečnosť Maroš Šefčovič v utorok v pléne Európskeho parlamentu v Štrasburgu varoval, že Spojené štáty môžu zaviesť nové clá na exporty z EÚ.

NBS: Priemerné ceny nehnuteľností ďalej rastú, byty sú najdrahšie v histórii
V prvom štvrťroku tohto roka vzrástli ceny nehnuteľností určených na bývanie oproti predchádzajúcemu kvartálu o 4 %.

PS: Fico od EÚ žiada jednotnú odpoveď na clá, jej jednotu ale zrádza
Premiér Robert Fico od EÚ žiada jednotnú odpoveď na americké clá, sám ale jej jednotu plánovanou návštevou Moskvy zrádza.

Krátky vyzýva Tarabu, aby zverejnil podklady k posudzovaniu vplyvov baterkárne
Taraba v minulosti priznal, že dokumentácia projektu vykazuje nízku kvalitu.

Europoslanci z PS vyzvali inštitúcie EÚ vyšetriť zneužívanie fondov na Slovensku
Yar sa v súvislosti s touto témou v pondelok prihlásila do rozpravy v pléne europarlamentu, aby situáciu predostrela ostatným členom zákonodarného zboru EÚ.