Fiat o presune centrály do USA nediskutuje

O možnosti presunu centrály automobilky Fiat do Spojených štátov amerických sa vôbec nedebatuje. Informoval o tom vo štvrtok hovorca talianskeho výrobcu.
To bolo reakciou na správu agentúry Bloomberg zo stredy tohto týždňa o tom, že Fiat zvažuje presun centrály spoločnosti do USA.
Na telekonferencii 29. apríla však Marchionne účastníkom povedal, že spoločnosť, ktorá vzíde z očakávanej fúzie firiem Fiat a Chrysler, bude mať centrálu v geografickom regióne, ktorý má "adekvátne kapitálové trhy potrebné na podporu našich budúcich aktivít". Sídlo automobilky Fiat je v Turíne, pričom Taliansko momentálne prechádza druhým rokom recesie. "Predaje v Taliansku v roku 2012 predstavovali len 10 % celkového objemu predaja skupiny Fiat. Európa je v celkovej schéme vecí stále menej relevantným faktorom," povedal Marchionne na telekonferencii.
Analytici preto očakávajú, že nová spoločnosť bude sídliť tam, kde v súčasnosti Chrysler, a obchodovať sa bude na newyorskej burze, ktorá má najväčšiu likviditu na svete. Fiat získal 20 % podiel amerického výrobcu v roku 2009, keď Chrysler pred bankrotom zachránila americká a kanadská vláda. V súčasnosti v spoločnosti vlastní 58,5 % akcií.

Tržby automobilky Lamborghini vzrástli v 1. kvartáli o takmer 30 %
Taliansky výrobca luxusných športových automobilov Lamborghini oznámil za 1. štvrťrok rast tržieb o takmer 30 % a prevádzkového zisku zhruba o tretinu.

SEVA: Za prvý štvrťrok 2025 pribudlo na Slovensku 2000 nových elektromobilov
Za prvý štvrťrok 2025 pribudlo na slovenských cestách 2000 nových elektromobilov.

Tesla predala vo Francúzsku v 1. kvartáli najmenej áut za štyri roky
Predaj áut amerického výrobcu elektrických vozidiel Tesla pokračoval v marci v poklese, už tretí mesiac po sebe, pričom za celý kvartál zaznamenal najnižšiu úroveň za posledné štyri roky.

Ferrari reaguje na Trumpove clá, v USA zvýši ceny
Taliansky výrobca luxusných športových áut Ferrari plánuje zvýšiť ceny niektorých svojich vozidiel v USA.

Nemeckých spotrebiteľov odrádzajú od kúpy elektromobilov vysoké ceny
Vysoké ceny sú hlavným dôvodom, prečo sa nemeckí spotrebitelia zdráhajú prejsť na elektrické vozidlá.