Zisk automobilky Nissan poskočil a prekonal očakávania

Druhý najväčší japonský výrobca áut, Nissan Motor Co za január až marec, čiže za svoj účtovný štvrtý kvartál, dosiahol rast čistého zisku o 46,1 %.
Nissan za prvé tri mesiace tohto roka vykázal čistý zisk v sume 110 mld. jenov (JPY), pričom v rovnakom období vlaňajška bol na úrovni 75,3 mld. JPY.
Svojím výsledkom Nissan prekonal aj očakávania analytikov oslovených v prieskume agentúry Reuters, ktorí odhadovali, že čistý zisk bude v objeme 100,8 mld. JPY.
Nissan predpokladá, že jeho globálny predaj áut retailovej klientele v terajšom účtovnom roku, ktorý sa skončí v marci 2014, stúpne na 5,3 mil. vozidiel z úrovne 4,9 mil. áut, na ktorej bol v účtovnom roku končiacom sa v marci 2013. Nissan bol jedinou z troch najväčších japonských automobiliek, ktorých globálny predaj áut v uplynulom účtovnom roku klesol.
Spomalenie predaja automobilov Nissan vyvoláva pochybnosti, či firma bude schopná dosiahnuť svoj cieľ a získať 8 % z globálneho trhu do marca 2017. Za obdobie od začiatku apríla 2012 do konca minulého roka bol podiel automobilky na globálnom trhu na úrovni 6,2 %.
(1 EUR = 129,8 JPY)

Tržby automobilky Lamborghini vzrástli v 1. kvartáli o takmer 30 %
Taliansky výrobca luxusných športových automobilov Lamborghini oznámil za 1. štvrťrok rast tržieb o takmer 30 % a prevádzkového zisku zhruba o tretinu.

SEVA: Za prvý štvrťrok 2025 pribudlo na Slovensku 2000 nových elektromobilov
Za prvý štvrťrok 2025 pribudlo na slovenských cestách 2000 nových elektromobilov.

Tesla predala vo Francúzsku v 1. kvartáli najmenej áut za štyri roky
Predaj áut amerického výrobcu elektrických vozidiel Tesla pokračoval v marci v poklese, už tretí mesiac po sebe, pričom za celý kvartál zaznamenal najnižšiu úroveň za posledné štyri roky.

Ferrari reaguje na Trumpove clá, v USA zvýši ceny
Taliansky výrobca luxusných športových áut Ferrari plánuje zvýšiť ceny niektorých svojich vozidiel v USA.

Nemeckých spotrebiteľov odrádzajú od kúpy elektromobilov vysoké ceny
Vysoké ceny sú hlavným dôvodom, prečo sa nemeckí spotrebitelia zdráhajú prejsť na elektrické vozidlá.