• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Utorok, 21.5.2024Meniny má Zina
22°Bratislava

Prieskum ukázal, koľko minieme v lekárni a čo tam kupujeme

  • 9:58 25.06.2015
  • BRATISLAVA
Prieskum ukázal, koľko minieme v lekárni a čo tam kupujeme

Jedným z hlavných dôvodov, prečo zavítame do lekárne, je nákup voľnopredajných liekov a výživových doplnkov. V Bratislavskom samosprávnom kraji ide dokonca o najčastejší dôvod návštevy lekárne, uviedlo to 78,6 percenta opýtaných. Až za ním nasleduje výber liekov, ktoré predpísal lekár (71,5 percenta).

V lekárni necháme v priemere desať eur

V ostatných slovenských krajoch je toto poradie opačné, aj keď oba dôvody sú približne rovnako časté, udáva ich okolo 70 percent respondentov. Do lekárne tiež chodíme nakupovať kozmetiku a rastlinné produkty, čo je tretia najhlavnejšia príčina našej návštevy.

Vyplýva to z prieskumu Farmaceutickej fakulty Univerzity Komenského (UK) v Bratislave a Univerzitného vedeckého parku UK, do ktorého sa zapojilo 421 respondentov z Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) a 2 423 respondentov z 21 slovenských miest. Cieľom zisťovania bolo hodnotiť spokojnosť klientov lekární v rámci BSK v porovnaní s ostatnými krajmi.

Priemerne v lekárni necháme menej ako desať eur mesačne, zhodlo sa na tom 47 percent respondentov v BSK a 42,9 percenta v ostatných krajoch. Menej ako 30 eur utratí za lieky a iný tovar 38,7 percenta opýtaných v Bratislavskom kraji a 40,7 percenta vo zvyšných krajoch.

Ľudia v Bratislavskom kraji sú kritickejší

Z prieskumu tiež vyplýva, že najčastejšie si lekáreň vyberáme podľa jej dostupnosti, lokalita zaváži u takmer 80 percent opýtaných v BSK a pri 73 percentách ostatných respondentov. Ďalším kritériom, podľa ktorého sa rozhodujeme kam si ísť vybrať lieky, je kvalifikovaný a priateľský personál, do úvahy to berie vyše 48 percent opýtaných. Na treťom mieste je dobrá skúsenosť s lekárňou, ktorá pri výbere ovplyvňuje približne 32 percent účastníkov prieskumu.

Daniela Mináriková, ktorá sa na prieskume spolupodieľala, poukazuje aj na to, že typickým klientom v BSK je mladší a vzdelanejší človek. "Je kritickejší ako zákazník z ostatných krajov, aj keď miera jeho spokojnosti je stále veľmi vysoká. Na rozdiel od klientov v ostatných krajoch je náročnejší na manažment liečby a je s ním menej spokojný. Je to pravdepodobne spôsobené tým, že vzorka respondentov bola štatisticky významne mladšia a vzdelanejšia, čo kopírovalo socio-demografické charakteristiky BSK," uviedla Mináriková.

Prieskum bol realizovaný cez dotazníky s 29 otázkami, pričom názory respondentov sa zisťovali od októbra do decembra 2014.
Zdroj: WEBNOVINY
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Autobus na stanici zrazil chodkyňu a vliekol ju 200 metrov

Autobus na stanici zrazil chodkyňu a vliekol ju 200 metrov

DNES - 13:48Domáce

Na autobusovej stanici takmer došlo k tragédii.

Progresívne Slovensko vníma dohodu na uznesení za prvý krok k lepšej politickej kultúre

Progresívne Slovensko vníma dohodu na uznesení za prvý krok k lepšej politickej kultúre

DNES - 13:47Domáce

Opozičné hnutie Progresívne Slovensko ocenilo jednomyseľné prijatie uznesenia o odsúdení útoku na premiéra Roberta Fica v parlamente.

Taraba avizuje zmeny pri novele zákona o ochrane prírody

Taraba avizuje zmeny pri novele zákona o ochrane prírody

DNES - 13:18Domáce

Taraba k legislatíve avizuje predloženie pozmeňujúceho návrhu.

Slovenská hudobníčka podľahla rakovine, na liečbu sa jej skladali ľudia

Slovenská hudobníčka podľahla rakovine, na liečbu sa jej skladali ľudia

DNES - 12:55Domáce

Na liečbu sa hudobníčke známej z kapiel Zlokot a Toddler punk vyzbieralo niekoľko tisíc eur.

Žiga vyzval na nastolenie nového dialógu bez urážok, parlament odsúdil útok na Fica

Žiga vyzval na nastolenie nového dialógu bez urážok, parlament odsúdil útok na Fica

DNES - 11:51Domáce

Peter Žiga apeloval na zastavenie šírenia nenávisti.