• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Utorok, 29.11.2022Meniny má Vratko
Bratislava

Bratislavské električky sa vrátia do tunela pod Hradom

  • 12:30 29.04.2013
  • BRATISLAVA
Bratislavské električky sa vrátia do tunela pod Hradom

Električky sa opäť po vyše roku vracajú do tunela pod bratislavským Hradom, ktorý vlani vo februári uzavreli pre jeho nevyhovujúci technický stav.

Linky č. 5 a 9 začnú cez tunel jazdiť v stredu 1. mája. Informovala o tom hovorkyňa Dopravného podniku Bratislava Agáta Staneková počas prvej jazdy cez tunel, ktorú bratislavský dopravca zorganizoval pre médiá.

Električková linka č. 5 bude cez tunel jazdiť po rovnakej trase ako pred jeho uzavretím – teda smerom z Dúbravky cez Karlovu Ves, Nábrežie arm. gen. L. Svobodu, tunel, Obchodnú ulicu a Račianske mýto smerom do Rače a naopak.

Zmena bude na trase linky č. 9, tá bude jazdiť z Karlovej Vsi cez tunel, Námestie SNP a Kamenné námestie na Špitálsku, Trnavské mýto smerom do Ružinova a späť.

Tunel začali opravovať vlani koncom októbra, prieskum georadarom totiž odhalil praskliny v ostení. Rekonštrukcia tunela stála dopravný podnik takmer dva milióny eur. Náklady za rok 2012 boli 668 790 eur, práce a prieskumy v tomto roku stáli 1 287 530 eur, pričom ich dopravný podnik hradil len z vlastných zdrojov.
Opravili tunelové pásy

Ako informoval predseda predstavenstva spoločnosti Slovenské tunely Peter Ondroušek, v tuneli rekonštruovali 16 tunelových pásov, ktoré boli v zlom technickom stave a cez trhliny v nich presakovala na električkovú trať voda.

„ Najprv sa cementovou injektážou spevnila roztrúsená hornina za ostením, aby sa tunel staticky upevnil a potom sme sa v klenbe tunela pokúsili chemickou injektážou obmedziť priesaky vody nad električkovým vedením,“ vysvetlil postup opráv Ondroušek.

Vlani takto opravili dva tunelové pásy, v tomto roku prišlo na rad ďalších štrnásť. Tunel pod hradom je dlhý približne 800 metrov a je v ňom 81 tunelových pásov.
Voda môže robiť problém aj v budúcnosti

Ondroušek však pripustil, že i v budúcnosti sa môže stať, že voda bude robiť problémy v tých častiach, ktoré neboli teraz rekonštruované. Dopravný podnik so spoločnosťou Slovenské tunely preto hľadá riešenie, vďaka ktorému by nemuseli tunel pre rekonštrukciu odstavovať. Podľa Ondroušeka uvažujú nad nočnými opravami tunela, toto riešenie je však časovo i finančne náročnejšie.

Tunel pod Hradom rekonštruovali v roku 2010, vtedy však opravovali električkovú trať. Vlani vo februári ho museli opäť uzavrieť, keď v ostení zistili trhliny, ktoré mohli ohrozovať bezpečnosť v tuneli. Začali ho teda opravovať, tunel mali otvoriť opäť vlani v júli.

Úrad pre verejné obstarávanie však v tom čase preveroval postup dopravného podniku, ktorý začal rokovacie konanie bez zverejnenia. Rozhodnutie úrad vydal vlani v októbri, žiadne pochybenia nezistili. Tunel pod Hradom opravovala spoločnosť Slovenské tunely.
Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: WEBNOVINY
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Na Slovensku sa začali rotácie vojakov NATO, ministerstvo obrany upozorňuje na presuny

Na Slovensku sa začali rotácie vojakov NATO, ministerstvo obrany upozorňuje na presuny

VČERA - 20:55Domáce

Na Slovensku sa začali rotácie vojakov Mnohonárodnej bojovej skupiny NATO.

Zomrela herečka, ktorá prepožičala hlas desiatkam známych postáv

Zomrela herečka, ktorá prepožičala hlas desiatkam známych postáv

VČERA - 19:12Domáce

V jej repertoári dominovali najmä postavy detí a titulné roly. Známa herečka zomrela vo veku 87 rokov.

Progresívne Slovensko má v najnovšom prieskume 10 percent, OĽANO predbehlo SaS

Progresívne Slovensko má v najnovšom prieskume 10 percent, OĽANO predbehlo SaS

VČERA - 18:40Domáce

Voľby do Národnej rady SR by koncom novembra vyhral Hlas-SD so ziskom 19,7 percenta hlasov.

Experti upozorňujú na riziká v prípade električkovej trate pred SND

Experti upozorňujú na riziká v prípade električkovej trate pred SND

VČERA - 18:18Domáce

Hlavné mesto tvrdí, že ministerstvo kultúry sa rozhodlo posúdiť dosahy špecifického technického riešenia, s ktorým projekt novej električkovej trate v skutočnosti neráta.