Dopravcom rastú náklady pre minimálnu mzdu v Nemecku
- 10:14 06.02.2015
Slovenskí dopravcovia musia prehodnotiť zmluvy, konkrétne ceny za dopravu a požiadať partnerov o prispôsobenie odmeny v súvislosti so zvýšenými nákladmi, upozornil generálny tajomník Združenia cestných dopravcov ČESMAD Slovakia Pavol Reich. Vodiči tranzitujúci cez Nemecko sa zatiaľ nemusia registrovať na colnom úrade v Kolíne nad Rýnom.
Združenie ČESMAD Slovakia zásadne nesúhlasí s pôsobnosťou zákona na zahraničných dopravcov, keďže si myslíme, že nie je celkom v súlade s právom Európskej únie. Vykonali sme viacero krokov, spolupracujeme so zahraničnými združeniami a rokujeme na rôznych úrovniach, aby došlo k úprave tohto zákona.
Aký vplyv má spomínaný zákon na slovenských dopravcov, ktorí vyvážajú tovar do Nemecka a odtiaľ dovážajú?
Zákon má výrazne negatívny dopad na slovenské dopravné spoločnosti a zasahuje do slovenského vnútroštátneho právneho systému. Pre slovenských dopravcov to hlavne znamená neúmerne zvýšené náklady. Tieto náklady nemôžu pokryť, ak nebude cena za dopravu zvýšená o sumu, ktorá pokryje aj zvýšenú mzdu pre vodiča. A to znamená bojovať o takúto cenu za dopravu s nemeckými zákazníkmi(prepravcami). Zákon prináša aj povinnosť nahlasovať vodičov, ktorí na nemeckom území budú vo výkone práce. O týchto vodičoch je tiež potrebné si viesť evidenciu odpracovaných hodín v Nemecku.
Zákon o minimálnej mzde, ktorý už skúma Európska komisia, sa zatiaľ neuplatňuje pre dopravcov prechádzajúcich cez Nemecko.
Vodiči, ktorí tranzitujú Nemeckom, tak momentálne nemajú povinnosť sa registrovať na colnom úrade v Kolíne nad Rýnom. Toto moratórium platí do vyjasnenia kompatibility zákona s právom Európskej únie.
Aké máte doteraz ohlasy od dopravcov a čo im odporúčate?
Dopravcovia vnímajú zákon veľmi negatívne a pochopiteľne sú nespokojní. Musia prehodnotiť zmluvy, konkrétne ceny za dopravu a požiadať partnerov o prispôsobenie odmeny v súvislosti so zvýšenými nákladmi. Nemecké spoločnosti vyžadujú od slovenských dopravcov potvrdenie, že ich vodičom bude za výkon na nemeckom území zaplatená minimálna mzda. Týmto potvrdením sa nemecké spoločnosti (logistické centrá, špedície) zbavujú zodpovednosti a prenášajú zvýšené náklady na slovenských dopravcov bez toho, aby bola relevantne zvýšená aj cena za dopravu. Združenie ČESMAD už vyzvalo svojich členov a odporučilo im, aby k takýmto podmienkam nepristupovali a od nemeckých zákazníkov vyžadovali a nechali si potvrdiť zvýšenú cenu za dopravu. Združenie však odporučilo členským dopravným spoločnostiam, aby sa zákonom zatiaľ riadili, dodržiavali ho a vyhli sa tak možným vysokým sankciám – za nevyplácanie minimálnej mzdy 500-tisíc eur, za nevedenie evidencie 30-tisíc eur.
Pripravil Martin Benko
S&P potvrdila Slovensku rating A+ so stabilným výhľadom
Medzinárodná ratingová agentúra Standard & Poor's potvrdila v piatok rating Slovenska na úrovni A+ so stabilným výhľadom.
EÚ sprísnila pravidlá pre čínskeho maloobchodného predajcu módy Shein
Európska únia formálne pridala čínskeho online predajcu Shein na svoj zoznam digitálnych spoločností, ktoré sú dostatočne veľké na to, aby podliehali prísnejším bezpečnostným pravidlám.
Inšpekcia varuje pred nebezpečným výrobkom, má 14 rôznych chýb
SOI varuje pred nebezpečným produktom na slovenskom trhu.
Časť opozície vyzýva prezidentku nepodpísať zákon o strategických investíciách
Opoziční poslanci Veronika Remišová a Michal Šipoš vyzývajú prezidentku Zuzanu Čaputovú, aby nepodpísala tento týždeň v parlamente schválený zákon o mimoriadnych opatreniach pre strategické investície.
Premiér: Peniaze z plánu obnovy môžu byť štartom veľkých modernizačných programov
Peniaze z plánu obnovy môžu byť štartovacím momentom veľkých modernizačných programov na obdobie desiatich rokov.