Váhostav má nového riaditeľa, Moravčík túži firmu ozdraviť
- 12:52 30.09.2014
- BRATISLAVA

Bývalého generálneho riaditeľa Váhostavu Jána Katu odvolal akcionár spoločnosti, firma Finasist, a. s. Juraja Širokého. Novým generálnym riaditeľom stavebnej spoločnosti Váhostav - SK, a. s. bude od 1. októbra Marián Moravčík.
Novým generálnym riaditeľom stavebnej spoločnosti Váhostav - SK, a. s. na základe rozhodnutia akcionára bude od 1. októbra Marián Moravčík.
Jeho hlavnou úlohou bude riadenie spoločnosti počas procesu reštrukturalizácie, o ktorú Váhostav požiadal súd uplynulý piatok, informovala v utorok spoločnosť.
"Do Váhostavu prichádzam v čase, kedy firma prechádza ťažkým obdobím. Spolu s manažmentom chcem firmu ozdraviť, aby sme riadne pokračovali na rozbehnutých projektoch," povedal Moravčík, ktorý posledné dva roky pôsobil ako výkonný riaditeľ štátnej agentúry na podporu investícií a obchodu SARIO.
Moravčík chce získať nové zákazky
"Zároveň sa budeme usilovať získať nové zákazky a naďalej tak dávať prácu našim zamestnancom, ako aj zamestnancom našich dodávateľských firiem," dodal.
Moravčík sa počas svojej profesionálnej kariéry venoval poradenstvu zahraničným firmám, ktoré sa rozhodli investovať na Slovensku a spoločne s nimi riadil niekoľko výrobných podnikov.
Doterajší generálny riaditeľ a predseda predstavenstva Váhostavu Ján Kato skončil v spoločnosti v piatok minulý týždeň. Odvolal ho akcionár spoločnosti, firma Finasist, a. s. Juraja Širokého.
Odporúčame aj:
Veritelia tlačia Váhostav do konkurzu, žiada súd o ochranu
Širokého Váhostav je v konkurze, hrozí mu bankrot
Veritelia tlačia spoločnosť do konkurzu
Váhostav 26. septembra oznámil, že požiadal súd o ochranu pred veriteľmi. Reštrukturalizáciou sa tak chce vyhnúť hroziacemu konkurzu. Rozhodnutie zdôvodnil tým, že sa mu nepodarilo ani po zložitých rokovaniach s viacerými veriteľmi definitívne dohodnúť na splácaní ich pohľadávok, pričom veritelia tlačia spoločnosť do konkurzu.
Reštrukturalizácia je v danej situácii podľa spoločnosti jedinou možnosťou ako ju zachrániť. Okresný súd Bratislava I nedávno začal konkurzné konanie voči Váhostavu. Návrh na vyhlásenie konkurzu na majetok dlžníka podala žilinská firma Energy Pro, s. r. o. Veritelia spoločnosti v poslednom období na ňu podali niekoľko návrhov na konkurz.
Spoločnosť Váhostav - SK, a. s. bola založená vo februári 1993, v obchodnom registri je zapísaná od augusta toho istého roku. Spoločnosť má však vyše 60-ročnú históriu. Súčasný názov má od apríla 2001, dovtedy fungovala pod menom Prvá slovenská tunelárska, a. s. Sídlo mala najprv v Bratislave, od apríla 2000 v Žiline a od júla 2014 je opäť v Bratislave.
Základné imanie firmy je 20 miliónov eur, jej akcionárom je spoločnosť Finasist, a. s. Bratislava. Pôvodný Váhostav od roku 1954 do začiatku 90. rokov 20. storočia uskutočňoval najmä vodohospodárske stavby na strednom a hornom toku Váhu.
Staval priehrady a hydroelektrárne, ako napríklad Liptovská Mara a vodné dielo Gabčíkovo. Po transformácii na súkromnú firmu začal budovať diaľničnú infraštruktúru a železničné koridory, vrátane zložitých stavieb mostov a tunelov.

Trump navrhuje zvýšenie vojenských výdavkov o 13 %
Spojené štáty plánujú zvýšiť vojenské výdavky vo fiškálnom roku 2026 o 13 % až na 1,01 bilióna dolárov. Vyplýva to z požiadavky prezidenta Donalda Trumpa, ktorú zverejnil v pondelok Biely dom.

Trump navrhne hlboké škrty v rozpočtových programoch, ktoré sa netýkajú obrany
Hlavné škrty vo financovaní zasiahnu ministerstvá energetiky, vzdelávania, bývania a mestského rozvoja, zdravotníctva a sociálnych služieb.

Nárok na rodičovský príspevok pri neprijatí dieťaťa do škôlky sa zmenil
Podmienky nároku na takzvaný predlžený rodičovský príspevok vyplácaný na deti, ktoré majú právo na predškolské vzdelávanie, no neboli prijaté do spádovej materskej školy, sa zmenili.

EÚ chce pomôcť pri vyšetrovaní výpadkov elektriny v Španielsku a Portugalsku
Európska komisia je pripravená prispieť k „dôkladnému vyšetrovaniu“ výpadkov elektriny v Španielsku a Portugalsku.

PS: Zamestnanci železníc upozorňujú, že vláda nemá víziu modernizácie železníc
Už aj zamestnanci železníc upozorňujú na to, že vláda a minister dopravy Jozef Ráž nemajú žiadnu víziu ako modernizovať železnice.