Živly aj tento mesiac spôsobujú značné škody
- 9:00 16.08.2014
- BRATISLAVA

Nočná búrka zo stredy na štvrtok tento týždeň vytopila pivnice a zabila hospodárske zvieratá. Vznikli škody následkom víchrice, povodne, záplav a následkom pádov predmetov.
Ilustračné foto
Tohtoročné leto prevládajú dažde nad slnečnými lúčmi. Búrky prinášajú problémy už od mája a časté víchrice spôsobujú značné škody na majetku. Allianz – SP len za tento mesiac eviduje škodu zatiaľ za milión eur.
Nočná búrka zo stredy na štvrtok tento týždeň vytopila pivnice a zabila hospodárske zvieratá. Vznikli škody následkom víchrice, povodne, záplav a následkom pádov predmetov. "Klienti nám nahlásili už desiatky poistných udalostí s výškou škody viac ako 20.000 eur. Najväčší nárast hlásení však ešte očakávame," hovorí Jozef Hrdý, riaditeľ odboru likvidácie v Allianz – Slovenskej poisťovni.
Hlásenia z predmetnej noci stále pribúdajú. Silný vietor zvalil strom pred domom, zničil plot aj s betónovým základom. Korene stromu zdvihli chodník a spôsobili škodu aj v záhrade. Ďalším klientom zaplavilo suterén domu a na prízemí mali 30 centimetrov vody, hasiči zasahovali v noci aj nad ránom. Dážď opäť vytopil najmä dvory a pivničné priestory. Víchrica sa dotkla aj podnikateľov, na dvoch kravínoch vietor strhol strechu. O život prišli aj tri ovce, na ktoré spadla strešná krytina.
Od začiatku mesiaca klienti už nahlásili 1200 poistných udalostí spôsobených živlami. Najčastejšie ide o škody na majetku a na vozidlách, príčinami sú víchrica, povodne, krupobitie, záplava, pád stromu či stožiaru, úder blesku a atmosférické zrážky. Najväčšie augustové škody boli v Bratislave, Nitre a v Trnave.
Allianz – SP rieši nahlásené poistné udalosti tak, aby mohla čo najrýchlejšie odškodniť nároky klientov. Hneď pri nahlásení škody poisťovňa rozhodne o ďalších potrebných krokoch k jej likvidácii. Pri nákladnejších poškodeniach pristupuje k poskytnutiu zálohy poistného plnenia, ktorej účelom je čiastočné finančné krytie pre klienta už počas priebehu odstraňovania a opravy škody.
Pri vzniku škodovej udalosti môžu klienti nahlásiť poistnú udalosť ihneď, a to buď telefonicky alebo prostredníctvom mobilnej aplikácie. Dobré je mať aj vlastnú fotodokumentáciu.

KDH: Zmenou v 2. pilieri by si pomohla vláda, sporiteľom by tento krok uškodil
Otvorenie druhého piliera by malo vážny dosah na jeho sporiteľov.

Druhý z troch chýbajúcich úsekov D3 by mal stáť okolo 261 miliónov eur
Vo verejnom obstarávaní na výstavbu diaľničného úseku D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica predložila najvýhodnejšiu ponuku stavebná spoločnosť Skanska SK.

Európsky dôchodok má dostať novú podobu a lepšie využiť svoj potenciál
Európska komisia plánuje predložiť legislatívny návrh pre celoeurópsky osobný dôchodkový produkt, pričom má dostať novú podobu.

AZZZ posiela Bruselu otvorený list, nepáči sa jej ukončenie dovozu ruských palív
Asociácia zamestnávateľských zväzov a združení SR zasiela otvorený list predsedníčke Európskej komisie Ursule von der Leyenovej a eurokomisárovi pre energetiku Danovi Jorgensenovi.

SaS: Zákazka na čiapky pre policajtov a hasičov je predražená
Opozičná strana SaS kritizuje plánovaný nákup pokrývok hlavy pre policajtov a hasičov v rámci zákazky, ktorú uzavrelo Ministerstvo vnútra SR.