• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Pondelok, 13.5.2024Meniny má Servác
11°Bratislava

Mladá generácia preferuje internet, televízia víťazí už iba reklamou

  • 18:50 10.07.2014
  • BRATISLAVA
Mladá generácia preferuje internet, televízia víťazí už iba reklamou

Ukázal to prieskum agentúry TNS Slovakia.

Televízia nie je pre súčasnú mladú generáciu najvplyvnejším médiom. Predbehol ju internet. Súčasní mladí ľudia tu trávia najviac času, získavajú najviac informácií a najviac mu aj dôverujú. Ukázal to prieskum agentúry TNS Slovakia.

Internet je pre mladých ľudí najpoužívanejším spomedzi všetkých médií. Počas bežného dňa mu venujú v priemere štyri hodiny, zmeral konzumáciu média prieskum. Televíziu mladí konzumujú iba v polovičnom množstve. V priemere pri nej strávia dve hodiny denne.

Prieskum ukázal, že internet mladí považujú za najinformatívnejšie, najzábavnejšie a najdôveryhodnejšie médium. Tieto výsledky môžu podľa manažérky agentúry Vladimíry Bunčákovej vyplývať práve z toho, že ho najviac používajú.

Za najinformatívnejšie médium označilo internet tri štvrtiny účastníkov prieskumu (73 percent). Zanajzábavnejšie médium ho považujú dve tretiny (62 percent) mladých ľudí a za najdôveryhodnejšie 32 percent. Fakt, že pri dôveryhodnosti už nie je rozdiel medzi médiami taký priepastný Bunčáková vysvetlila tým, že mládež si uvedomuje, že dôveryhodnosť internetu nie je vždy stopercentná.

Televízia víťazí už iba reklamou

Prieskum agentúra realizovala na vzorke 1500 respondentov vo veku 12 až 26 rokov v októbri a v novembri 2013. Internet v ňom dokázala poraziť jedine televízia a aj to iba vo svete reklamy. Televízne reklamy sú pútavejšie podľa polovice mladých ľudí (56 percent), kým k online reklame sa priklonila tretina z nich (32 percent). „Pútavosť a atraktívnosť televíznych reklám si rozhodne uvedomujú aj zadávatelia reklamy, keďže práve sem investujú najviac finančných prostriedkov,“ pripomenula Bunčáková.

Po tlačených médiách siahajú mladí ľudia občas. Žiadne noviny nečíta necelá tretina z nich, žiadne časopisy 16 percent. Zvyšok mladej generácie venuje čítaniu podľa prieskumu v priemere 24 minút denne. „Obľubujú pritom najmä bulvárne informácie,“ uzavrela manažérka TNS Slovakia.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál TASR, Foto: TASR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Tento predmet muchy neznášajú. Postavte ho k jedlu, a viac nepriletia

Tento predmet muchy neznášajú. Postavte ho k jedlu, a viac nepriletia

VČERA - 20:55Zaujímavosti

Muchy nás vedia potrápiť nielen doma, ale aj na letnej grilovačke či opekačke. Tento prekvapivý predmet si s nimi ľahko poradí.

Do prestrelky vbehla bežkyňa, kvôli slúchadlám nič nepočula

Do prestrelky vbehla bežkyňa, kvôli slúchadlám nič nepočula

VČERA - 20:08Zaujímavosti

Žena netušila o tom, že sa okolo nej strieľa. Zvuky z okolia potlačili slúchadlá.

Nevidiaceho vyhodili z reštaurácie, nevyzeral vraj slepo

Nevidiaceho vyhodili z reštaurácie, nevyzeral vraj slepo

VČERA - 19:32Zaujímavosti

Reštaurácii sa nepozdával sprievodný pes pri nevidiacom, hoci bez neho by sa mladík nezaobišiel.

Ako vyhnať muchy z domácnosti? Stavte na týchto 5 izbových kvetov

Ako vyhnať muchy z domácnosti? Stavte na týchto 5 izbových kvetov

VČERA - 18:53Zaujímavosti

Zadovážte si do domova ozdoby, ktoré vám nielen dodajú sviežosť a vôňu, ale aj odoženú muchy a iný nepríjemný hmyz.

Sedemnásobný víťaz v lotérii neverí na náhody. Tieto tipy mu pomohli

Sedemnásobný víťaz v lotérii neverí na náhody. Tieto tipy mu pomohli

VČERA - 12:08Zaujímavosti

Ako vyhrať v lotérii? Podľa sedemnásobného víťaza nejde len o šťastie alebo náhodu. Tieto tipy mu pomohli.