• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Štvrtok, 18.7.2024Meniny má Kamila
21°Bratislava

Strava pre lepší spánok: Toto jedlo vám dopomôže k výdatnému odpočinku

  • 20:48 17.09.2023
  • Svet
Strava pre lepší spánok: Toto jedlo vám dopomôže k výdatnému odpočinku

Tieto jedlá vám môžu pomôcť dosiahnuť lepší spánok.

Podľa odborníkov obsahujú tieto obľúbené produkty tie správne živiny a vitamíny, ktoré vám pomôžu lepšie zaspať. Výhodou, že si v tom môže nájsť niečo každý.

Dobrý spánok nie je niečo, s čím sa môže pochváliť každý. Jedným z faktorov, ktorý sa často prehliada, je to, že strava môže v značnej miere ovplyvniť kvalitu spánku. Jedlá, ktoré jete, ako aj ich načasovanie, môžu ovplyvniť, ako ľahko zaspíte a aká pokojná bude noc. Pred spaním sa odporúča ľahké občerstvenie.

Hoci každý reaguje na jedlo inak, existujú určité všeobecné pravidlá, ktoré možno dodržiavať. Káva a iné kofeínové nápoje by mali byť obmedzené na skoršie hodiny dňa, aby sa predišlo akémukoľvek narušeniu spánku. Iné potraviny sa zase odporúča zaradiť do jedálnička v neskorších hodinách.

Morčacie mäso

Zatiaľ čo sa neodporúča jesť veľké množstvo bielkovín tesne pred spaním, morčacie mäso sa môže. Ak sa je s mierou, môže pomôcť zlepšiť kvalitu spánku a znížiť poruchy. Obsahuje totiž tryptofán, aminokyselinu, ktorá zvyšuje hladinu melatonínu v tele a pomáha pri spánku.

Mastné ryby

Začleňte do večerného menu mastné ryby, ako sú losos či tuniak. Takto jednoducho dokážete zvýšiť príjem vitamínu D. Práve nedostatok vitamínu D môže zvýšiť riziko porúch spánku a ťažkostí so spánkom.

Bylinkové čaje

Kvalitu spánku môže zlepšiť aj to, ak jednu z každodenných káv vymeníte za bylinkový čaj, napríklad harmanček. Harmančekový čaj totiž pomáha znižovať úzkosť, čo môže viesť k pokojnejšiemu spánku. Taktiež obsahuje antioxidanty, s ktorými sa spája schopnosť znižovať nespavosť.

Med

Pridanie malého množstva medu do popoludňajšieho občerstvenia alebo večerného jedla môže mať tiež priaznivé účinky na spánok. Med obsahuje glukózu, ktorá môže znížiť hladiny orexínu, neuropeptidu, ktorý reguluje bdelosť.

Orechy

Experti odporúčajú večer konzumovať aj orechy, ako sú vlašské orechy a pistácie, ktoré sú spolu s vysokým obsahom vitamínov a minerálov jednými z najbohatších potravín na melatonín.

Vzhľadom na vysokú hladinu melatonínu môže zjedenie hrsti týchto orechov pred spaním pomôcť zlepšiť kvalitu spánku.

Zdroj: Info.sk, MB, the-sun.com
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Miloš Jakeš hovoril o koloch v plote, ale aj o slabinách socializmu

Miloš Jakeš hovoril o koloch v plote, ale aj o slabinách socializmu

VČERA - 7:26Zaujímavosti

Prejav, ktorý vstúpil do dejín hlavne kvôli metafore "kôl v plote", odznel pred 35 rokmi.

Čipsy so superpálivým čili spôsobili hospitalizáciu 14 stredoškolákov

Čipsy so superpálivým čili spôsobili hospitalizáciu 14 stredoškolákov

16:19 16.07.2024Zaujímavosti

Dovedna 14 stredoškolákov museli v utorok hospitalizovať v japonskej metropole Tokio po konzumácii čipsov ochutených extrémne pálivým čili, uviedli japonské médiá.

Strihači oviec sa na majstrovstvách SR pokúsia zlepšiť slovenský rekord

Strihači oviec sa na majstrovstvách SR pokúsia zlepšiť slovenský rekord

11:55 16.07.2024Zaujímavosti

Najlepší strihači oviec sa opäť zídu na Medzinárodných majstrovstvách Slovenskej republiky v strihaní oviec.

Takto odstránite osy bezpečne, rýchlo a hlavne natrvalo

Takto odstránite osy bezpečne, rýchlo a hlavne natrvalo

6:58 16.07.2024Zaujímavosti

Osie hniezda na záhrade alebo okolo domu môžu spôsobovať veľké problémy. My vám podaríme, ako sa ich zbaviť.