• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Štvrtok, 13.6.2024Meniny má Anton
13°Bratislava

Strava pre lepší spánok: Toto jedlo vám dopomôže k výdatnému odpočinku

  • 20:48 17.09.2023
  • Svet
Strava pre lepší spánok: Toto jedlo vám dopomôže k výdatnému odpočinku

Tieto jedlá vám môžu pomôcť dosiahnuť lepší spánok.

Podľa odborníkov obsahujú tieto obľúbené produkty tie správne živiny a vitamíny, ktoré vám pomôžu lepšie zaspať. Výhodou, že si v tom môže nájsť niečo každý.

Dobrý spánok nie je niečo, s čím sa môže pochváliť každý. Jedným z faktorov, ktorý sa často prehliada, je to, že strava môže v značnej miere ovplyvniť kvalitu spánku. Jedlá, ktoré jete, ako aj ich načasovanie, môžu ovplyvniť, ako ľahko zaspíte a aká pokojná bude noc. Pred spaním sa odporúča ľahké občerstvenie.

Hoci každý reaguje na jedlo inak, existujú určité všeobecné pravidlá, ktoré možno dodržiavať. Káva a iné kofeínové nápoje by mali byť obmedzené na skoršie hodiny dňa, aby sa predišlo akémukoľvek narušeniu spánku. Iné potraviny sa zase odporúča zaradiť do jedálnička v neskorších hodinách.

Morčacie mäso

Zatiaľ čo sa neodporúča jesť veľké množstvo bielkovín tesne pred spaním, morčacie mäso sa môže. Ak sa je s mierou, môže pomôcť zlepšiť kvalitu spánku a znížiť poruchy. Obsahuje totiž tryptofán, aminokyselinu, ktorá zvyšuje hladinu melatonínu v tele a pomáha pri spánku.

Mastné ryby

Začleňte do večerného menu mastné ryby, ako sú losos či tuniak. Takto jednoducho dokážete zvýšiť príjem vitamínu D. Práve nedostatok vitamínu D môže zvýšiť riziko porúch spánku a ťažkostí so spánkom.

Bylinkové čaje

Kvalitu spánku môže zlepšiť aj to, ak jednu z každodenných káv vymeníte za bylinkový čaj, napríklad harmanček. Harmančekový čaj totiž pomáha znižovať úzkosť, čo môže viesť k pokojnejšiemu spánku. Taktiež obsahuje antioxidanty, s ktorými sa spája schopnosť znižovať nespavosť.

Med

Pridanie malého množstva medu do popoludňajšieho občerstvenia alebo večerného jedla môže mať tiež priaznivé účinky na spánok. Med obsahuje glukózu, ktorá môže znížiť hladiny orexínu, neuropeptidu, ktorý reguluje bdelosť.

Orechy

Experti odporúčajú večer konzumovať aj orechy, ako sú vlašské orechy a pistácie, ktoré sú spolu s vysokým obsahom vitamínov a minerálov jednými z najbohatších potravín na melatonín.

Vzhľadom na vysokú hladinu melatonínu môže zjedenie hrsti týchto orechov pred spaním pomôcť zlepšiť kvalitu spánku.

Zdroj: Info.sk, MB, the-sun.com
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Toto so svojím oblečením nikdy nerobte, radí lekár

Toto so svojím oblečením nikdy nerobte, radí lekár

VČERA - 20:40Zaujímavosti

Aj odevy, ktoré nosíme, môžu prispieť k vzniku a šíreniu ochorení a iných nepríjemných príznakov. Pozor si treba dať najmä pri cestovaní, tvrdí lekár.

11 spôsobov, akými sa najčastejšie zakrýva nevera

11 spôsobov, akými sa najčastejšie zakrýva nevera

VČERA - 20:08Zaujímavosti

Správanie neverného partnera sa po čase mení. Poznáte všetky spôsoby, akými sa zatajuje nevera?

Rozvodový právnik: Toto sú dva hlavné dôvody, prečo sa ľudia rozvádzajú

Rozvodový právnik: Toto sú dva hlavné dôvody, prečo sa ľudia rozvádzajú

VČERA - 19:32Zaujímavosti

Najčastejšie dôvody na rozvod sú prosté, no zásadné. Rozvodový právnik približuje ich pozadie.

Kvety tejto rastliny všetkých očaria. Takto si vypestujete srdcovku nádhernú

Kvety tejto rastliny všetkých očaria. Takto si vypestujete srdcovku nádhernú

VČERA - 18:21Zaujímavosti

Táto trvalka so srdcovitými kvetmi je ideálnou voľbou do tienistých častí záhrady.

Všimli ste si toto na jazyku? Pozor, súvisí to s kávou!

Všimli ste si toto na jazyku? Pozor, súvisí to s kávou!

VČERA - 7:23Zaujímavosti

Pitie kávy je pre niektorých nebezpečné. Zistite, či ju môžete naďalej bezpečne piť, len vďaka rýchlemu pohľadu na jazyk.