• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Sobota, 3.5.2025Meniny má Galina
17°Bratislava

Problémy s parkovaním majú podľa asociácie politický podtón

  • 10:46 15.11.2013
  • VYSOKÉ TATRY
Problémy s parkovaním majú podľa asociácie politický podtón

Riešenie problémov s parkovaním na Slovensku je podľa predstaviteľov Slovenskej parkovacej asociácie stále aj politickým problémom.

„Je snaha to riešiť, ale je to veľmi nepopulárne a politicky dosť neprijateľné. Primátori musia na seba zobrať zodpovednosť a povedať, že reguláciu chceme robiť týmto alebo oným spôsobom,“ uviedol na štvrtkovej tlačovej besede v Tatranských Matliaroch predseda Slovenskej parkovacej asociácie Milan Taška.

Na Slovensku sa regulácia parkovania rieši takmer výlučne zavedením plateného parkovania v centrách miest. O tom, že parkovanie je stále väčší problém, svedčí podľa Tašku aj skutočnosť, že problémy s parkovaním neriešia len veľké mestá, ale už aj troj- až päťtisícové mestečká.
Platiť by malo byť posledná možnosť

„Ak chceme obmedziť počet áut v centrách miest, musíme ponúknuť aj nejakú alternatívu, ako sa tam dostať,“ uviedol Taška.

Platené parkovanie by malo byť pri komplexnom riešení problémov s parkovaním až jedným z posledných bodov. Najskôr by sa mali podľa Tašku riešiť chodci, cyklisti, verejná doprava, rôzne požičovne a až potom parkovanie áut priamo v centrách miest.

„Ak niekto príde do mesta autom, musí si za túto službu zaplatiť, možno v oveľa vyššej miere ako doteraz. Ak neponúkneme ľuďom alternatívu, tak v skutočnosti len zahlcujeme verejný priestor, ktorý si takto nevážime,“ uviedol Taška.

Nedostatok parkovacích miest sa u nás rieši neustálou výstavbou nových parkovísk na úkor zelene a zahlcovaním verejného priestoru. Predseda Slovenskej parkovacej asociácie nepozná na Slovensku príklad jediného mesta, ktoré by riešilo problémy s parkovaním v nadväznosti na verejnú dopravu.
Mestám chýba stratégia

„Mestá nemajú ujasnenú parkovaciu koncepciu či stratégiu,“ povedal Taška. Slovenská parkovacia asociácia aj preto pripravila pre samosprávy návod, ako si môžu takúto mestskú parkovaciu stratégiu pripraviť.

„Je to taká kuchárka pre všetky mestá, a nielen pre tie, ktoré ešte nemajú spracovanú stratégiu parkovania. Takúto stratégiu by mali mať mestá nie na jedno volebné obdobie, ale aspoň na 15 až 20 rokov,“ uviedol Milan Taška.

V mnohých prípadoch bude podľa Tašku komplexné riešenie parkovania zložité, keďže mestá už rozpredali všetky vhodné miesta pre výstavbu hromadných podzemných či nadzemných garáží. Parkovanie pritom nie je problémom dnešných dní.

„Ak by mali mestá parkovaciu stratégiu možno už pred 20 rokmi, možno by už bolo neskoro. Vlečie sa to už aj 40 rokov a nerieši sa to,“ povedal Taška. Tým, že mestá nemajú spracované parkovacie stratégie, nevedia sa podľa neho pohnúť ďalej v riešení problémov s parkovaním.
Zdroj: WEBNOVINY
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Na R1 došlo k nehode, z ciest hlásia popadané stromy

Na R1 došlo k nehode, z ciest hlásia popadané stromy

DNES - 20:28Domáce

Búrky počas sobotňajšieho večera skomplikovali dopravu.

Vážna nehoda: Na mieste zasahoval vrtuľník

Vážna nehoda: Na mieste zasahoval vrtuľník

DNES - 20:25Domáce

Cesta bola po nehode neprejazdná.

Búrky neustanú ani v nedeľu, pozrite si výstrahy

Búrky neustanú ani v nedeľu, pozrite si výstrahy

DNES - 19:56Domáce

Výstrahy pred búrkami by mali platiť v niektorých okresoch Slovenska aj v nedeľu, najmä popoludní.

Východ Slovenska zasiahla smršť, cesty zostali zaplavené

Východ Slovenska zasiahla smršť, cesty zostali zaplavené

DNES - 19:43Domáce

Po búrkach na viacerých miestach pomáhali hasiči.

Meteorológovia zaznamenali v sobotu na Slovensku prvý tropický deň v roku

Meteorológovia zaznamenali v sobotu na Slovensku prvý tropický deň v roku

DNES - 18:22Domáce

Meteorológovia zaznamenali v sobotu na Slovensku prvý tropický deň v roku 2025. Teplota tak dosiahla úroveň 30 stupňov Celzia alebo viac.