• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Piatok, 27.1.2023Meniny má Bohuš
Bratislava

Experti na spánok radia: Takto zvládnete ráno po ťažkej noci

  • 7:09 04.12.2022
  • Bratislava
Experti na spánok radia: Takto zvládnete ráno po ťažkej noci

Ťažká noc sa prejaví aj na našom celodennom výkone, predovšetkým však ráno. Spánkoví lekári sa podelili o svoje tipy, ako zvládnuť ráno po náročnej noci.

Najskôr voda, potom káva

Aj počas ťažkého rána sa nenechajte zlákať kávou. Najskôr si dajte pohár studenej vody, môžete do nej pridať citrón. Na tento trik nedá dopustiť spánková špecialistka Shelby Harris, ktorá však nevynechá ani kávu. Pije ju však až po rehydratácii vodou. Upozorňuje však na to, aby ste kávu nepoužívali ako náhradu spánku.

Vylezte z postele

Pre spánkovú špecialistku a inštruktorku medicíny na Harvarde je spánok výsledkom toho, čo robíme počas dňa. Ako prvý krok k dobrému nočnému spánku radí, aby ste vstali ráno včas. “Je lákavé odložiť budík, ale je to nesprávne. Spánok po zazvonení budíka je nekvalitný,” povedala pre livestrong.com.

Určite si priority

Po prebdenej noci je ľahké “opustiť sa” a myslieť si, že z vás bude celý deň troska a nič nestihnete. Hoci nemusíte byť v top forme, neznamená to koniec sveta, hovorí Seema Khosla, riaditeľka Centra pre spánok v Severnej Dakote. Radí, aby ste si určili priority a venovali sa len tomu najdôležitejšiemu.

Vyhľadávajte svetlo

Ako zastaviť ospalosť z biednej noci? Vystavte sa prirodzenému slnečnému svetlu, ktoré obsahuje modré svetlo. Práve slnečné svetlo je jedným z najlepších spôsobov, ako naštartovať bdelú fázu cirkadiánneho rytmu. Vybehnite na krátku prechádzku a nasávajte slnečné svetlo. Ak nemôžete ísť von, otvorte si okno a pustite dnu čerstvý vzduch a svetlo.

Naplánujte si ľahké cvičenie

Po náročnej noci nie je úplne vhodný čas na HIIT cvičenie či dvíhanie ťažkých váh. Stále sa však oplatí rozhýbať telo. Shelby Harris radí dať si ľahké cvičenie, napríklad prechádzku na bežiacom páse či ľahkú jógu.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info,sk, MB, livestrong.com
Najnovšie v kategóriiViac článkov
V týchto častiach sveta o kŕčových žilách ani nepočuť. Vďačia za to jedinému pravidlu pri stravovaní

V týchto častiach sveta o kŕčových žilách ani nepočuť. Vďačia za to jedinému pravidlu pri stravovaní

DNES - 17:35Zdravie

Kŕčové žily sú častým výsledkom absencie pohybu a dlhodobého sedenia za kancelárskym stolom. Neraz k nim však prispieva aj strava.

Video: Ako si vykráčať krajšiu postavu? Takoutu bláznivou chôdzou spálite viac kalórií

Video: Ako si vykráčať krajšiu postavu? Takoutu bláznivou chôdzou spálite viac kalórií

VČERA - 20:50Zdravie

​Chôdza patrí k nenáročným pohybovým aktivitám, ktoré pri dodržiavaní istej pravidelnosti môžu pomôcť aj so zhadzovaním kilogramov. Spaľujete však pri chôdzi dostatočné množstvo kalórií alebo je možné ešte viac?

Vedci zrejme našli spôsob, ako odhaliť Alzheimera 10 rokov pred prvými príznakmi

Vedci zrejme našli spôsob, ako odhaliť Alzheimera 10 rokov pred prvými príznakmi

VČERA - 20:17Zdravie

​Alzheimerova choroba sa začína dekády predtým, ako sa začnú prejavovať príznaky, ako je strata pamäti.

Posúvate povinnosti na neskôr? Môže sa to odraziť aj na vašom zdraví

Posúvate povinnosti na neskôr? Môže sa to odraziť aj na vašom zdraví

VČERA - 11:36Zdravie

​Odsúvate povinnosti a úlohy na neskôr? Môže sa to odraziť na vašom zdraví, tvrdia štúdie.

Dva zvyky pri jedení, ktoré dvojnásobne zvyšujú riziko fibrilácie predsiení

Dva zvyky pri jedení, ktoré dvojnásobne zvyšujú riziko fibrilácie predsiení

VČERA - 7:18Zdravie

Nevhodné vzorce jedenia sa môžu podpísať aj na zdraví srdca. Tieto dva zvyky vedú k vyššiemu riziku fibrilácie predsiení.