Kaufland ako prvý končí s predajom živých kaprov

Týmto krokom obohatili svoje doterajšie záväzky o ďalší, ktorým ochráni kapry na Slovensku pred krutosťou. Záväzok bude v platnosti od januára 2022. Záväzok bol prijatý po dialógu s ochranárskou organizáciou Humánny pokrok.
Predaj živých kaprov na Slovensku patrí k vianočným tradíciám, no dodnes legislatíva nezohľadňuje posledné výskumy, ktoré hovoria o rybách ako o tvoroch schopných prežívať bolesť, strach či stres podobne ako ľudia. Aj keď je predaj živých kaprov len sezónny, týka sa viac ako státisícov kaprov ročne.
Táto tradícia sa vyskytuje len v úzkom regióne sveta – na Slovenku, v Poľsku a v Českej republike. V Poľsku už od roku 2019 reťazce prijímajú záväzky na ukončenie predaja živých kaprov, vrátane poľského Kauflandu. Ich záväzok je v Poľsku spolu s ostatnými v platnosti už od tohto roku.
„Téma životných podmienok zvierat je pre nás už roky veľmi dôležitá a neustále sa snažíme rozširovať naše aktivity v tejto oblasti. Pokiaľ ide o ryby, tak v spolupráci so Slobodou zvierat pripravujeme informačné materiály, v ktorých vysvetľujeme zákazníkom, ako s nimi čo najhumánnejšie zaobchádzať. Zároveň sa naša spoločnosť tento rok rozhodla, že najneskôr do 1. 1. 2022 ukončí, a zároveň nebude umožňovať ani tretím osobám, predaj živých kaprov. Je to pre nás ďalší prirodzený krok k ešte zodpovednejšiemu konaniu.”, dodáva svoje stanovisko Kaufland.
Združenie Humánny pokrok spustilo kampaň Kaprie peklo s požiadavkou ukončiť predaj živých kaprov začiatkom decembra, a doposiaľ získali takmer 6000 podpisov. Kaufland je prvou spoločnosťou na Slovensku, ktorá volanie verejnosti po ochrane kaprov vypočula. “Toto je zásadný krok v boji s krutosťou páchanou každoročne na kaproch. Sme veľmi radi, že Kaufland opäť ukázal, že je lídrom na trhu, ktorý sa svojimi záväzkami stáva udržateľnejším a počúva svojich zákazníkov a zákazníčky, ktorým na ochrane zvierat záleží. Myslím si, že je inšpiráciou aj pre ostatné spoločnosti na Slovensku, ktoré by sa svojimi štandardmi mali tiež postaviť na stranu kaprov a zlepšenia ich životných podmienok tak, ako to dnes urobila spoločnosť Kaufland.”, dodáva Miroslava Roháčová z Humánneho pokroku.
Kaufland sa týmto stáva prvým reťazcom so záväzkom na slovenskom maloobchodnom trhu, ktorý sa už budúceho roka nebude podieľať na krutom zaobchádzaní s kaprami. Tesco a Lidl, ktorý už záväzky prijali v Poľsku, záväzky u nás ešte nezverejnili. Kampaň Kaprie peklo stále pokračuje vyzývaním ostatných reťazcov a Slováci a Slovenky ju môžu podporiť aj podpísaním petície.

Na Trenčianskom hrade sa začala obnova parkánového múru, vstup na hrad obmedzili
Na Trenčianskom hrade odštartovali stavebné práce na obnove parkánového múru. Investíciu za viac ako 600.000 eur finančne podporilo Ministerstvo kultúry SR dotáciou 350.000 eur,

Múzeum SNP v Banskej Bystrici oslavuje 70 rokov od svojho založenia
Múzeum Slovenského národného povstania v Banskej Bystrici v tomto roku oslavuje 70 rokov svojej existencie, symbolicky zároveň s 80. výročím ukončenia druhej svetovej vojny.

Inšpektori našli na trhu nevyhovujúcu potravinu
Štátna veterinárna a potravinová správa upozorňuje na nevyhovujúcu zeleninu.

TEDi sťahuje z predaja nebezpečný produkt. Ak ho máte, musíte ho prestať používať
Výrobok z obľúbeného reťazca môže ohroziť zdravie.

Stavanie mája poznačila tragédia. O život prišiel mladý hasič
Mladý muž zahynul počas prvomájových osláv.