Asistent u lekára: Tieto chyby pri preventívnej prehliadke viac neopakujte!
- 7:59 17.12.2021
- Svet

Pacienti sa na pravidelnej preventívnej prehliadke u všeobecného lekára neraz dopúšťajú viacerých chýb. Bývalý sekretár radí, ktorým sa treba čím skôr vyhnúť.
Pandémia nového koronavírusu poriadne skomplikovala obyčajné preventívne prehliadky u lekárov. Mnohí z profesionálov dnes pri menej vážnych prípadoch ordinujú cez telefón, čo pre klienta neraz predstavuje nemalú prekážku. Na zákroky a vyšetrenia sa okrem toho čaká dlhšie ako inokedy.
Väčšina z nás pri oslovení všeobecného lekára prichádza najprv do kontaktu so sekretariátom alebo sestričkami. Komunikácia s nimi pritom veľakrát neprebieha práve podľa predstáv.
Bývalý sekretár u všeobecného lekára teraz poskytol bližší pohľad na to, čo všetko musel v práci absolvovať, a prečo nie je také ľahké rozprávať sa s pacientmi. K nedorozumeniam podľa neho často dochádza kvôli samotným pacientom, ktorí sa nevyhnú chybám pri návšteve lekára.
Richard Kellow, ktorý sa v súčasnosti živí ako psychoterapeut, spomína na svoju prax sekretára všeobecného lekára s dávkou nechuti. Podľa neho je to zamestnanie, ktoré si vyžaduje neustále nasadenie, a vôbec pritom nejde len o zdvíhanie telefónu.
„Odkedy sme ráno pripojili telefóny, slúžili sme nonstop,“ hovorí Kellow. „Objednávali sme vyšetrenia, písali odporúčania lekárov špecialistom a vykonávali ďalšie formality, na ktoré lekári nemajú čas,“ spomína sekretár na svoju prácu.
Sekretári a ošetrovatelia okrem toho každý deň komunikujú s prepravcami, ktorí zabezpečujú prevoz vzoriek krvi a moču medzi ambulanciou a laboratóriom. Takisto spracovávajú predpisy liekov a upratujú čakáreň.
Úlohou pomocníkov v ordinácii je aj poradiť si s pacientmi, ktorí sa silou-mocou snažia čím skôr dostať k lekárovi. Často si myslia, že sestričky a sekretári sa im v tom snažia zabrániť, akoby z toho mali úžitok.
„Niekedy sa ľuďom zdalo, že sme proste nechceli, aby šli za lekárom – akoby sme my rozhodovali o tom, kedy môžu vojsť, alebo akoby sme to robili zo srandy,“ spomína Richard. „V skutočnosti by sa nám žilo oveľa ľahšie, keby sme každého mohli vybaviť rýchlo a plynule.“
Za najťažšiu časť svojej práce Kellow označil komunikáciu s pacientmi, ktorí boli nezdvorilí. Keď sú ľudia vystresovaní, často odmietajú počúvať logické a rozumné argumenty.
Ľudia, ktorých ovládne stres, často slovne útočia na sekretárov a ošetrovateľov. Nadávajú im napríklad pre ich vzhľad, objednávajú sa na vyšetrenie, na ktoré sa potom nedostavia, alebo si nárokujú na stretnutie s lekárom.
Jedna z ďalších chýb, ktorých sa pacienti pri návšteve lekára dopúšťajú, je to, že predpokladajú, že recepcia je tam len na to, aby im strpčovala život. „Pamätajte si, že sú tam na to, aby vám pomohli, a nie aby vás zdržali,“ podotýka Kellow.

Muž uniesol 10-ročné dievčatko, kontaktoval ho cez online hru
Úrady varujú rodičov, aby dávali väčší pozor na online komunikáciu svojich detí.

Táto chyba ovplyvňuje účinnosť krému na opaľovanie
Na to, aby vás naozaj ochránil pred škodlivým žiarením zo slnka, je potrebné skladovať krém na opaľovanie na vhodnom mieste.

Lekárka si dala botox len na jednu stranu tváre. Dokážete spoznať, ktorú?
Doktorka si aplikovala botulotoxín len na polovicu tváre, aby ukázala, aké sú jeho následky.

Huliak prišiel na finále slovenskej hokejovej extraligy. Takto reagovali ľudia v Steel Aréne
Minister Huliak sa v Košiciach nedočkal pozitívneho prijatia.

List napísaný na palube Titanicu vydražili za 300.000 libier
Za 300.000 libier sa na aukcii predal list, ktorý na palube Titanicu napísal jeden z najznámejších preživších niekoľko dní pred potopením lode.