Bratislavskej Petržalke chýbajú tisícky parkovacích miest

Bratislavskej Petržalke chýba 3500 parkovacích miest, na jeden byt dnes pripadá 0,6 parkovacieho miesta.
Materiál "Posúdenie dopravno-technického riešenia a návrh prevádzkovo organizačného zabezpečenia Bratislava-Petržalka, riešenie statickej dopravy" si nechala bratislavská mestská časť vypracovať pre dlhodobé neregulovanie statickej dopravy.
Ako uvádza dôvodová správa petržalského zastupiteľstva, problémom je najmä neobmedzené využívanie verejného priestranstva, pričom vodiči často odstavujú svoje autá na chodníkoch, prechodoch pre chodcov, zelených plochách, detských ihriskách či športoviskách.
Ako tiež správa uvádza, tento trend je hlboko zakorenený a vodiči parkujú na týchto miestach zo zvyku a finančnej pohodlnosti, aby sa vyhli plateným parkoviskám.
Podľa vypracovaného materiálu o statickej doprave v Petržalke je riešením jej celoplošná regulácia cez dopravné značenia. To v praxi znamená spoplatnenie parkovania v čase zvýšeného dopravného zaťaženia a vyznačenie zón plateného parkovania cez dopravné značky.
Zóny plateného parkovania by podľa materiálu mali viesť k zlepšeniu životného prostredia a podmienok pre nemotoristických účastníkov cestnej premávky, ako aj k skvalitňovaniu dopravnej obslužnosti.

Tržby automobilky Lamborghini vzrástli v 1. kvartáli o takmer 30 %
Taliansky výrobca luxusných športových automobilov Lamborghini oznámil za 1. štvrťrok rast tržieb o takmer 30 % a prevádzkového zisku zhruba o tretinu.

SEVA: Za prvý štvrťrok 2025 pribudlo na Slovensku 2000 nových elektromobilov
Za prvý štvrťrok 2025 pribudlo na slovenských cestách 2000 nových elektromobilov.

Tesla predala vo Francúzsku v 1. kvartáli najmenej áut za štyri roky
Predaj áut amerického výrobcu elektrických vozidiel Tesla pokračoval v marci v poklese, už tretí mesiac po sebe, pričom za celý kvartál zaznamenal najnižšiu úroveň za posledné štyri roky.

Ferrari reaguje na Trumpove clá, v USA zvýši ceny
Taliansky výrobca luxusných športových áut Ferrari plánuje zvýšiť ceny niektorých svojich vozidiel v USA.

Nemeckých spotrebiteľov odrádzajú od kúpy elektromobilov vysoké ceny
Vysoké ceny sú hlavným dôvodom, prečo sa nemeckí spotrebitelia zdráhajú prejsť na elektrické vozidlá.