RegioJet sa už pripravuje na ukončenie prevádzky na trase Bratislava – Komárno
- 11:18 21.09.2020
- Bratislava

Dopravca RegioJet sa už pripravuje na ukončenie prevádzky na trase Bratislava – Komárno v decembri tohto roka. Zahŕňa to najmä prípravy na hromadné prepúšťanie zamestnancov.
Dopravca tvrdí, že musel začať s týmito krokmi, aby dodržal zákonné lehoty, keďže Ministerstvo dopravy a výstavby (MDV) SR doposiaľ nerozhodlo, ako bude zabezpečená prevádzka vlakov na tejto trase od 13. decembra, kedy vyprší zmluva s RegioJetom.
Hovorca spoločnosti Aleš Ondrůj poznamenal, že hromadné prepúšťanie zamestnancov má jasný zákonný postup. Musí sa najprv prerokovať so zamestnancami, potom oficiálne nahlásiť na úrad práce a až po 30 dňoch, pokiaľ úrad práce nestanoví inak, môže začať plynúť výpovedná lehota.
„RegioJet opakovane žiadal ministerstvo dopravy, aby rozhodlo najneskôr do 15. septembra. Opakovane upozorňoval na to, že po tomto termíne musí začať s krokmi, ktoré vyžaduje zákon v súvislosti s ukončením prevádzky a nebude už možné garantovať ďalšie zaistenie prevádzky,“ zdôraznil Ondrůj.
Podotkol, že rezort dopravy dodnes žiadne rozhodnutie neprijal a nie je jasné, ako bude na tejto trase od 13. decembra zabezpečená doprava. „Kritická situácia na trase Bratislava - Komárno vznikla preto, že ministerstvo sa oneskorilo vo všetkých termínoch, ktoré sa týkali súťaže na nového dopravcu po ukončení zmluvy s RegioJetom. Termín ukončenia zmluvy je pritom známy desať rokov,“ dodal hovorca.
Skonštatoval, že súťaž bola ministerstvom dopravy vyhlásená neskoro, podmienky boli nastavené tak, že žiadny z dopravcov sa do nej nemohol prihlásiť a po jej neúspechu ministerstvo doposiaľ nerozhodlo o ďalšom postupe.
RegioJet je podľa hovorcu pripravený urobiť maximum pre riešenie ďalšieho postupu. „Sme pripravení koordinovať kroky s dopravcom, ktorý bude na trati jazdiť od 13. decembra, a to vrátane dohody o prevzatí trás, o koordinácii postupu voči zamestnancom, či prípadnom využití vhodného vozového parku, ako sú napríklad poschodové súpravy, bez ktorých nie je možné zaistiť dostatočnú kapacitu najmä na ranných špičkových spojoch,“ priblížil Ondrůj.
Vzniknutá situácia podľa dopravcu vnáša neistotu do veľa oblastí – okrem cestujúcich a zamestnancov ide napríklad o využívanie cestovných dokladov Bratislavskej integrovanej dopravy, celkovú prepravnú kapacitu, keďže v rannej špičke prepravujú vlaky viac ako 700 cestujúcich na jeden vlak, či výšku dotácií, ktorú štát bude za riešenie v tejto krízovej situácii platiť.

KDH: Zmenou v 2. pilieri by si pomohla vláda, sporiteľom by tento krok uškodil
Otvorenie druhého piliera by malo vážny dosah na jeho sporiteľov.

Druhý z troch chýbajúcich úsekov D3 by mal stáť okolo 261 miliónov eur
Vo verejnom obstarávaní na výstavbu diaľničného úseku D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica predložila najvýhodnejšiu ponuku stavebná spoločnosť Skanska SK.

Európsky dôchodok má dostať novú podobu a lepšie využiť svoj potenciál
Európska komisia plánuje predložiť legislatívny návrh pre celoeurópsky osobný dôchodkový produkt, pričom má dostať novú podobu.

AZZZ posiela Bruselu otvorený list, nepáči sa jej ukončenie dovozu ruských palív
Asociácia zamestnávateľských zväzov a združení SR zasiela otvorený list predsedníčke Európskej komisie Ursule von der Leyenovej a eurokomisárovi pre energetiku Danovi Jorgensenovi.

SaS: Zákazka na čiapky pre policajtov a hasičov je predražená
Opozičná strana SaS kritizuje plánovaný nákup pokrývok hlavy pre policajtov a hasičov v rámci zákazky, ktorú uzavrelo Ministerstvo vnútra SR.