• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Štvrtok, 2.7.2020Meniny má Berta
29°Bratislava

Facebook čelí bojkotu reklamy, najnovšie sa k nemu pridal Starbucks

  • 14:05 29.06.2020
  • Washington/Bratislava
Facebook čelí bojkotu reklamy, najnovšie sa k nemu pridal Starbucks

Obchodný reťazec kaviarní Starbucks sa v nedeľu pridal k viacerým svetovým značkám v bojkote reklamného obsahu na Facebooku a na iných sociálnych platformách.

Dôvodom je prístup sociálnych sietí k nenávistným a dezinformačným príspevkom, píše americký denník USA Today.

Ku kampani #StopHateForProfit sa od minulého týždňa pridali spoločnosti ako The North Face, Unilever, Coca Cola, Mozilla, Honda, Verizon či Hershey. Väčšina z nich zastavila alebo výrazne obmedzila svoju reklamu na sociálnych sieťach do konca júla, niektoré až do konca roka.

Kampaň sa najviac dotkla Facebooku, ktorého akcie sa minulý piatok podľa portálu marketwatch.com prepadli o 8,3 percenta. Niektoré spoločnosti zastavili aj reklamu na Twitteri či iných sociálnych sieťach.

Pozastavíme naše reklamy na všetkých sociálnych platformách, zatiaľ čo budeme pokračovať v internej diskusii aj v diskusii s našimi mediálnymi partnermi a s ľudskoprávnymi organizáciami v snahe zastaviť prejavy nenávisti,“ uvádza vyhlásenie spoločnosti Starbucks.

Cieľom je prísnejšia regulácia obsahu podporujúceho diskrimináciu, násilie či nenávisť, uvádza agentúra AFP.

Facebook je v uplynulom čase pod tlakom aj z dôvodu mierneho postoja k príspevkom amerického prezidenta Donalda Trumpa, napísal americký denník The Washington Post.

Šéf Facebooku Mark Zuckerberg už v piatok avizoval sprísnenie zaobchádzania s nenávistnými prejavmi v reklamných príspevkoch na sociálnej sieti. Zuckerberg uviedol, že platforma „zakáže tie vyjadrenia, ktoré naznačujú, že ľudia určitej rasy, etnicity, národnosti, vierovyznania, kasty, sexuálnej orientácie alebo rodovej identity predstavujú nebezpečenstvo pre zdravie či prežitie iných“, píše AFP.

Tie príspevky, ktoré porušujú pravidlá, ale sú spravodajsky dôležité, Facebook ponechá prístupné s príslušným označením. K podobnému kroku sa už podujal Twitter, ktorý týmto spôsobom označuje napríklad Trumpove príspevky, píše The New York Times.

Zuckerberg dodal, že Facebook rozšíri programy na ochranu imigrantov, utečencov či žiadateľov o azyl.

Podľa portálu Investopedia.com viac ako 90 percent príjmov Facebooku pochádza z reklamy.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, TASR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Václav Mika sa bude podieľať na vzniku vládnej agentúry

Václav Mika sa bude podieľať na vzniku vládnej agentúry

DNES - 12:18Ekonomické

Minister dopravy Andrej Doležal chce nanovo postaviť agentúru na podporu cestovného ruchu. Pomôcť by pri tom mal skúsený manažér. Tým má byť Václav Mika. Doležal to uviedol vo videu zverejnenom na sociálnej sieti.

Sulík za 100 dní práce na ministerstve vyzdvihol Lex koronu či preplácanie nájmov

Sulík za 100 dní práce na ministerstve vyzdvihol Lex koronu či preplácanie nájmov

DNES - 12:16Ekonomické

Sulík vyzdvihol aj pomoc pre cestovné kancelárie a ich klientov a presun nevyužitých financií z eurofondov cez Slovak Investment Holding.

Heger: Chceme, aby daňovo-odvodové zaťaženie nerástlo

Heger: Chceme, aby daňovo-odvodové zaťaženie nerástlo

DNES - 10:30Ekonomické

Heger je presvedčený, že z hľadiska úspor vidí priestor na šetrenie všade a je rád, že v koalícii je zhoda na tom, že vláda musí šetriť predovšetkým na sebe.

Mičovský: Prvých 100 dní nového vedenia MPRV SR musia zhodnotiť občania

Mičovský: Prvých 100 dní nového vedenia MPRV SR musia zhodnotiť občania

DNES - 10:25Ekonomické

Prvých 100 dní podľa Mičovského už prinieslo aj riešenia, ktoré sa predchodcom nepodarili.

Ľubomír Vážny by mal vysvetliť okolnosti možného zneužívania osobných údajov

Ľubomír Vážny by mal vysvetliť okolnosti možného zneužívania osobných údajov

VČERA - 17:17Ekonomické

Generálny riaditeľ Sociálnej poisťovne Ľubomír Vážny (Smer-SD) by mal vysvetliť okolnosti okolo možného zneužívania osobných údajov v tejto inštitúcii.