Radi si pri online nákupe necháte poradiť prostredníctvom chatu? Toto by ste mali vedieť
- 20:39 29.11.2018
- Bratislava

Zamýšľali ste sa niekedy nad tým, ako je možné, že vám obsluha zákazníckej podpory odpíše len pár sekúnd po položení otázky?
Určite sa vám už stalo, že ste si prezerali tovar na internetovom obchode, a uprostred obrazovky vám vyskočilo okno s ponukou online zákazníckej podpory. Takéto okná sú bežné aj pri niektorých stránkach na Facebooku.
Mali by ste však vedieť, že tieto dialógové okná skrývajú malé tajomstvo. Prišiel na to editor blou Hmm Daily Tom Scocca. Ten tvrdí, že aj keď to vyzerá tak, že na odpoveď zákazníckeho centra musíte chvíľu čakať, v niektorých prípadoch ide len o zásterku.
Niektoré stránky s možnosťou online chatu – obzvlášť to platí pre internetové obchody – vidia, čo píšete do dialógového okna ešte predtým, ako svoju otázku odošlete. V takýchto prípadoch je tlačidlo na odoslanie správy len ilúziou.
Tom Scocca prišiel na toto odhalenie vďaka vlastnej skúsenosti. Sám sa pri nákupe snažil zostrojiť čo najlepšie znejúcu otázku, nad ktorou by sa nik v zákazníckom centre nemusel pohoršovať. Keď už ju mal hotovú, stlačil tlačilo Odoslať, a na jeho prekvapenie mu odpoveď z obchodu prišla v priebehu sekundy.
„Keď sa predo mnou zjavila odpoveď, vyviedlo ma to z miery. Bolo to veľmi, až nereálne rýchlo.“ Zvedavého editora zaujal tento fenomén, a pri hľadaní odpovedí na svoje otázky narazil na program LiveAgent.
„Predtým, ako zákazník klikne na tlačidlo ‚Odoslať správu‘ máte k dispozícii náhľad na to, čo píše v čase, keď to píše,“ znie oficiálny popis produktu na stránkach LiveAgent. Pracovníkom v zákazníckej podpore to má dožičiť dostatok času na zhotovenie plnohodnotnej odpovede.
Plusy a mínusy
Keď sa nad tým zamyslíte, takýto program dáva zmysel. V prípade, že zákazník hľadá odpoveď na svoju otázku pomocou chatu, pravdepodobne očakáva rýchlu reakciu.
Zároveň však treba vziať do úvahy, že nie veľa ľudí si uvedomuje, že mnohé stránky majú možnosť takto nám nahliadať do súkromia. Pokiaľ máte záujem utajiť to, o čom píšete, pred tretími stranami, najlepšie urobíte, ak si svoju otázku najprv nanečisto sformulujete do textového editora, a až potom ju napíšete do dialógového okna na stránke online obchodu.

Na čo slúžia kefy na eskalátore? Toto s nimi nerobte!
Kefy nie sú umiestnené na eskalátore preto, aby si používatelia mohli očistiť topánky.

Pozor, takejto pavučiny sa nedotýkajte!
Je lepšie nechať ju na pokoji, aj ak vám na trávniku prekáža.

Vedcov prekvapilo, čo objavili v hniezde kolibríka. Toto nikdy predtým nevideli
Kamera zachytila jedinečné zábery.

Roman Luknár známy z Chodníka cez Dunaj, Záhrady, či z Lidíc, jubiluje
Už krátko po absolvovaní štúdia herectva zažiaril v pôsobivom filme Chodník cez Dunaj.

Internet zmiatla nová ilúzia: Akej farby je hasičské auto?
Ak si myslíte, že je červené, hádajte znova.