Ako sa správne zorientovať v recenziách na internete: Toto robíte zle!
- 20:46 26.11.2018
- Bloomington/Los Angeles
Dívate sa pri nakupovaní na internete na recenzie od zákazníkov? Na tom nie je nič zvláštne, no existuje len malá pravdepodobnosť, že to robíte správne. Poradíme vám, na čo sa pri recenziách zamerať.
Povedzme, že ste sa vybrali na výlet do neznámeho mesta, a dostali ste chuť na jedlo. Keďže sa neorientujete v lokálnych reštauráciách, necháte si poradiť od recenzií na internete.
Svoj výber zúžite na 2 možných adeptov: jednu reštauráciu hodnotilo 500 zákazníkov, a získala od nich 2 hviezdičky, zatiaľ čo druhú hodnotilo 50 ľudí s rovnakým výsledkom. Ktorú z nich si vyberiete? Odpovieme za vás: pravdepodobne tú horšiu. V nasledovných odsekoch vám prezradíme, kde robíte chybu.
Test na Amazone
V snahe zistiť, akým spôsobom si ľudia vyberajú z ponuky na základe recenzií, sa vedci z Indiana University Bloomington a University of California spojili, a spoločne dospeli k tej najlepšej metóde, ako pristupovať k recenziám na internete.
Pomocou štatistického modelu zanalyzovali milióny dostupných recenzií na stránkach obchodnej spoločnosti Amazon. Preukázalo sa, že medzi počtom recenzií k danému výrobku a jeho priemerným hodnotením neexistuje žiadny vzťah.
V praxi to znamená, že ak má kabelka na Amazone hodnotenie 2 hviezdičky na základe 5.000 recenzií, rovnako môže získať 5 hviezdičiek s pomocou rovnakého množstva recenzií.
Ďalší krok vedci vykonali za asistencie 132 dobrovoľníkov. Na internete im predstavili pár krytov na mobil s tradičným obchodným popisom. Úlohou dobrovoľníkov bolo vybrať si z dvojice na základe recenzií. Ukázalo sa, že každý účastník pri kúpe krytu na mobil uprednostnil ten s vyšším počtom recenzií.
Nazdávate sa, že by ste si zvolili rovnako? Štatisticky tak robíte obrovskú chybu. Vyšší počet recenzií dokazuje len to, do akej miery sa priemerné hodnotenie výrobku zhoduje s väčšinou recenzií. To znamená, že 2-hviezdičkový výrobok s 5000 recenziami má vyššiu pravdepodobnosť, že má skutočne 2-hviezdičkovú kvalitu ako 2-hviezdičkový produkt s 5 recenziami. Ak si teda vyberáte medzi dvomi nízko ohodnotenými produktmi, uprednostnite radšej ten s nižším počtom recenzií.
Čo je dobré nie je vždy aj obľúbené
Ľudia sa často nechajú zmiasť, a nakupujú na základe obľúbenosti produktu, a nie jeho kvality. Pri nákupe či výbere vhodnej služby konáme na základe takzvaného sociálneho dôkazu. Inštinkt nám káže zaobstarať si to, čo majú všetci ostatní, aj keď by sme poľahky mohli nájsť kvalitnejší, no menej obľúbený výrobok.
„Naše výsledky naznačujú, že obchodníci by mohli zmeniť spôsob zobrazovania recenzií na svojich internetových stránkach, a užívatelia by sa mali lepšie poučiť, ako používať recenzie pri výbere produktov.“
Nefunkčná obrazovka v aute: Takto ju dokážete resetovať bez zbytočnej cesty do servisu
Takto dokážete obnoviť dotykovú obrazovku v automobile, keď prestane reagovať.
Paliatívny lekár: To, čo vidíme pred smrťou, sa líši v závislosti od veku
Pacienti, ktorí sa pred koncom života stretávajú so živými snami a víziami, podľa lekára pociťujú „lásku“. Ich zážitky sa však líšia aj v závislosti od veku.
Video: Pilot sa pokúšal pristáť s lietadlom, takúto katastrofu nikto nečakal
Pilot nezvládol pristávací manéver.
Toto je dôvod, prečo by sa sliepkam mal dávať cesnak
O pozitívnych účinkoch cesnaku na ľudí sa toho vie veľa. Vedeli ste však, že má blahodarné účinky aj na zvieratá?
Na maďarský Sziget príde austrálska hviezda Kylie Minogue
Headlinerom prvého dňa maďarského Szigetu bude ikonická popová senzácia Kylie Minogue.