Šéf automobilky Fiat Chrysler skončil zo zdravotných dôvodov

Šéf automobilky Fiat Chrysler Automobiles (FCA) Sergio Marchionne bol zo zdravotných dôvodov donútený rezignovať na svoju funkciu.
Na čele koncernu ho nahradí Mike Manley, ktorý je už dlhé roky vo vedení automobilky a doteraz mal na starosti značku Jeep.
Marchionne (66) sa pred tromi týždňami podrobil operácii ramena, prišlo však k nečakaným komplikáciám, ktoré mu znemožnili, aby sa opäť ujal svojich pracovných povinností.
Marchionne tiež skončil ako prezident a predseda predstavenstva dcérskej spoločnosti Ferrari. Novým prezidentom Ferrari sa stane John Elkann, člen klanu Agnelli a prezident Fiatu. Dozorná rada vymenovala za nového predsedu predstavenstva Ferrari Louisa C. Camilleriho, ktorý predtým zastával napríklad vedúcu funkciu v tabakovom koncerne Philip Morris.
Marchionne chcel pôvodne zostať na čele koncernu FCA do roku 2019. Jeho plány týkajúce sa funkcií vo Ferrari neboli známe. Do čela Fiatu sa postavil v roku 2004, teda v časoch najväčšej krízy. Talianska automobilka pod jeho vedením prevzala amerického konkurenta Chrysler. Na konci kariéry sa Marchionnemu podarilo splniť aj posledný svoj veľký cieľ - oznámil, že koncern je ku koncu júna úplne oddlžený.

Tržby automobilky Lamborghini vzrástli v 1. kvartáli o takmer 30 %
Taliansky výrobca luxusných športových automobilov Lamborghini oznámil za 1. štvrťrok rast tržieb o takmer 30 % a prevádzkového zisku zhruba o tretinu.

SEVA: Za prvý štvrťrok 2025 pribudlo na Slovensku 2000 nových elektromobilov
Za prvý štvrťrok 2025 pribudlo na slovenských cestách 2000 nových elektromobilov.

Tesla predala vo Francúzsku v 1. kvartáli najmenej áut za štyri roky
Predaj áut amerického výrobcu elektrických vozidiel Tesla pokračoval v marci v poklese, už tretí mesiac po sebe, pričom za celý kvartál zaznamenal najnižšiu úroveň za posledné štyri roky.

Ferrari reaguje na Trumpove clá, v USA zvýši ceny
Taliansky výrobca luxusných športových áut Ferrari plánuje zvýšiť ceny niektorých svojich vozidiel v USA.

Nemeckých spotrebiteľov odrádzajú od kúpy elektromobilov vysoké ceny
Vysoké ceny sú hlavným dôvodom, prečo sa nemeckí spotrebitelia zdráhajú prejsť na elektrické vozidlá.