Za sedem mesiacov tohto roka kúpili vodiči 2,5 milióna kusov e-známok
- 14:31 22.08.2016
- Bratislava
Príjem Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) z predaja e-známok tak už v júli prekonal 65 miliónov eur.
"Najvyšší predaj sme dosiahli v kategórii ročných e-známok pre osobné vozidlá. Do konca mesiaca júl to bolo približne 950.000 kusov," vyčíslila Michalová. Približne 88 % majiteľov ročných e-známok jazdí podľa diaľničiarov na autách so slovenskými značkami.
"Pre porovnanie, v prvých siedmich mesiacoch roka 2015 sa predalo zhruba 808.000 kusov ročných diaľničných nálepiek pre osobné vozidlá, čo znamená nárast o 15 %," doplnila Michalová.
Zároveň sa do konca júla predalo zhruba 1,6 milióna kusov krátkodobých e-známok. "Z týchto desaťdňových a tridsaťdňových e-známok pre osobné vozidlá a prívesné vozíky bolo pre zahraničné evidenčné čísla áut nakúpených asi 1,05 milióna kusov e-známok, čiže zhruba 67 % z ich celkového množstva," doplnila hovorkyňa.
Cudzinci pritom podľa nej preferujú pri kúpe e-známky predajné miesta, teda poväčšine čerpacie stanice. Naopak, Slováci si zase obľúbili pohodlnú možnosť nákupu diaľničných známok prostredníctvom webovej stránky alebo mobilnej aplikácie. Vyše 30 % zákazníkov si totiž pred jazdou po diaľnici kúpi e-známku práve prostredníctvom týchto predajných kanálov.
Hudbu či videá možno sťahovať pre súkromné účely, ale iba z legálneho zdroja
Stiahnuť video či hudbu alebo vytvoriť kópiu na súkromné účely je možné iba v prípade použitia legálneho zdroja.
Putin: Po trase plynovodu Sila Sibíri 2 môže do Číny prichádzať aj ruská ropa
Rusko by mohlo dodávať Číne svoju ropu tou istou trasou, akou má prechádzať navrhovaný plynovod.
Seniorom vyplatia v júni zvýšené rodičovské dôchodky
V júni jednorazovo vyplatia zvýšený rodičovský dôchodok 908.043 seniorom.
Zastupiteľstvo nemeckej obce Grünheide schválilo rozšírenie závodu Tesly
Miestne zastupiteľstvo obce Grünheide neďaleko Berlína podporilo plán na rozšírenie výrobného areálu automobilky Tesla.
Organizácie európskej siete BEUC podávajú sťažnosť na platformu Temu
Temu používa množstvo manipulatívnych techník s cieľom prinútiť spotrebiteľov, aby míňali viac, ako by pôvodne chceli, alebo im skomplikovať proces zrušenia ich účtu na platforme.