Slovákov viac zaujíma zloženie nápojov, rastie dopyt po minerálkach
- 16:53 11.08.2016
- Bratislava

Celková spotreba nealkoholických nápojov v minulom roku vzrástla o 12 %. Pri prepočítaní na jedného obyvateľa tak ide o 80 litrov rozličných druhov nápojov.
"Najviac Slováci konzumovali minerálne a pramenité vody, ktorých spotreba narástla o 16 %. Zatiaľ čo v Európskej únii bola priemerná spotreba balenej vody na obyvateľa 109 litrov, v prípade Slovenska ide o 80 litrov a v Českej republike len 47,7 litra," uviedla výkonná riaditeľka Asociácie výrobcov nealkoholických nápojov a minerálnych vôd na Slovensku Lucia Morvai.
Záujem o balenú vodu je v súčasnosti už aj na slovenskom trhu vyšší ako o tradičné sladené nealkoholické nápoje, čo kopíruje celosvetový trend. Zároveň však medziročne vzrástla aj spotreba sladených nealkoholických nápojov a to z 37 na 42 litrov.
Výrobcovia nealkoholických nápojov a minerálnych vôd predpokladajú, že sa bude tento rok opakovať tradičný scenár, kedy v lete prevažuje záujem o čisté minerálne a pramenité vody. Ku koncu roka, naopak, prevláda spotreba sýtených či nealkoholických nápojov, ktorá býva najvyššia práve v decembri.
"Výrobcovia nápojov neustále pracujú na inováciách, vďaka čomu vzniká množstvo zaujímavých kombinácií. Spotrebitelia dnes čoraz viac pri nákupe zvažujú pridanú hodnotu každého z produktov – zdravotný prínos, zabezpečenie kvalitnej hydratácie, obsah energie, vitamínov, minerálov a podobne," spresnila Morvai.
Slovensko má rozsiahle zásoby kvalitnej podzemnej vody. Do spotrebiteľského obalu sa v súčasnosti plní 23 prírodných minerálnych vôd a viac ako 40 rôznych značiek pramenitých vôd vrátane dojčenských a balených pitných vôd. Spomedzi 30 výrobcov minerálnych a pramenitých vôd tvoria 90 % malé a stredné podniky so silnou tradíciou v konkrétnom regióne.
"V porovnaní s inými potravinami je 60-% zastúpenie na pultoch obchodov veľmi priaznivé číslo. V roku 2015 priemerný Slovák vypil 58 litrov čistej minerálnej a pramenitej vody a 22 litrov ochutených variantov. Stále však vidíme potenciál na jeho zvyšovanie," uzatvára Morvai.

KDH: Zmenou v 2. pilieri by si pomohla vláda, sporiteľom by tento krok uškodil
Otvorenie druhého piliera by malo vážny dosah na jeho sporiteľov.

Druhý z troch chýbajúcich úsekov D3 by mal stáť okolo 261 miliónov eur
Vo verejnom obstarávaní na výstavbu diaľničného úseku D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica predložila najvýhodnejšiu ponuku stavebná spoločnosť Skanska SK.

Európsky dôchodok má dostať novú podobu a lepšie využiť svoj potenciál
Európska komisia plánuje predložiť legislatívny návrh pre celoeurópsky osobný dôchodkový produkt, pričom má dostať novú podobu.

AZZZ posiela Bruselu otvorený list, nepáči sa jej ukončenie dovozu ruských palív
Asociácia zamestnávateľských zväzov a združení SR zasiela otvorený list predsedníčke Európskej komisie Ursule von der Leyenovej a eurokomisárovi pre energetiku Danovi Jorgensenovi.

SaS: Zákazka na čiapky pre policajtov a hasičov je predražená
Opozičná strana SaS kritizuje plánovaný nákup pokrývok hlavy pre policajtov a hasičov v rámci zákazky, ktorú uzavrelo Ministerstvo vnútra SR.