Protiruské sankcie stáli západné krajiny za 1,5 roka vyše 60 mld. USD
- 14:28 09.07.2016
- Moskva
Exportné straty dosiahli podľa centra 60,2 miliardy USD (54,38 miliardy eur), pričom CEPII vo svojom prieskume zahrnul rok 2014 a 1. polrok 2015.
Exportné straty dosiahli podľa centra 60,2 miliardy USD (54,38 miliardy eur), pričom CEPII vo svojom prieskume zahrnul rok 2014 a 1. polrok 2015. Podľa prieskumu najväčšie straty zaznamenalo Nemecko, okolo 830 miliónov USD mesačne. Vysoké straty evidujú zo štátov EÚ aj Poľsko, Holandsko a Francúzsko (každá z krajín okolo 200 miliónov USD).
Zhruba 77 % z celkového objemu strát zaznamenala Európska únia. Ako dodali analytici CEPII, najväčší podiel na celkovom objeme strát (až 82 %) majú pritom výrobky, ktoré nespadajú pod ruskú odvetu v podobe potravinového embarga. Správa uvádza, že najväčšie exportné straty sú dôsledkom sankcií oznámených západnými krajinami.
Západ zaviedol sankcie voči Rusku v júli 2014 v reakcii na anexiu polostrova Krym a aktivity Moskvy v súvislosti s následnými bojmi na východe Ukrajiny. Rusko následne začiatkom augusta reagovalo protisankciami v podobe embarga na dovoz potravín z týchto štátov. Ide najmä o mäso, zeleninu, ovocie, mlieko a mliečne výrobky.
(1 EUR = 1,1070 USD)
Hudbu či videá možno sťahovať pre súkromné účely, ale iba z legálneho zdroja
Stiahnuť video či hudbu alebo vytvoriť kópiu na súkromné účely je možné iba v prípade použitia legálneho zdroja.
Putin: Po trase plynovodu Sila Sibíri 2 môže do Číny prichádzať aj ruská ropa
Rusko by mohlo dodávať Číne svoju ropu tou istou trasou, akou má prechádzať navrhovaný plynovod.
Seniorom vyplatia v júni zvýšené rodičovské dôchodky
V júni jednorazovo vyplatia zvýšený rodičovský dôchodok 908.043 seniorom.
Zastupiteľstvo nemeckej obce Grünheide schválilo rozšírenie závodu Tesly
Miestne zastupiteľstvo obce Grünheide neďaleko Berlína podporilo plán na rozšírenie výrobného areálu automobilky Tesla.
Organizácie európskej siete BEUC podávajú sťažnosť na platformu Temu
Temu používa množstvo manipulatívnych techník s cieľom prinútiť spotrebiteľov, aby míňali viac, ako by pôvodne chceli, alebo im skomplikovať proces zrušenia ich účtu na platforme.