• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Sobota, 10.5.2025Meniny má Viktória
Bratislava

SOI dostáva tisíce podnetov, množstvo z nich je oprávnených

  • 10:59 04.03.2016
  • Bratislava
SOI dostáva tisíce podnetov, množstvo z nich je oprávnených

Ľudia majú problémy s reklamáciami, nedostatočnými informáciami, ale aj reklamou.

Takmer desaťtisíc podnetov, oznámení a žiadostí o radu prijali inšpektoráty Slovenskej obchodnej inšpekcie (SOI) minulý rok. TASR o tom informovala Danuša Krkošová zo SOI.

Ľudia majú problémy s reklamáciami, nedostatočnými informáciami, ale aj reklamou. Na Slovenskú obchodnú inšpekciu sa občania môžu obrátiť vždy, keď majú pocit, že sú ich práva odopierané. „Z pohľadu ochrany spotrebiteľa je najväčším problémom, ak predajca alebo dodávateľ služby odmieta uznať reklamáciu, hoci je spotrebiteľ v práve,“ povedal právnik spoločnosti D.A.S. Ilja Sulík.

Z podnetov podaných za minulý rok bolo prešetrených 3438, z toho 43 % bolo opodstatnených. Ľudia sa sťažovali najmä na nedodržanie zákonného postupu pri vybavovaní reklamácie – jej neprijatie, prekročenie 30-dňovej lehoty na jej vybavenie, ale aj na neprijateľné zmluvné podmienky, neposkytnutie požadovaných informácií a nevyžiadanú reklamu. Niekoľkotisíc podnetov sa týkalo oblasti poskytovania služieb. Zákazníci sa ponosovali na vyúčtovanie za služby spojené s užívaním bytu, cestovné agentúry, stavebné služby, šírenie reklamy a internetové služby.

Pri tovare sa podnety týkali najmä obuvi, textilu, potrieb pre domácnosť, ale aj mobilných telefónov, nábytku či motorových vozidiel. „Spotrebitelia mali podozrenie na porušenie svojich práv pri reklamácii, ale napríklad aj v súvislosti s nedodaním tovaru, nevrátením peňazí za tovar, nevydaním dokladu o kúpe, klamlivými praktikami pri účtovaní cien či dostupnosťou tovaru z letákových akcií,“ doplnila Krkošová.

Obozretnosť je potrebná najmä pri internetových predajcoch. Neseriózne či podvodné internetové obchody často ukončia podnikateľskú činnosť alebo nie sú zastihnuteľné. Poškodení tak majú veľmi malú šancu na náhradu škody. „Samotný spotrebiteľ si svoje práva posilní napríklad tým, že si starostlivo zváži, od koho čo kúpi, najmä cez internet, nakoľko, ako sa vraví, papier, či v tomto prípade grafika webovej stránky predajcu, znesie všetko,“ dodala Krkošová.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál TASR, Foto: TASR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Osobu zadržanú po lúpežnom prepadnutí sudkyne prepustili na slobodu

Osobu zadržanú po lúpežnom prepadnutí sudkyne prepustili na slobodu

VČERA - 20:44Domáce

Nejednalo sa o občana cudzej štátnej príslušnosti.

SHMÚ vydal výstrahu: Toto zasiahne celé Slovensko

SHMÚ vydal výstrahu: Toto zasiahne celé Slovensko

VČERA - 18:59Domáce

Meteorológovia vydali výstrahu pre celé územie SR.

Fico Kallasovej: Nemáš absolútne žiadnu právomoc kritizovať suverénneho premiéra suverénnej krajiny

Fico Kallasovej: Nemáš absolútne žiadnu právomoc kritizovať suverénneho premiéra suverénnej krajiny

VČERA - 18:54Domáce

Kallasová podľa Fica ako úradníčka EK nemá právo kritizovať premiéra suverénneho štátu.

Pátranie po nezvestnom Jánovi bolo neúspešné

Pátranie po nezvestnom Jánovi bolo neúspešné

VČERA - 18:33Domáce

Polícia žiada občanov o pomoc a spoluprácu.

Muž vyhodil do kontajnera šperkovnicu so šperkami, prípad rieši polícia

Muž vyhodil do kontajnera šperkovnicu so šperkami, prípad rieši polícia

VČERA - 16:19Domáce

V šperkovnici boli zlaté retiazky, náušnice, prstene i prívesky.