Dekadentný Gumball sa tento rok Slovensku vyhne

Okázalá prehliadka bláznivých milionárov a ich superáut Gumball 3000 sa tento rok Slovensku vyhne.
Cez Moravu sa superautá presunú do Viedne a budú postupne pokračovať do cieľa v Monte Carle.
Gumball, ktorý každoročne robí vrásky najmä policajtom, postupne stráca punc zakázaného dobrodružstva a stáva sa čoraz viac marketingovou akciou.
Tento rok sa preteku zúčastnia napríklad moderátori brazílskej MTV a údajne nebude chýbať ani pilot F1 Kimi Kimi Räikkonen či tradiční účastníci skateboardista Tony Hawk, lyžiar Jon Olsson či herec David Hasselhoff.
Jedno z automobilov má byť dokonca kópiou legendárneho Bat Mobilu.
GUMBALL 3000: SUPER AUTÁ
Prvý ročník pretekov sa išiel v roku 1999 a jeho zakladateľom je britský podnikateľ Maximillion Cooper. Hoci žiadny z účastníkov zvyčajne nedodržuje dopravné predpisy a v bežnej premávke jazdí na plný plyn, všetci tvrdia, že nejde o víťazstvo. Podľa Coopera vyhráva ten, kto si etapovú jazdu najviac vychutná.
V roku 2007 dokonca Gumball predčasne skončil v Bratislave, pretože posádka Porsche 911 Turbo v Macedónsku spôsobila nehodu, pri ktorej zahynuli dvaja ľudia. Pretekári navyše z miesta havárie ušli a zadržali ich až v zahraničí.

Lamborghini zavádza vo výrobe štvordňový pracovný týždeň
Vedenie talianskej automobilky Lamborghini sa dohodlo s odbormi na zavedení štvordňového pracovného týždňa vo výrobe. Oznámili to v utorok odborové zväzy FIOM a FIM-CISL.

Nemecká vláda chce urýchliť rozvoj elektromobility
Nemecký minister dopravy Volker Wissing vyzval domáce automobilky, aby sa aktívnejšie zapojili do rozvoja elektromobility.

Tesla plánuje v Nemecku vyrábať elektromobil za 25.000 eur
Spoločnosť Tesla plánuje vo svojej nemeckej továrni vyrábať elektrické auto s predajnou cenou 25.000 eur.

Volkswagen obmedzuje v Nemecku prijímanie nových zamestnancov
Skupina Volkswagen v snahe ušetriť miliardy eur dočasne zmrazuje prijímanie zamestnancov vo svojich kľúčových domovských závodoch.

Vodiči elektromobilov spôsobujú menej nehôd, ich oprava je ale podstatne drahšia
Vodiči elektromobilov spôsobujú menej dopravných nehôd, no oprava ich vozidiel je podstatne drahšia, v priemere o 30 až 35 % ako pri porovnateľných autách so spaľovacími motormi.