• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Utorok, 5.3.2024Meniny má Fridrich
Bratislava

Tipy pre nočné vyjedanie bez výčitiek

  • 20:11 24.08.2015
  • Bratislava
Tipy pre nočné vyjedanie bez výčitiek

Viete, že večer zase neodoláte a budete vyjedať? Tak to robte aspoň zdravo a bez výčitiek.

Aj keď sa po celý deň snažíte držať správneho zdravého stravovania, večer je zvyčajne veľmi kritická doba. Vtedy nás opúšťajú predsavzatia a silná vôľa a my začneme putovať od chladničky ku televízoru. Ak ste sa pri tom opäť prichytili a nedokážete si pomôcť, vyjedajte aspoň tak, aby to nemalo príliš drastický dopad na vašu postavu.

Čítajte: Čo robiť večer, aby sme nepribrali

Prečítajte si niekoľko tipov, čo a v akom množstve jesť, aby ste na druhý deň nemali také výčitky. Trikom je nejesť suroviny, ktoré vám zvýšia hladinu cukru v krvi, zasýtia iba krátkodobo alebo obsahujú priveľa kalórií.

Namiesto pečiva

Najmä v noci by ste mali obmedziť konzumáciu pečiva. Skúste ho vymeniť za jednoduché ovsené vločky.

  • Môžete si ich uvariť na vode a pridať k nim nastrúhané ovocie alebo korenie.
  • Ak máte viac času, rozmiešajte ich s vodou, banánom alebo medom, vytvarujte do ľubovoľného tvaru a dajte piecť. Vytvoríte si tak zdravšiu verziu pečiva. K nemu môžete pridať niekoľko lyžičiek cottage cheese a zeleninu alebo ovocie.

Namiesto pizze

Pizza je obľúbenou nočnou pochúťkou, o to viac, že vám ju pripravia a donesú až domov. Jej zdravšiu mini-náhradu si ale môžete vyskúšať spraviť aj doma.

  • Namiesto cesta použite pečené vločky, ktoré sme spomínali v recepte vyššie. Počas pečenia pridajte koliesko rajčiny a posypte nízkotučným syrom. Pre dochutenie môžete použiť oregano alebo bazalku.

Namiesto zmrzliny

Ak sa chcete vyhnúť sladkej kupovanej zmrzline, máte možnosť ju zaujímavo vystriedať:

  • Do formy na ľad vlejte biely nízkotučný jogurt alebo domáci smoothie a nechajte zamraziť. Potom stačí už len vybrať z formy a môžete si pochutnať.
  • Na špáradlá napichnite niekoľko bobúľ hrozna a namáčajte do jogurtu. Môžete posypať chia semiačkami, položiť na nelepivý povrch a dať zamraziť. Hrozno podľa chuti vymeňte napríklad za jahody. Dávajte ale pozor na množstvo, za jeden večer neskonzumujte viac, než 10 – 15 takýchto ovocných jednohubiek.

Namiesto čipsov

Ak chcete večer chrumkať niečo zdravšie, nahraďte čipy popcornom.

  • Lenže nie maslovú a slanú alebo sladkú verziu ale čistý popcorn, teda praženú kukuricu bez príchutí.

Namiesto sladkých nápojov a alkoholu

  • Vyskúšajte si radšej rozmixovať zdravý ovocný alebo zeleninový smoothie.
  • Ďalšou vhodnou náhradou je kokosová voda alebo domáca ovocná šťava.

Čítajte: Zdravé smoothie. Najlepšie ingrediencie do mixéra

Namiesto sladkostí

Tu máte veľa možností, ako zameniť tradičné sladkosti. Veľmi dôležité je pritom dbať na množstvo a kvalitu týchto malých nočných prehreškov.

  • Vyskúšajte napríklad pomaly konzumovať dve tabličky kvalitnej horkej čokolády.
  • Ak máte viac času, roztopte rovnaké množstvo čokolády a polejte ňou osem jahôd. Môžete posypať krájanými mandľami.
  • Rovnako môžete jahody namáčať do bieleho jogurtu a kombinovať s mandľami. Táto dobrota vás bude stáť zhruba 150 – 200 kalórií.

Možností máte viac

Ak sa vám nechce jedlo pripravovať, vyskúšajte jednoduchšie alternatívy:

  • Orechy

Vyberte si podľa chuti, napríklad mandle alebo pistácie, ktoré vás dlhodobo zasýtia a pritom dodajú vitamíny. Obmedzte sa ale iba na hrsť alebo malú šálku orechov.

  • Cottage cheese

Čistý nízkotučný cottage cheese môžete kombinovať s ovocím alebo zeleninou. Zasýti vás. Konzumáciu neskoro večer ale obmedzte na maximálne päť lyžíc.

  • Malá porcia ovocia alebo zeleniny

Aby vám nestúpol cukor v krvi na noc, je lepšie kombinovať ovocie s orechmi. Vyberte si napríklad čučoriedky, čerešne alebo polovicu jablka. Tieto kombinácie si môžete ozvláštniť korením, napríklad klinčekmi alebo škoricou. Zo zeleniny je vhodná voľba napríklad stonkový zeler, paradajka, mrkva alebo uhorka.

  • Grécky jogurt

Opäť môžete kombinovať s orechmi, ovocím alebo korením. Vždy ale dávajte pozor na skonzumované množstvo, aby sa zo zdravej dobroty nestala zbytočná kalorická príťaž.

Ako bojujete vy s chuťou na nočné vyjedanie? Dokážete povedať nie alebo si niečo doprajete?

Zdroj: Info.sk, DK, popsugar.com, mensfitness.com, whmag.com, Foto: pixabay.com
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Tieto povahové vlastnosti naznačujú vyššie riziko náhlej smrti

Tieto povahové vlastnosti naznačujú vyššie riziko náhlej smrti

VČERA - 19:36Zdravie

Ľudia s týmito osobnostnými črtami majú vyššie riziko úmrtia v dôsledku infarktu.

Sklerózou multiplex trpia častejšie ženy

Sklerózou multiplex trpia častejšie ženy

21:16 03.03.2024Zdravie

Skleróza multiplex častejšie postihuje ženy ako mužov. Predpokladá sa, že by za to mohli zodpovedať pohlavné hormóny.

Cestoviny nie sú nezdravé, takejto príprave sa však vyhnite

Cestoviny nie sú nezdravé, takejto príprave sa však vyhnite

18:08 03.03.2024Zdravie

Cestoviny ako také netreba zatracovať. Ak sa však chcete vyhnúť negatívnym zdravotným následkom ich konzumácie, jedzte ich podľa odporúčaní odborníkov.

Neurológ: Nikdy nepite kávu s mliekom! Takéto to má následky na črevá a mozog

Neurológ: Nikdy nepite kávu s mliekom! Takéto to má následky na črevá a mozog

6:31 03.03.2024Zdravie

Káva sa obvykle považuje za celkom zdravý nápoj. Zvrat nastáva, ak ju pijete spolu s ochucovadlom.

Účinnosť liekov ovplyvňujú aj potraviny, tieto sú najzásadnejšie

Účinnosť liekov ovplyvňujú aj potraviny, tieto sú najzásadnejšie

9:14 26.02.2024Zdravie

Účinnosť a bezpečnosť lieku môžu ovplyvniť aj interakcie s potravinami.