Hyundai musel stiahnuť samovražednú reklamu na nové SUV
Juhokórejská automobilka Hyundai Motor stiahla reklamu na svoje nové SUV ix35. V snahe pochváliť sa nulovými emisiami svojej novej technológie pustila do televízie reklamu na tému neúspešná samovražda.
Po chvíli však z garáže vyjde a na obrazovke sa objaví reklamný slogan: The new ix35 with 100% water emissions. Hyundai totiž začal sériovo vyrábať automobil ix35 Fuel Cell, ktoré poháňajú palivové články na vodík.
Automobil tak neprodukuje žiadne emisie. Sada palivových článkov premieňa vodík na elektrickú energiu pre napájanie elektromotora. Nový ix35 Fuel Cell tak do ovzdušia vypúšťa iba vodnú paru.
Firma však musela kvôli kritike verejnosti reklamu stiahnuť a verejne sa ospravedlnila. Reklama bola určená pre Európu i Spojené štáty americké.
Najväčšiu pozornosť verejnosti získal blog 27-ročnej reklamnej autorky Holly Brockwellovej, ktorej otec spáchal samovraždu práve otravou oxidom uhličitým v garáži. Tá na stránke Copybot napísala, že ju reklama rozplakala a po jej zhliadnutí sa cítila znechutená a prázdna.
Xiaomi začne s dodávkami svojho prvého elektromobilu koncom marca
Čínsky výrobca smartfónov Xiaomi oznámil, že s dodávkami svojho prvého elektromobilu začne koncom tohto mesiaca.
Elektrifikácia vozidiel potrvá desaťročia, tvrdí riaditeľ Bosch
Najväčší výrobca automobilových komponentov je presvedčený, že vozidlá so spaľovacími motormi budú jazdiť po cestách ešte najmenej 35 rokov.
Zrušený projekt vlastného elektromobilu stál Apple 10 miliárd USD
Zrušený projekt vývoja vlastného elektrického auta stál americkú spoločnosť Apple viac ako 10 miliárd dolárov (9,25 miliardy eur).
Toyota zvýšila začiatkom roka výrobu o 7 %, firmu podporil dopyt v zahraničí
Japonská automobilka Toyota vyrobila v januári 740.332 vozidiel, čo v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka predstavuje rast o 7 %.
Spoločnosť Apple zastavila práce na vývoji svojho elektromobilu
Rozhodnutie zasiahne približne 2000 zamestnancov.