Piatok, 1.3.2024Meniny má Albín

Nobelovu cenu za objav DNA vydražili za dva milióny dolárov

• 11:03 12.04.2013
  • BRATISLAVA
Nobelovu cenu za objav DNA vydražili za dva milióny dolárov

Nobelovu cenu za fyziológiu alebo medicínu, ktorú v roku 1962 dostal britský vedec Francis Crick za objav DNA, vydražili vo štvrtok v New Yorku za 2,27 milióna dolárov (v prepočte približne 1,73 milióna eur).

Stalo sa tak iba deň po tom, čo za 5,3 milióna dolárov (v prepočte približne 4,05 milióna eur) vydražili list z roku 1953, v ktorom Crick o tomto objave písal svojmu vtedy 12-ročnému synovi Michaelovi.

Okrem Nobelovej ceny vo štvrtok vydražili aj ďalších desať Crickových predmetov ako napríklad šek a diplom, ktoré dostal spolu s cenou, a tiež jeden z jeho laboratórnych plášťov.

Členovia Crickovej rodiny plánujú venovať dvadsať percent zo zisku z tohto predaja Inštitútu Francisa Cricka v Londýne.

Novým majiteľom Nobelovej ceny sa stal Jack Wang, riaditeľ čínskej biomedicínskej firmy Biomobie, ktorý ňou chce motivovať vedcov vo svojej spoločnosti. "Vytvoríme komisiu a tá rozhodne, ktorý z našich odborníkov dosiahol najväčší úspech a tomu túto medailu odovzdáme," uviedol Wang.

Francis Harry Compton Crick sa narodil 8. júna 1916 neďaleko anglického Northamptonu. Pôvodne študoval fyziku, neskôr sa však začal venovať molekulárnej biológii. V roku 1953 spolu s Jamesom Watsonom a Mauricom Wilkinsom objavil DNA, pričom za tento úspech dostali všetci traja Nobelovu cenu. V závere svojej kariéry pôsobil ako profesor na Salk Institute for Biological Studies v Kalifornii. Zomrel v roku 2004 vo veku 88 rokov.
Zdroj: WEBNOVINY