• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Pondelok, 22.4.2024Meniny má Slavomír
10°Bratislava

Ako zabrániť depresii? Tieto maličkosti liečia dušu

  • 19:30 14.01.2015
  • BRATISLAVA
Ako zabrániť depresii? Tieto maličkosti liečia dušu

Voľby, ktoré robíte každý deň môžu ovplyvniť vašu náladu viac, ako si sami uvedomujete. Vaše každodenné zvyky, dokonca aj spôsob akým chodíte, z vás môže vysávať radosť. Stačí dodržiavať zopár rád a vybočiť zo zabehnutej rutiny.

Depresia a depresívne stavy

Depresia je ťažké psychické ochorenie, ktoré môže byť podľa odborníkov dedičné. Obracia na ruby životy tým, ktorí ňou trpia.

Pociťujú neovládateľné stavy úzkosti, strachu, beznádeje, strácajú záujem o priateľov, koníčky, majú nedostatok energie, chuti do jedla a takmer nič ich neteší. Zo svojej situácie nevidia východisko. Ide o klinické príznaky, ktoré je potrebné liečiť a určite ich nepodceňovať.

Čítajte: 5 najlepších druhov ovocia proti stresu

Stavom, kedy vás nič nebaví a myseľ máte plnú povinností a problémov, ktoré nedokážete vyriešiť, prechádza z času na čas každý z nás. Ak ste sa práve ocitli v zlom životnom období alebo len nemáte náladu a cítite sa skleslo, nemusíte zákonite upadnúť do dlhodobého stavu depresie vyžadujúcej liečbu.

Stačí iba chcieť a s pár drobnými zmenami sa premení aj vaša nálada. Povieme vám o nich!

Čítajte: Neschopnosť prežívať radosť sa dá podľa odborníkov liečiť

Vstúpte do offline sveta!

Dnešná doba je uponáhľaná a ľudia sú v neustálom kontakte s technológiami a médiami.

Naučte sa vypnúť! Odložte mobilný telefón, vypnite televíziu, vnímajte seba, svoje myšlienky, svoje okolie, partnera, rodinu. Nechajte mozog, aby spracovával všetko, čo sa deje mimo virtuálnej reality, v realite skutočnej. Je to jeden z najlepších krokov, ktoré pre svoje duševné zdravie môžete urobiť.

Spánok

Spánok neovplyvňuje len vaše fyzické zdravie. Mozog, rovnako ako celé naše telo potrebuje čas na regeneráciu, aby mohol fungovať správne. Ak máte problémy so spánkom, pokúste sa nájsť a odstrániť príčinu a urobte kroky k vytvoreniu harmonického prostredia vo vašej spálni.

Čítajte: Spite ako bábätko! Terapia hormónom tmy

Neberte život príliš vážne!

Málo sa smejete? Nájdite si dôvody, prečo sa smiať viac! Existuje niekoľko štúdií dokazujúcich účinky smiechu na naše zdravie. Smiech je rýchlym liekom na úzkosť i depresiu. Každý deň myslie na to či sa usmievate. Ak nie, robte všetko preto, aby ste do svojho života vniesli trochu slnka. Zapnite si po práci komédiu alebo trávte čas s priateľmi, s ktorými sa cítite dobre a vyžaruje z nich pozitívna energia.

Čítajte: Ako si vylepšiť deň? Úžasné motivačné tipy

Čo s odkladanými povinnosťami?

Aj neustále odkladanie povinností, môže vo vás vyvolať pocity stresu a časom i depresívne stavy. Budete bez nálady a mysľou si neoddýchnete ani v spánku.

Dobrá rada znie: navoďte si radostnú atmosféru a zrelaxujte sa pred tým, než sa do toho konečne pustíte. Zájdite do sauny, doprajte si aromakúpeľ, zapnite si obľúbenú hudbu alebo si vyčistite myšlienky pri cvičení. Všetky tieto činnosti pomáhajú zmierniť stres a následne sa s pokojom a energiou pustíte do dlho odkladaného.

V zdravom tele zdravý duch

Teraz nadviažeme na predchádzajúcu radu - cvičenie. Vedeli ste, že ak máte dostatok pohybu aspoň trikrát týždenne, riziko rozvíjania depresívnych stavov znižujete až o 19%? Potvrdila to štúdia odborníkov na psychiatriu v Londýne.

Čítajte: Pilates vs. joga: Spoznajte rozdiely a vyberte si!

Stretávajte sa s ľuďmi!

Komunikácia prostredníctvom sociálnych sietí, mobilných telefónov,...hoci nás udržuje v kontakte, nie je spôsobom, ktorý rozvíja našu schopnosť ľuďom rozumieť.

Naopak. Elektronika ovplyvňuje našu pozornosť a má vplyv aj na náš záujem stretnúť sa s niekým a porozprávať sa zoči-voči. Komunikácie face to face prispieva k upevňovaniu vzťahov. Je dôležitá pre rozvíjanie pocitov a skúseností.

Plánujte si schôdzky aspoň raz týždenne! Cez obrazovku nikdy neuvidíte pravé reakcie ľudí, ich duševný svet a nedáte najavo všetko, čo by ste chceli.

Hlavu hore - zmeňte chôdzu!

Ak nemáme dobrú náladu, väčšinou máme plecia zvesené a hlavu sklonenú. Platí to však aj naopak. Dokazujú to výsledky štúdie uverejnenej v časopise terapie správania a experimentálnej psychiatrie. Vedci zistili, že respondenti, ktorým bolo prikázané, aby chodili zhrbení s minimálnym pohybom paží, zhoršila sa im nálada v porovnaní s tými, ktorí mali podstatne viac energie vo svojich krokoch.

Vystrite sa, zodvihnite hlavu, nemračte sa a uvidíte, že vaša nálada sa v tomto postoji odzrkadlí - s nadhľadom a optimizmom. Veľa šťastia!

Zdroj: Info.sk, BD, health.com, zahr. Foto: Pixabay
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Ani káva, ani čaj. Toto je v skutočnosti najhorší nápoj pred spaním

Ani káva, ani čaj. Toto je v skutočnosti najhorší nápoj pred spaním

20:11 18.04.2024Zdravie

Najväčším nepriateľom spánku nie je ani káva, ani čaj. Bezsenné noci vám môže priviesť aj nápoj, ktorý si mnohí spájajú s pocitom uvoľnenia pred spaním.

Táto chyba ešte viac zhoršuje váš problém s lupinami

Táto chyba ešte viac zhoršuje váš problém s lupinami

7:15 18.04.2024Zdravie

Ak na liečbu problémov s lupinami vo vlasoch využívate dostupné a lacné prostriedky, možno si tým ešte viac škodíte.

Chyba pri menštruácii, kvôli ktorej sa vám tvoria vyrážky

Chyba pri menštruácii, kvôli ktorej sa vám tvoria vyrážky

22:06 16.04.2024Zdravie

Menštruácia je nepohodlný proces, ktorý ešte viac komplikujú letné horúčavy. Vedeli ste o tom, že nesprávna starostlivosť o zdravie vám môže privodiť ďalšie menej známe ťažkosti?

5 vitamínov, pri ktorých si treba dať najväčší pozor na dávkovanie

5 vitamínov, pri ktorých si treba dať najväčší pozor na dávkovanie

6:27 16.04.2024Zdravie

Aj dobrého veľa škodí. Ak chcete vyhovieť svojmu zdraviu, dajte si pozor najmä pri užívaní týchto vitamínov.

Ako dosiahnuť, aby bolo biele pečivo zdravšie? Trik lekára vám zachráni zdravie

Ako dosiahnuť, aby bolo biele pečivo zdravšie? Trik lekára vám zachráni zdravie

6:29 15.04.2024Zdravie

Z bieleho pečiva netreba hneď robiť strašiaka. Takéto podávanie mu zaručí nižší glykemický index.