• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Utorok, 7.5.2024Meniny má Monika
15°Bratislava

Seniori idú s dobou, internet banking využívajú častejšie

  • 7:19 21.10.2014
  • BRATISLAVA
Seniori idú s dobou, internet banking využívajú častejšie

V Sberbank má elektronické bankovníctvo zriadená vyše tretina seniorov. Najaktívnejší zo seniorov sú pritom podľa banky tí najmladší, vo veku 60 až 64 rokov.

Súčasní seniori sa zbavujú obáv z nových technológií už aj pri riadení svojich financií. Potvrdili to viaceré banky. "Predstava, že senior raz za mesiac zájde na pobočku, vyberie si v hotovosti celú penziu a potom s ňou hospodári, už neplatí," povedal Filip Vítek zo Sberbank Slovensko.

Seniorov v rámci svojho portfólia klientov eviduje aj on-line banka Zuno, ktorá nemá fyzické pobočky. "Súčasní dôchodcovia zvládajú prácu s počítačom už oveľa lepšie, než naši starí rodičia," povedal pre agentúru SITA hovorca banky Zuno Lukáš Tomis.

Vyše tretina seniorov v Sberbank má zriadené elektronické bankovníctvo. Najaktívnejší seniori sú pritom podľa banky tí najmladší, vo veku 60 až 64 rokov. Seniori zároveň platia on-line každý mesiac, každý desiaty z nich má aj e-mail a suverénne najčastejšou transakciou je pre nich platba kartou u obchodníka.

"Naproti sľubne vysokému podielu starších klientov s internetbankingom je zatiaľ veľmi nízky podiel tých, ktorí majú aktivovaný smartbanking, teda aplikáciu na spravovanie účtu cez mobil. Iba jeden zo sto seniorov túto možnosť využíva," skonštatoval Vítek.

Užívateľov smartbankingu by mohlo byť viac

V ČSOB má pritom mobilnú aplikáciu 10 percent užívateľov, ktorí sú vo veku nad 50 rokov. "Avšak máme aj takých, ktorí presiahli hranicu 80 rokov," doplnila hovorkyňa ČSOB Zuzana Eliášová.

"Keďže postupne bude do zrelého veku dorastať skupina dnešných päťdesiatnikov, ktorí dnes už aktívne používajú smartfóny, predpokladám, že aj počet užívateľov smartbankingu medzi staršími ľuďmi bude narastať," odhaduje Vítek.

Seniori podľa Eliášovej používajú aj internetbanking. Počet užívateľov s pribúdajúcim vekom však klesá. Kým klientov vo veku 61 až 70 rokov, ktorí používajú internetbanking je zhruba 6 000, u o desať rokov staršej generácie je to približne 800 používateľov.

Počet užívateľov starších ako 81 rokov je v ČSOB viac ako sto. Najčastejšou funkciou, ktorú seniori používajú v elektronickom bankovníctve ČSOB, je vykonanie platby.

Najčastejšie uhrádzajú platby za bývanie

V Zuno banke tvoria klienti nad 60 rokov približne 8 percent z celkového počtu klientov. Ide teda o 20-tisíc seniorov. Aktívne svoj účet využíva viac ako 50 percent z nich. Najčastejšie robia podľa Tomisa domáce platby spojené s úhradou za bývanie a ďalšími podobnými poplatkami.

V Slovenskej sporiteľni každý tretí senior nad 60 rokov s bankovým účtom využíva elektronické bankovníctvo. Z celkového počtu transakcií zúčtovaných zo seniorských účtov je najčastejší trvalý príkaz alebo inkaso, nasleduje výber z bankomatu a potom platba cez platobný terminál.

Zdroj: WEBNOVINY
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Fio banka zavádza zmenu, toto zákazníci ocenia

Fio banka zavádza zmenu, toto zákazníci ocenia

VČERA - 14:53Ekonomické

Novinky banka zaviedla automaticky a zadarmo pre všetkých klientov.

SaS podáva hromadnú pripomienku proti dani zo sladených nápojov, zdražia aj ďalšie produkty

SaS podáva hromadnú pripomienku proti dani zo sladených nápojov, zdražia aj ďalšie produkty

VČERA - 14:14Ekonomické

Opozičná SaS podáva hromadnú pripomienku proti dani zo sladených nápojov. Ak sa pod ňu podpíše viac ako 500 ľudí, Ministerstvo financií SR bude povinné sa ňou zaoberať.

Sociálna poisťovňa upraví výšku dávok ľuďom na predčasnom dôchodku

Sociálna poisťovňa upraví výšku dávok ľuďom na predčasnom dôchodku

VČERA - 12:42Ekonomické

Novú výšku predčasného starobného dôchodku prepočíta Sociálna poisťovňa automaticky.

Výrobcovia v Južnej Kórei musia upozorniť na shrinkfláciu, inak hrozia pokuty

Výrobcovia v Južnej Kórei musia upozorniť na shrinkfláciu, inak hrozia pokuty

18:27 05.05.2024Ekonomické

Výrobcovia potravín aj dodávatelia budú musieť zákazníkov upozorniť, ak objem svojich výrobkov zmenšili, cena však adekvátne nadol nešla.