• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Utorok, 6.5.2025Meniny má Hermína
12°Bratislava

Rada uznala, že reklama na Peugeot 208 je klamlivá

  • 13:13 03.04.2013
  • BRATISLAVA
Rada uznala, že reklama na Peugeot 208 je klamlivá

Rada pre reklamu (RPR) sa zhodla, že spotrebiteľ môže byť uvedený do omylu pri reklame na automobil značky Peugeot 208, ktorý spoločnosť Peugeot Slovakia s.r.o. v reklamnej kampani prezentuje ako najpredávanejšie auto vo svojej triede.

Arbitrážna komisia Rady pre reklamu na svojom 3. zasadaní 26. marca uznala ako oprávnenú sťažnosť fyzickej osoby, ktorá poukázala na túto reklamnú kampaň. Za informáciou, že Peugeot 208 je najpredávanejším autom vo svojej triede, nasleduje hviezdička, ktorá odkazuje na zdroj: „Európske štatistiky, december 2012“.

Podľa sťažovateľa je to neurčitý a neidentifikovateľný zdroj. Reklamnú kampaň označil za klamlivú a spotrebiteľa môže uvádzať do omylu, nakoľko v ostatných médiách sa úmyselne nespomína dôležitý údaj o danej decembrovej štatistike.

Podľa informácií výkonnej riaditeľky RPR Evy Rajčákovej sa rada zhodla, že reklama v printovej inzercii, online banneroch a rozhlasových spotoch je v rozpore s Etickým kódexom reklamnej praxe platným na území SR.

Dominantným výrazovým prostriedkom reklamnej kampane je headline v znení „Celá Európa je plná Slovákov, pretože rodený Slovák Peugeot 208 je najpredávanejším autom* v Európe vo svojej triede!“. V prípade printovej a online reklamy je uvedený text doplnený o odkaz na zdroj, ktorým sú Európske štatistiky, december 2012.

"Z textu reklamy však nie je jednoznačne zrejmé, že platnosť štatistík sa vzťahuje len na obdobie mesiaca december, v ktorom bol automobil Peugeot 208 skutočne najpredávanejším automobilom vo svojej triede. Headline reklamy, naopak, môže u spotrebiteľa vyvolať klamlivý dojem, že Peugeot 208 je najpredávanejším autom celoročne," odôvodnila svoje rozhodnutie Rada pre reklamu.

Arbitrážna komisia RPR má za to, že printová a online reklama prezentuje štatistické údaje spôsobom, ktorý zveličuje a nepravdivo rozširuje platnosť reklamného tvrdenia. V prípade rozhlasového spotu, ktorý bol súčasťou reklamnej kampane, tento neobsahuje žiaden odkaz na zdroj, ktorý by verifikoval tvrdenie, že Peugeot 208 je najpredávanejším autom v Európe vo svojej triede.

Spotrebiteľ nie je žiadnym spôsobom upozornený, že headline reklamy sa vzťahuje len k určitému obdobiu, ani na základe čoho zadávateľ tvrdenie použil. "Vzhľadom na okolnosti a súvislosti, v akých zadávateľ výrok v prípade rozhlasového spotu komunikuje, zastáva Arbitrážna komisia Rady pre reklamu názor, že priemerný spotrebiteľ môže byť uvedený do omylu a domnievať sa, že automobil je celoročne najpredávanejším vozidlom vo svojej triede, čo nie je pravda," odôvodnila rada svoje rozhodnutie.
Zdroj: WEBNOVINY
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Polícia zasahuje v Bratislavskom kraji

Polícia zasahuje v Bratislavskom kraji

DNES - 15:31Domáce

Bolo zadržaných viacero osôb.

Polícia pátra po nezvestnom Petrovi

Polícia pátra po nezvestnom Petrovi

DNES - 15:05Domáce

Peter je už viac ako týždeň nezvestný.

Kauzu súvisiacu s Fondom národného majetku naďalej vyšetrujú

Kauzu súvisiacu s Fondom národného majetku naďalej vyšetrujú

DNES - 14:33Domáce

Spis sa aktuálne nachádza na Generálnej prokuratúre SR, ktorá má rozhodnúť o žiadosti jedného z obvinených o preskúmanie postupu prokurátora.

Žiak v škole napadol dievča nožom

Žiak v škole napadol dievča nožom

DNES - 14:17Domáce

Cez prestávku v triede došlo k hádke, ktorá vyústila do útoku nožom.

Polícia pátra po mužovi, ktorý platil odcudzenou kartou

Polícia pátra po mužovi, ktorý platil odcudzenou kartou

DNES - 13:02Domáce

Polícia pátra po neznámom páchateľovi, ktorý platil odcudzenou platobnou kartou v obchodnom centre v Pezinku.