• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Streda, 28.10.2020Meniny má Dobromila
14°Bratislava

Pravda o mlieku. Piť či nepiť?

  • 18:00 31.12.2013
  • BRATISLAVA
Pravda o mlieku. Piť či nepiť?

O prospešnosti mlieka na ľudský organizmus sa už čo-to popísalo. Zahlieňovanie a ostatné mýty idú odteraz bokom.

Celých 18 mesiacov skúmali vedci z Washingtonskej univerzity rôzne kvality 400 vzoriek mlieka. Jedným z cieľov bolo porovnať kvalitu mlieka z biofarmy a toho obyčajného, ktoré väčšina z nás kupuje v obchodných reťazcoch.

Doposiaľ najkomplexnejšia štúdia amerických vedcov potvrdila veľký význam BIOMLIEKA pre naše zdravie.  

Kto ho rozhodne potrebuje?

Z najnovšieho výskumu jeho prospešnosti pre náš organizmus jednoznačne plynie: Biomlieko je pre naše zdravie výrazným prínosom. Pozitívne účinky má najmä pre vývoj detí, tehotné ženy a konzumovať by ho pravidelne mali aj pacienti s poruchami kardiovaskulárneho systému.

Obyčajné mlieko = nezdravé kyseliny 

Lekári pre zdravie nášho srdca odporúčajú omega-3 mastné kyseliny. Omega-6 preň naopak predstavujú riziko a práve tieto neprospešné kyseliny prijímame z konzumácie bežného "nebiomlieka" z obchodu. V ňom sa omega-6 mastné kyseliny vyskytujú až dvojnásobne viac ako v čerstvom mlieku z biofarmy. Dôvodom je, že v organickom hospodárstve sa kravy pasú vonku a prijímajú rozmanitejšiu a hodnotnejšiu stravu. Produkujú preto oveľa kvaitnejšie mlieko, bohaté na živiny a dostatok omega-3 mastných kyselín.

Čítajte: Olivový olej - tomuto sa vyhnite!

Nestačia ryby?

Výskum prebiehal pod vedením profesora Charlesa Benbrooka. So svojim tímom sa zameral i na mastné kyseliny v rybách, ktoré porovnávali s ich množstvom v mliečnych výrobkoch.

Čítajte: Nemôžete schudnúť? Chýbajú vám vitamíny!

"Prekvapilo nás, že doporučená denná dávka plnotučných mliečnych produktov zaistí viac omega-3 mastných kyselín ako doporučené množstvo ryby," uviedol pre britský DailyMail jeden z Benbrookovych vedcov, Donald Davis.

Čo vlastne kupujeme v krabiciach?

Z mlieka sa stáva trvanlivé jeho zahriatím na 135 °C. Tejto metóde sa hovorí Ultra high temperature. Nutričné hodnoty a hodnoty vápnika sú pri nej zachované. Stráca sa však viac ako polovica dôležitých vitamínov, najmä C a B1 a samozrejme mlieko prichádza i o svoju typickú smotanovú chuť.   

Čítajte: Časté omyly lekárov: Dlhé pátranie po diagnóze

Plnotučné zdravie

A čo polotučné a odtučnené mliečne výrobky? Aby ste dosiahli rovnako prospešné hodnoty zdravých mastných kyselín, aké majú čerstvé plnotučné potraviny z mlieka, museli by ste ich skonzumovať podstatne viac. Odtučnením prichádza aj o vitamíny  A a D. Množstvo vápnika a bielkovín sa zachováva. 

Čítajte: Kupujete zeleninu bez vitamínov?

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, BD, Dailymail.co.uk, idnes.cz, Foto: SXC
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Foto: Čoraz viac ľudí sa sťažuje na „smartfónový malíček“. Máte ho aj vy?

Foto: Čoraz viac ľudí sa sťažuje na „smartfónový malíček“. Máte ho aj vy?

VČERA - 21:06Zdravie

Majitelia mobilov, ktorí na týchto zariadeniach trávia čas aj aktivitou na sociálnych sieťach, sa neraz stretávajú so zvláštnymi fyzickými následkami. Spozorujete ich aj na sebe?

Kedy je bolesť hlavy príznakom rakoviny mozgu? Toto si treba všímať

Kedy je bolesť hlavy príznakom rakoviny mozgu? Toto si treba všímať

20:05 25.10.2020Zdravie

Príznaky rakoviny mozgu sa rozvíjajú v závislosti od konkrétnej časti, ktorú tumor zasiahne. Na bolesť hlavy sa pacienti sťažujú často. Ako zistiť, či ide o rakovinu?

6 najväčších mýtov o trávení: Ako vznikajú vredy a aká je pravda o vláknine?

6 najväčších mýtov o trávení: Ako vznikajú vredy a aká je pravda o vláknine?

19:37 25.10.2020Zdravie

Zdravým trávením sa mnohí z nás začínajú zaoberať až vtedy, keď chcú schudnúť alebo sa dostavia ťažkosti. V týchto chvíľach nejeden z nás uverí polopravdám. Ozrejmíme vám niektoré z nich.

4 zásady, ako zabrániť vzniku astmatických záchvatov

4 zásady, ako zabrániť vzniku astmatických záchvatov

18:28 25.10.2020Zdravie

Pri astmatickom záchvate dochádza k opuchnutiu a zápalu dýchacích ciest, čo v mnohých prípadoch ohrozuje život. Prevezmite kontrolu nad svojím ochorením pomocou týchto tipov.

5 najčastejších príčin nafukovania

5 najčastejších príčin nafukovania

8:26 25.10.2020Zdravie

Nafukovanie je prirodzená súčasť života, ktorá však mnohým komplikuje život. Našťastie sa mu dá zabrániť vhodne zvolenou stravou.