• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Pondelok, 29.4.2024Meniny má Lea
23°Bratislava

Banka omylom stiahla ľuďom peniaze, klienti si musia skontrolovať účet

  • 20:30 10.04.2024
  • Bratislava
Banka omylom stiahla ľuďom peniaze, klienti si musia skontrolovať účet

Viaceré transakcie boli duplicitné.

Klienti Fio banky na Slovensku a v Česku zaznamenali neoprávnené transakcie na svojom účte. Ako vysvetlila Fio banka na sociálnej sieti, pre problémy s transakciami boli mnohým klientom peniaze strhnuté dvakrát.

Na vine mala byť spoločnosť Visa

Duplicitné platby boli stiahnuté klientom, ktorí použili platobnú kartu Visa. Podľa banky bola na vine práve Visa. „Ospravedlňujeme sa za komplikácie spôsobené duplicitným zaúčtovaním niektorých transakcií vykonaných kartami Visa. O problémoch vieme a situáciu so spoločnosťou Visa intenzívne riešime. Veríme, že k vráteniu duplicitných transakcií dôjde v priebehu niekoľkých dní. Ďakujeme za pochopenie,“ uviedla banka.

Duplicitné platby boli stornované

Problémy podľa klientov na sociálnej sieti nastali v priebehu minulého týždňa, no banka sa k nim vyjadrila až v pondelok (8. 4). Nasledujúci deň banka vyhlásenie aktualizovala, informujúc o stornovaní duplicitných platieb.

„Vážení klienti, duplicitne zaúčtované platby boli stornované, všetko na účtoch by malo byť opäť v poriadku. Veľmi sa ospravedlňujeme za spôsobené komplikácie a ďakujeme za trpezlivosť,“ uviedla Fio banka.

Mnohí klienti ostali v mínuse

Banka však rozčúlila mnohých zákazníkov. Pod príspevkom sa viacerí ľudia sťažovali, že prišli o nemalé čiastky a ostali v mínuse. „Mne strhli 2× 1100 eur pri kupovaní leteniek. A keďže je to účet, kde nedržím peniaze (keď potrebujem, tak si predošlem), tak som v mínuse pri debetnej karte. A oni mi pošlú mali, že si mam mínusovú hodnotu dorovnať, inak budem sankcionovaná,“ uviedla klientka Alexandra. Banka ju neskôr ubezpečila, že sankčné úroky po nej nebudú požadovať.

Viacerí kritizovali neskorú reakciu banku, ktorá prišla až po niekoľkých dňoch od problémov. Niektorí klienti uviedli, že po telefonáte na infolinku im pracovníci banky uviedli, že musia čakať 30 dní. Banka však ubezpečuje, že klientom budú peniaze vrátené v dohľadnej dobe.

Zdroj: Info.sk, facebook.com/Fiobanka, FiobankaSK
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Globálny dlh je najvyšší od napoleonských vojen, varoval šéf WEF

Globálny dlh je najvyšší od napoleonských vojen, varoval šéf WEF

DNES - 17:12Ekonomické

Štátne dlhy sú najvyššie od napoleonských vojen, uviedol šéf Svetového ekonomického fóra Borge Brende.

Za 1. polrok 2023 zaznamenali banky 7478 podvodných transakcií za 12 mil. eur

Za 1. polrok 2023 zaznamenali banky 7478 podvodných transakcií za 12 mil. eur

DNES - 16:27Ekonomické

Celkový počet podvodných transakcií z úhrad na Slovensku v prvom polroku 2023 dosiahol 7478 v celkovej sume 12 miliónov eur.

SaS spúšťa petíciu na ochranu druhého piliera

SaS spúšťa petíciu na ochranu druhého piliera

DNES - 13:15Ekonomické

Opozičná SaS v pondelok spustila petíciu na ochranu druhého piliera. Dôvodom je obava, že by ho vláda mohla opäť otvoriť.

Pekári hlásia nedostatok pracovníkov, premietne sa to do cien pečiva

Pekári hlásia nedostatok pracovníkov, premietne sa to do cien pečiva

DNES - 10:32Ekonomické

Odliv pracovníkov a akútny nedostatok pracovnej sily spôsobuje podľa SZPCC významné zvýšenie personálnych nákladov pekárov, cukrárov a cestovinárov, čo sa prejaví aj v odbytových cenách.

Ruský think tank varuje pred stagnáciou priemyselnej produkcie a investícií

Ruský think tank varuje pred stagnáciou priemyselnej produkcie a investícií

VČERA - 19:06Ekonomické

Ruská priemyselná výroba a investície stagnujú, vývoz tovaru sa naďalej zhoršuje a ziskovosť vo väčšine odvetví klesá.