• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Streda, 24.4.2024Meniny má Juraj
Bratislava

Prečo v zime chrápeme viac ako inokedy? 30-sekundový trik, ako si s tým poradiť

  • 7:19 24.01.2024
  • Bratislava
Prečo v zime chrápeme viac ako inokedy? 30-sekundový trik, ako si s tým poradiť

Chrápanie je u mnohých oveľa hlasnejšie v zimných mesiacoch. Rýchly a jednoduchý cvik však pomáha riešiť tento problém.

Spánok vedľa chrápajúceho človeka je sám o sebe zlý, no v zime zvykne byť ešte horší ako inokedy, keďže vzduch v domácnosti je vtedy suchší, a dutiny sa tak rýchlejšie vysušujú a zapchávajú.

Keďže ľudia v zime okrem toho trávia viac času vnútri, vzduch v domácnosti nie je dobre vetraný a hromadia sa v ňom prach a nečistoty, čo je ďalší faktor podporujúci chrápanie.

Posledný prvok, ktorý podporuje hlasnosť a intenzitu chrápania, je hrubšie pyžamo, ktorým v zime nahrádzame ľahké látky z leta. To má totiž na svedomí vyšší tlak na hruď a hrdlo, čo opäť vedie k obmedzeniu prúdenia vzduchu cez dýchacie cesty.

30 sekúnd k lepšiemu spánku

Na chrápanie našťastie existuje rýchly liek, ktorý navyše nič nestojí. Sľubuje pritom 59-percentné obmedzenie chrápania pri spánku.

Spánkový expert spoločnosti Mattress Next Day Martin Seeley radí čitateľom britského denníka Mirror, aby vždy pred spaním absolvovali aspoň 30-sekundové cvičenie jazyka. Posilňovanie jeho svalov totiž prispieva k lepšej odolnosti voči chrápaniu.

Postup je jednoduchý: Zatvorte si ústa a desaťkrát presuňte jazyk do ľavej strany, následne postup zopakujte s pravou stranou úst. Na záver môžete ešte desaťkrát pohybovať jazykom zhora nadol. Seeley tvrdí, že rozdiel v kvalite spánku si vďaka cvičeniu všimnete už po troch nociach.

Spoločnosť Sleep Foundation takisto podporuje jazykové cvičenia pred spaním. Podľa jej zástupcov môžete priložiť špičku jazyka k zadnej časti vrchných predných zubov. Následne pomaly presúvajte špičku po vrchnom podnebí smerom k hrdlu. Postup opakujte 5 až 10-krát.

Pozor na tieto príznaky

Hlasné chrápanie môže predstavovať značnú nepríjemnosť pre spiacich vedľa chrápajúceho, no v niektorých prípadoch môže ísť o príznak vážnejšieho ochorenia známeho ako spánkové apnoe, pri ktorom dochádza k náhlemu prerušeniu dýchania počas spánku.

V prípade, že sa apnoe nelieči, môže viesť k ďalším vážnejším poruchám, vrátane vysokého tlaku.

K ďalším príznakom spánkového apnoe patrí nadmerná únava počas dňa, časté prebúdzanie v noci a ťažkosti s dýchaním, prebúdzanie sa s vyschnutým hrdlom a suchom v ústach, ranná bolesť hlavy a ťažkosti so sústredením počas dňa.

Zdroj: Info.sk, DP, mirror.co.uk, mayoclinic.org
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Vysoký krvný tlak sa môže prejavovať bolesťou hlavy či chronickou únavou

Vysoký krvný tlak sa môže prejavovať bolesťou hlavy či chronickou únavou

DNES - 9:04Zdravie

Vysoký krvný tlak nebolí. Pacient o ňom často nemusí vedieť. Prejaviť sa môže bolesťou hlavy, krvácaním z nosa, bolesťami na hrudníku či chronickou únavou.

Ani káva, ani čaj. Toto je v skutočnosti najhorší nápoj pred spaním

Ani káva, ani čaj. Toto je v skutočnosti najhorší nápoj pred spaním

20:11 18.04.2024Zdravie

Najväčším nepriateľom spánku nie je ani káva, ani čaj. Bezsenné noci vám môže priviesť aj nápoj, ktorý si mnohí spájajú s pocitom uvoľnenia pred spaním.

Táto chyba ešte viac zhoršuje váš problém s lupinami

Táto chyba ešte viac zhoršuje váš problém s lupinami

7:15 18.04.2024Zdravie

Ak na liečbu problémov s lupinami vo vlasoch využívate dostupné a lacné prostriedky, možno si tým ešte viac škodíte.

Chyba pri menštruácii, kvôli ktorej sa vám tvoria vyrážky

Chyba pri menštruácii, kvôli ktorej sa vám tvoria vyrážky

22:06 16.04.2024Zdravie

Menštruácia je nepohodlný proces, ktorý ešte viac komplikujú letné horúčavy. Vedeli ste o tom, že nesprávna starostlivosť o zdravie vám môže privodiť ďalšie menej známe ťažkosti?

5 vitamínov, pri ktorých si treba dať najväčší pozor na dávkovanie

5 vitamínov, pri ktorých si treba dať najväčší pozor na dávkovanie

6:27 16.04.2024Zdravie

Aj dobrého veľa škodí. Ak chcete vyhovieť svojmu zdraviu, dajte si pozor najmä pri užívaní týchto vitamínov.