Vyše stotisíc Slovákov možno príde o TV Markíza, Doma a Dajto
- 20:22 23.06.2023
- Bratislava

Televízia Markíza sa nedohodla s jedným operátorom.
Hrozí, že televízne stanice Markíza, Doma a Dajto si od júla zákazníci operátora UPC viac nenaladia. Spoločnosť MARKÍZA – SLOVAKIA oznámila, že 1. júla 2023 vyprší rámcová zmluva so spoločnosťou UPC, na základe ktorej má udelený súhlas na retransmisiu televíznych programov skupiny Markíza, ako aj na poskytovanie ďalších doplnkových služieb.
„Skupina Markíza vyjadruje poľutovanie nad tým, že približne 134-tisíc zákazníkov UPC stratí prístup k jej TV staniciam Markíza, Doma a Dajto. Aj naďalej však zostáva otvorená rokovaniam o korektnom predĺžení zmluvy, čo by odvrátilo úplné odpojenie staníc Markízy pre zákazníkov UPC,” uvádza spoločnosť v stanovisku.
Spoločnosť UPC pre portál omediach.com uviedla, že pokračuje v rokovaniach s vysielateľom TV Markíza o novej zmluve. „Zo strany Markízy ide o bezprecedentný nátlak (nielen mediálny), nasledujúci len 2 dni po zaslaní zmluvy na podpis, v ktorých neakceptovala žiadne z našich pripomienok,“ povedal hovorca UPC Jaroslav Kolár. „Prijatie požiadavky Markízy o 35% medziročné zvýšenie platieb za jej stanice by znamenalo výrazné zvýšenie cien pre zákazníkov, čomu sa snažíme zabrániť. K tomu tlak na vyradenie českých staníc a požiadavka zakázať divákom preskakovanie reklám v archíve, potvrdzujú záujem Markízy zvyšovať svoje zisky na úkor zákazníkov a ísť proti záujmom slovenských divákov,“ dodal Kolár.
UPC verí, že sa takýmto správaním “rodinnej televízie” budú zaoberať príslušné orgány, najmä Protimonopolný úrad.
Markíza odmieta, že by neúmerne navyšovala poplatky
Podľa generálneho riaditeľa skupiny Markíza Matthiasa Setteleho je to prvýkrát za posledných 10 rokov, čo situácia dospela až do veľmi reálnej obavy z odpojenia staníc pre zákazníkov UPC.
„Urobili sme všetko, čo bolo v našich silách, žiaľ, zatiaľ sme nedospeli k dohode. Vyzývame UPC, aby pokračovali v rokovaniach a nenechali svojich 134-tisíc zákazníkov bez prístupu ku kanálom skupiny Markíza. Vždy sa snažíme o férovú dohodu a operátorom ponúkame transparentné a porovnateľné podmienky. Tieto boli všetkými ostatnými operátormi akceptované. Mrzí nás, že práve UPC zatiaľ nepristúpilo na našu štandardnú ponuku a neuzavrelo s nami zmluvu, ktorá by reflektovala návrhy dvoch ponúk na jeden rok alebo tri roky. Dúfame, že UPC záleží na dostupnosti porovnateľných služieb pre ich zákazníkov,“ uviedol Settele.
Markíza odmieta, že by neprávom či neúmerne navyšovala poplatky za svoje televízne stanice. Cena za ich šírenie je podľa Matthiasa Setteleho dlhodobo pod európskym trhovým priemerom a priebežne so všetkými operátormi prebieha komunikácia o ich postupnom zvyšovaní. Settele dodal, že partnerov dlhodobo a priebežne informujú o postupnom zvyšovaní cien, až kým nedosiahnu férovú trhovú odplatu. „Zároveň im poskytujeme možnosť uzatvárať s nami dlhodobé kontrakty a pripraviť pre ich zákazníkov balíčky a služby, ktoré je možné ponúkať na dlhšie obdobie,“ uviedol Settele.

PS kritizovalo Huliaka, Slovakia Travel aj slovenskú expozíciu na Expo v Osake
Opozičné hnutie PS kritizovalo v piatok prácu Ministerstva cestovného ruchu a športu SR.

Fico: Zriadiť ministerstvo športu bol dobrý nápad
Cestovný ruch na Slovensku má podľa premiéra potenciál.

Opozičné strany zvolávajú mimoriadnu schôdzu parlamentu
Jediná možnosť, ktorú vidí opozícia v prípade kauzy súkromných haciend financovaných cez Pôdohospodársku platobnú agentúru, je zvolanie mimoriadnej schôdze Národnej rady SR.

Vláda podľa opozície reagovala na prešetrenie kauzy zneužitia eurofondov neprimerane
Opozičné strany Kresťanskodemokratické hnutie a hnutie Slovensko, Za ľudí a KÚ sa ohradili voči drsnej kritike koalície v prešetrení zneužitia eurofondov poskytnutých cez Pôdohospodársku platobnú agentúru.

Nemecká vláda plánuje zdaniť veľké internetové spoločnosti
Nemecká vláda plánuje zaviesť tzv. digitálnu daň, ktorá by sa týkala veľkých internetových spoločností, ako sú Google a Meta.