• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Nedeľa, 16.6.2024Meniny má Blanka, Bianka
24°Bratislava

Toto ovocie pred spaním rozhodne nejedzte! Rozruší vám spánok a privodí nočné mory

  • 20:21 20.05.2023
  • Bratislava
Toto ovocie pred spaním rozhodne nejedzte! Rozruší vám spánok a privodí nočné mory

Napriek tomu, že ide o zdravú potravinu, s konzumáciou tohto ovocia by ste mali počkať do rána.

Neviete nájsť príčinu svojich nočných môr? Už dlhšie vás trápi pravidelné prebúdzanie sa počas spánku? Na vine môže byť to, čo jete tesne predtým, ako sa uložíte do postele. Nehovoríme pritom o žiadnych ťažkých jedlách.

Príčinou problematického spánku a zvýšeného výskytu nepríjemných snov a nočných môr sú neraz banány. Toto superovocie s vysokým obsahom horčíka a vitamínov skupiny B totiž po konzumácii v tele spúšťa tvorbu melatonínu. Upozorňujú na to odborníci spoločnosti Sleepjunkie, ktorých cituje portál Mirror.

„Mnohým ľuďom počas noci prospievajú upokojujúce účinky banánov, ktoré nadobúdajú vďaka vysokému obsahu horčíka, ktorý uvoľňuje svaly a upokojuje telo,“ uvádzajú odborníci. „Banány však takisto podporujú tvorbu melatonínu, ktorý má opačný účinok.“

Banánom sa netreba celkom vyhýbať, stačí si len správne načasovať ich konzumáciu. „Banány nám dodávajú 26 percent odporúčanej dennej dávky melatonínu, ktorý však v takýchto množstvách pred spaním sťažuje zaspávanie,“ tvrdia experti, ktorí dodávajú, že môže dôjsť k narušeniu cirkadiánneho rytmu a zvýšenej predstavivosti.

„Načasovanie prijímania melatonínu je kľúčom k zdravému spánku. Ak si večer chcete dopriať obľúbenú pochúťku, jedzte ju aspoň hodinu až dve pred spaním,“ radí sleepjunkie.com.

Niektorí experti s týmto odporúčaním nesúhlasia, a naďalej vyzdvihujú pozitívne účinky banánov na zdravie. „Ovocie ako kivi a banány je skvelou voľbou, ak sa pred spaním cítite roztržito,“ tvrdí Fergus Smithers, ktorý vedie spoločnosť na doručovanie jedál Grubby.

„Kivi obsahuje množstvo neurotransmiteru serotonínu, ktorý reguluje cyklus spánku a prebúdzania, takže prirodzene pomáha pri zaspávaní a dosahovaní hlbšieho spánku,“ tvrdí Smithers.

„Ďalším dôležitým ovocím sú banány, v ktorých možno nájsť horčík, draslík a tryptofán. Tie pomáhajú s uvoľňovaním svalov a podporou spánku. V banánoch sa takisto nachádza množstvo vlákniny, vďaka ktorej sa pred spaním budete cítiť dostatočne sýto,“ dodáva odborník.

Zdroj: Info.sk, DP, mirror.co.uk
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Ak ste mali nadváhu v tomto veku, musíte byť na pozore. Hrozí vám smrteľné ochorenie

Ak ste mali nadváhu v tomto veku, musíte byť na pozore. Hrozí vám smrteľné ochorenie

DNES - 13:40Zdravie

Ženy, ktoré mali v istom období života vyššiu váhu, sú rizikové, aj keď neskôr schudli.

Nenápadná prísada zhoršuje vysychanie pokožky, na toto si dajte pozor

Nenápadná prísada zhoršuje vysychanie pokožky, na toto si dajte pozor

19:37 13.06.2024Zdravie

Prísada, ktorá sa bežne používa pri varení, môže viesť k zhoršeniu príznakov ekzému.

Príčina zápalu v črevách odhalená: Vedci hovoria o svätom grále

Príčina zápalu v črevách odhalená: Vedci hovoria o svätom grále

19:51 11.06.2024Zdravie

Lekári hovoria o „svätom grále“ všetkých zápalových ochorení čriev. Prelom v liečbe pomôže miliónom pacientov po celom svete.

 Lieky je vhodné mať počas letu v príručnej batožine

Lieky je vhodné mať počas letu v príručnej batožine

14:30 08.06.2024Zdravie

Lieky nie je vhodné mať počas letu v podpalubnej batožine. Na všetkých letiskách s ňou nemusia zaobchádzať citlivo.

Peľ tráv bude dominovať až do júla, jeho koncentrácie ovplyvňujú zrážky

Peľ tráv bude dominovať až do júla, jeho koncentrácie ovplyvňujú zrážky

16:41 05.06.2024Zdravie

Peľ tráv z čeľade lipnicovitých stále dominuje v ovzduší na celom území Slovenska a bude aj naďalej.