• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Sobota, 10.5.2025Meniny má Viktória
Bratislava

O Kotlebovi píšu médiá aj 40 článkov denne, tvrdí analytik

  • 10:46 15.11.2013
  • BRATISLAVA
O Kotlebovi píšu médiá aj 40 článkov denne, tvrdí analytik

O samosprávnych krajoch sa v médiách informuje viac ako o bankách, mobilných operátoroch či premiérovi.

Vyjadrujú sa k nim predovšetkým politológovia Michal Horský a Ján Baránek. V roku 2013 boli samosprávne kraje spomenuté vo vyše 15-tisíc príspevkoch.

Analytik Newton Media Martin Gonda to uviedol na seminári k regionálnym voľbám, ktorá sa konal na Katedre žurnalistiky Filozofickej fakulty Katolíckej univerzity v Ružomberku.

Voľby majú dobrú medializáciu

„Podľa môjho názoru je to dostatočná medializácia. Vychádzam z porovnania s inými analýzami, ktoré robíme pre komerčných klientov alebo pre politické strany,“ povedal Gonda.

Podľa Gondu najväčšie slovenské banky dosahujú mesačnú medializáciu zhruba 200 článkov, v prípade veľkého mobilného operátora je to približne 300 článkov, zmienka o predsedovi vlády Robertovi Ficovi je v 800 až tisíc článkoch.

„Novinári zapracovali. Nudné bolo skôr sledovať, aké nekompetentné odpovede dávali kandidáti a to, že niektorí kandidáti vôbec neboli pripravení,“ dodal Gonda.

Z analýzy, ktorú pripravil pre spomínaný seminár, vyplýva, že k téme samosprávnych krajov sa v roku 2013 najčastejšie vyjadrovali Michal Horský (52-krát) a Ján Baránek (51-krát). Na ďalších miestach sú s väčším odstupom Tomáš Koziak (22), Martin Klus (19) a Miroslav Kusý (16).

Kotleba dostáva viac priestoru

Gonda si všimol aj zvýšenú prezentáciu Mariána Kotlebu. „V súčasnosti sa o ňom v monitorovaných médiách denne objaví 30 až 40 príspevkov,“ povedal Gonda. Kým v roku 2011 sa zmienka o Kotlebovi objavila v 133 príspevkoch, v roku 2012, aj vďaka dianiu v Krásnohorskom Podhradí, sa objavil v 569 príspevkoch. Počas prvých novembrových dní o ňom médiá informovali 231-krát.

Zaujímavosťou podľa Gondu je, že médiá od roku 2006 uprednostňujú pred termínom VÚC pomenovanie župa. „V denníkoch SME, Pravda a Hospodárske noviny prevažuje termín župa nad termínom VÚC v pomere 54,6 percenta k 45,4 percentám, ale v televízii, rozhlase či bulvárnych denníkoch je podiel v prospech župy až okolo 70 percent,“ uviedol Gonda.

Agentúru SITA informovala Katedra žurnalistiky Filozofickej fakulty Katolíckej univerzity v Ružomberku.

Zdroj: WEBNOVINY
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Osobu zadržanú po lúpežnom prepadnutí sudkyne prepustili na slobodu

Osobu zadržanú po lúpežnom prepadnutí sudkyne prepustili na slobodu

VČERA - 20:44Domáce

Nejednalo sa o občana cudzej štátnej príslušnosti.

SHMÚ vydal výstrahu: Toto zasiahne celé Slovensko

SHMÚ vydal výstrahu: Toto zasiahne celé Slovensko

VČERA - 18:59Domáce

Meteorológovia vydali výstrahu pre celé územie SR.

Fico Kallasovej: Nemáš absolútne žiadnu právomoc kritizovať suverénneho premiéra suverénnej krajiny

Fico Kallasovej: Nemáš absolútne žiadnu právomoc kritizovať suverénneho premiéra suverénnej krajiny

VČERA - 18:54Domáce

Kallasová podľa Fica ako úradníčka EK nemá právo kritizovať premiéra suverénneho štátu.

Pátranie po nezvestnom Jánovi bolo neúspešné

Pátranie po nezvestnom Jánovi bolo neúspešné

VČERA - 18:33Domáce

Polícia žiada občanov o pomoc a spoluprácu.

Muž vyhodil do kontajnera šperkovnicu so šperkami, prípad rieši polícia

Muž vyhodil do kontajnera šperkovnicu so šperkami, prípad rieši polícia

VČERA - 16:19Domáce

V šperkovnici boli zlaté retiazky, náušnice, prstene i prívesky.