Bývalý šéf Audi sa priznal k podvodom v emisnej kauze

Bývalý šéf automobilky Audi Rupert Stadler v utorok priznal vinu v emisnom škandále výmenou za podmienečný trest a pokutu vo výške 1,1 milióna eur.
Bývalý šéf automobilky, ktorá je jednou z divízií koncernu Volkswagen, bol obvinený v roku 2020 z účasti na emisnom škandále, ktorý vypukol koncom roka 2015. V septembri toho roka americký Úrad na ochranu životného prostredia obvinil Volkswagen, že do áut s dieselovým motorom inštaloval softvér, ktorý umožňoval maskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. Autá tak v bežnej premávke výrazne prekračovali limity stanovené v zákone na ochranu ovzdušia.
Stadler pôvodne vinu odmietal. Začiatkom mája ale oznámil, že je pripravený priznať spoluzodpovednosť. Vďaka priznaniu a súhlasu so zaplatením pokuty 1,1 milióna eur dostal podmienečný trest a vyhol sa tak väzeniu, ktoré mu hrozilo na 1,5 až dva roky.
Stadler podľa súdu manipulácie neinicioval. Umožnil však, aby až do začiatku roka 2018 pokračovali predaje áut s nainštalovaným softvérom, ktorý mohol skresľovať hodnoty produkovaných emisií. Vo vyhlásení, s ktorým oboznámil súd jeho právny zástupca, bývalý šéf Audi tieto skutočnosti potvrdil a priznal osobné pochybenie.
S dohodou už súhlasila aj prokuratúra. Vynesenie rozsudku v procese, ktorý trvá už viac ako dva a pol roka, je naplánované na jún.

Toyota vyrobila v novembri rekordný počet áut
Produkcia japonskej automobilky Toyota v domácich závodoch klesla v novembri o viac než 3 %, zahraničné závody však výrobu zvýšili a celkovú produkciu dostali na nový rekord.

Volkswagen chce rozšíriť výrobu svojej elektrickej dodávky ID.Buzz
Nemecká automobilová skupina Volkswagen (VW) plánuje rozšíriť časť výroby svojej novej elektrickej dodávky ID.Buzz aj mimo hlavného závodu v meste Hannover.

Tesla chce v Texase postaviť lítiovú rafinériu
Tesla chce vstúpiť do nového segmentu. Uvažuje totiž o výstavbe lítiovej rafinérie na pobreží Mexického zálivu v Texase.

Blume: Volkswagen urýchli svoj prechod na elektrické vozidlá
Nemecký automobilový koncern Volkswagen (VW) urýchli svoj prechod na elektrické vozidlá, ale potrebuje nájsť ten správny "rytmus".