• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Piatok, 9.5.2025Meniny má Roland
11°Bratislava

Predávajúci má podľa OĽaNO vysvetliť, odkiaľ má vaše číslo

  • 11:59 07.11.2013
  • BRATISLAVA
Predávajúci má podľa OĽaNO vysvetliť, odkiaľ má vaše číslo

Poslanec Miroslav Kadúc navrhuje zakázať šírenie reklamy telefónom bez predchádzajúceho súhlasu spotrebiteľa.

Predávajúci pri predaji tovaru alebo služby prostredníctvom telefónu by mal povinnosť oznámiť už na začiatku komunikácie so spotrebiteľom spôsob získania jeho telefónneho čísla.

S cieľom zvýšiť úroveň ochrany spotrebiteľa a jeho informovanosti a v snahe predchádzať prípadom, keď sa pri komunikácii na diaľku nedodržiavajú pravidlá týkajúce sa ochrany súkromia a osobných údajov spotrebiteľa to v novele zákona o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji navrhuje poslanec za OĽaNO Miroslav Kadúc.

Okrem povinnosti oznámiť svoju totožnosť a obchodný zámer telefonátu tak bude mať predávajúci voči spotrebiteľovi povinnosť uviesť, akým spôsobom získal jeho telefónne číslo, a to už na začiatku telefonickej komunikácie.

Na reklamu chce Kadúc súhlas

Kadúc rovnako návrhom zakazuje šíriť reklamu telefónom bez predchádzajúceho súhlasu príjemcu reklamy (spotrebiteľa). V súčasnosti je šírenie reklamy podmienené predchádzajúcim súhlasom príjemcu reklamy len v prípadoch šírenia prostredníctvom automatického telefonického volacieho systému, telefaxu alebo elektronickej pošty.

Užívateľ týchto zariadení musí dať súhlas, aby mu napríklad na jeho e-mailovú adresu mohol byť doručený reklamný leták. "V mnohých prípadoch sa však reklama môže šíriť aj prostredníctvom telefónu, pričom telefónne čísla príjemcov reklamy sú získavané rôznym spôsobom. Práve z tohto dôvodu je účelné, aby na šírenie reklamy cez telefón platili rovnaké pravidlá ako na šírenie reklamy napríklad prostredníctvom elektronickej pošty, a to aj z hľadiska práva na ochranu osobných údajov spotrebiteľa," vysvetlil poslanec za obyčajných ľudí.

Súhlas bude možné odvolať

Osoba, ktorá bude šíriť reklamu prostredníctvom vybraných komunikačných prostriedkov, bude podľa návrhu povinná súhlasy získané od užívateľov automatického telefonického volacieho systému, telefaxu, elektronickej pošty alebo telefónu, ktorí sú príjemcami reklamy, preukázať.

"Z uvedeného explicitne plynie povinnosť uchovávať údaje, záznamy a nosiče, na ktorých sa súhlasy so šírením reklamy prostredníctvom vybraných komunikačných prostriedkov nachádzajú. Príjemca reklamy, ktorý už nebude chcieť byť príjemcom reklamy a dostávať napríklad reklamné letáky a nebude chcieť byť informovaný o nových produktoch, bude môcť kedykoľvek svoj skôr vydaný súhlas odvolať," konštatoval Kadúc. Novelou sa parlament bude zaoberať na novembrovej schôdzi.

Zdroj: WEBNOVINY
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Osobu zadržanú po lúpežnom prepadnutí sudkyne prepustili na slobodu

Osobu zadržanú po lúpežnom prepadnutí sudkyne prepustili na slobodu

DNES - 20:44Domáce

Nejednalo sa o občana cudzej štátnej príslušnosti.

SHMÚ vydal výstrahu: Toto zasiahne celé Slovensko

SHMÚ vydal výstrahu: Toto zasiahne celé Slovensko

DNES - 18:59Domáce

Meteorológovia vydali výstrahu pre celé územie SR.

Fico Kallasovej: Nemáš absolútne žiadnu právomoc kritizovať suverénneho premiéra suverénnej krajiny

Fico Kallasovej: Nemáš absolútne žiadnu právomoc kritizovať suverénneho premiéra suverénnej krajiny

DNES - 18:54Domáce

Kallasová podľa Fica ako úradníčka EK nemá právo kritizovať premiéra suverénneho štátu.

Pátranie po nezvestnom Jánovi bolo neúspešné

Pátranie po nezvestnom Jánovi bolo neúspešné

DNES - 18:33Domáce

Polícia žiada občanov o pomoc a spoluprácu.

Muž vyhodil do kontajnera šperkovnicu so šperkami, prípad rieši polícia

Muž vyhodil do kontajnera šperkovnicu so šperkami, prípad rieši polícia

DNES - 16:19Domáce

V šperkovnici boli zlaté retiazky, náušnice, prstene i prívesky.