• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Pondelok, 17.6.2024Meniny má Adolf
15°Bratislava

6 výhod rannej prechádzky: Začnite kráčať už dnes

  • 8:11 29.11.2022
  • Bratislava
6 výhod rannej prechádzky: Začnite kráčať už dnes

Ráno hneď po prebudení asi nie je pohyb prvou prioritou. Ale začať svoj deň prechádzkou má úžasné výhody, kvôli ktorým ju s radosťou zaradíte do svojej rannej rutiny.

Zvýši dávku energie

Začať deň prechádzkou vám dodá viac energie do celého dňa. Štúdie ukazujú, že dospelí, ktorí sa prechádzali 20 minút vonku, zažili viac vitality a energie ako tí, ktorí sa prechádzali 20 minút vo vnútri. Menšia štúdia zistila, že 10 minút chôdze po schodoch bolo viac energizujúcich ako šálka kávy pre 18 žien, ktoré mali pocit nedostatku spánku, píše healthline.com. Keď sa nabudúce budete chcieť ráno nakopnúť, vyskúšajte prechádzku, hoci len kráčať peši do práce.

Zlepší náladu

Prechádzka môže:

  • zlepšiť sebaúctu
  • zvýšiť náladu
  • znížiť stres
  • znížiť úzkosť
  • znížiť únavu
  • zmierniť príznaky depresie alebo znížiť riziko depresie

Pre dosiahnutie čo najlepších výsledkov sa skúste aspoň 5 dní v týždni prechádzať 20 až 30 minút.

Pomôže s chudnutím

Ranná chôdza vám môže pomôcť splniť vaše ciele v oblasti chudnutia. Chôdza miernym tempom po dobu 30 minút môže spáliť až 150 kalórií. V kombinácii so zdravou stravou a silovým tréningom možno zistíte, že ranná prechádzka nie je až tak zlá.

Posilňuje svalstvo

Najlepšie výsledky pri posilňovaní svalov na nohách dosiahnete, ak budete chodiť miernym až rýchlym tempom. Pokúste sa meniť svoju rutinu a kráčať po schodoch, chodiť hore a dole kopcom alebo chodiť na bežiacom páse v stúpaní. Aby ste zvýšili svalový tonus, pridajte niekoľkokrát týždenne cvičenia na posilňovanie nôh, ako sú výpady či drepy.

Zlepšuje proces rozmýšľania

Ranná prechádzka môže pomôcť zlepšiť vašu duševnú jasnosť a schopnosť sústrediť sa počas dňa. Chôdza vám tiež nakopne kreatívne myslenie. Výskum ukazuje, že chôdza otvára voľný tok myšlienok, čo vám môže pomôcť vyriešiť problémy lepšie, ako keby ste posedávali, píše healthline.com.

Podporuje lepší spánok

V menšej štúdii z roku 2017 pozorovali dospelých vo veku 55 až 65 rokov, ktorých trápili problémy so zaspávaním alebo žili s miernou nespavosťou. Tí, ktorí cvičili ráno, mali v noci lepší spánok ako tí, ktorí vykonávali fyzickú aktivitu večer.

Zdroj: Info,sk, MB, healthline.com
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Ak ste mali nadváhu v tomto veku, musíte byť na pozore. Hrozí vám smrteľné ochorenie

Ak ste mali nadváhu v tomto veku, musíte byť na pozore. Hrozí vám smrteľné ochorenie

VČERA - 13:40Zdravie

Ženy, ktoré mali v istom období života vyššiu váhu, sú rizikové, aj keď neskôr schudli.

Nenápadná prísada zhoršuje vysychanie pokožky, na toto si dajte pozor

Nenápadná prísada zhoršuje vysychanie pokožky, na toto si dajte pozor

19:37 13.06.2024Zdravie

Prísada, ktorá sa bežne používa pri varení, môže viesť k zhoršeniu príznakov ekzému.

Príčina zápalu v črevách odhalená: Vedci hovoria o svätom grále

Príčina zápalu v črevách odhalená: Vedci hovoria o svätom grále

19:51 11.06.2024Zdravie

Lekári hovoria o „svätom grále“ všetkých zápalových ochorení čriev. Prelom v liečbe pomôže miliónom pacientov po celom svete.

 Lieky je vhodné mať počas letu v príručnej batožine

Lieky je vhodné mať počas letu v príručnej batožine

14:30 08.06.2024Zdravie

Lieky nie je vhodné mať počas letu v podpalubnej batožine. Na všetkých letiskách s ňou nemusia zaobchádzať citlivo.

Peľ tráv bude dominovať až do júla, jeho koncentrácie ovplyvňujú zrážky

Peľ tráv bude dominovať až do júla, jeho koncentrácie ovplyvňujú zrážky

16:41 05.06.2024Zdravie

Peľ tráv z čeľade lipnicovitých stále dominuje v ovzduší na celom území Slovenska a bude aj naďalej.