• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Piatok, 3.5.2024Meniny má Galina
13°Bratislava

Na pomoc nespokojným bankovým klientom vzniká nová asociácia

  • 13:39 15.10.2013
  • BRATISLAVA
Na pomoc nespokojným bankovým klientom vzniká nová asociácia

Nespokojným klientom bánk chce pomáhať nová asociácia, a to Asociácia bankových klientov. Za vznikom stojí advokát Ľubomír Čigáš.

Podľa neho počet sťažností klientov na konanie bánk neustále rastie. Nová asociácia bude nespokojných klientov združovať, či bezplatne zastupovať v sporoch s bankami.

Ako skonštatoval Čigáš, byť nespokojným bankovým klientom na Slovensku je náročné. Takzvané kompetentné orgány obvykle podľa neho len skonštatujú nedostatok právomocí.

"Ešte aj bankový ombudsman je viac výtvorom bánk ako obhajcom klientov. Jediným riešením býva súdna cesta, na ktorú klienti častokrát nemajú odvahu, vedomosti alebo financie. Je čas s tým niečo robiť," zdôvodnil vznik Asociácie bankových klientov jej zakladateľ a predseda Ľubomír Čigáš.

Cieľom Asociácie bankových klientov však nie je len boj proti bankám, ale i vytvorenie systémových pravidiel rovnocenného fungovania bánk a ich klientov. "Som presvedčená, že Asociácia bankových klientov bude prínosom všetkých. Aj banky sa budú môcť poučiť zo svojich chýb a zlepšiť svoje služby," povedala členka predsedníctva novej asociácie Soňa Hajdúková.

Slovenská banková asociácia vznikla podľa jej vyjadrení ako združenie zastupujúce záujmy bánk pôsobiacich na Slovensku, najmä v oblasti tvorby a implementácie legislatívy. "Partnermi asociácie sú preto prirodzene štátne a verejné organizácie, ako Národná banka Slovenska, rezort financií, ministerstvo spravodlivosti, či profesijné združenia ako napr. Republiková únia zamestnávateľov. Slovenská banková asociácia svojich členov v súdnych sporoch nezastupuje," povedala hovorkyňa bankovej asociácia Monika Klobušická.

Inštitút bankového ombudsmana založila Slovenská banková asociácia po vzore nemeckého, talianskeho a poľského modelu v roku 2007. Jeho úlohou je monitorovanie a vyhodnocovanie podnetov spotrebiteľov a mimosúdne riešenie sporov medzi bankou a klientom. Čigáš skonštatoval, že vlani klienti bánk uspeli so svojim podnetom na bankového ombudmsana len v necelých 3,5 % prípadoch. No Zuzana Takácsová z kancelárie bankového ombudsmana uviedla, že bankový ombudsman v roku 2012 vyriešil v prospech bankových klientov viac ako 46 % podnetov. "Reálne prešetrovaných podnetov, ktoré sa týkali bánk, bolo 123, z nich kancelária ombudsmana pomohla 57 vyriešiť v prospech klienta," povedala Takácsová.
Zdroj: WEBNOVINY
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Action sťahuje z predaja nebezpečný produkt

Action sťahuje z predaja nebezpečný produkt

VČERA - 21:13Ekonomické

Výrobok môže predstavovať zdravotné riziko.

Z trhu sťahujú dva polotovary

Z trhu sťahujú dva polotovary

VČERA - 20:15Ekonomické

Zákazníci by si mali skontrolovať, či tieto potraviny nemajú doma.

ZSSK spúšťa novinku: Vlakvedúci budú mať telové kamery

ZSSK spúšťa novinku: Vlakvedúci budú mať telové kamery

VČERA - 19:29Ekonomické

ZSSK spustila projekt bezpečnostných telových kamier pre vlakvedúcich.

Fico o 2. dôchodkovom pilieri: Vláda nechce ľuďom brať peniaze, ale pomôcť s lepším zhodnotením

Fico o 2. dôchodkovom pilieri: Vláda nechce ľuďom brať peniaze, ale pomôcť s lepším zhodnotením

VČERA - 15:42Ekonomické

Vláda nechce brať ľuďom peniaze z ich účtov ani z druhého dôchodkového piliera. Naopak, chce im pomôcť k lepšiemu zhodnoteniu. Počas pravidelnej štvrtkovej Hodiny otázok v Národnej rade SR to vyhlásil premiér.

Demokrati reagovali na Ficov zámer: Sporitelia majú na výber lepšie investície ako štátne dlhopisy

Demokrati reagovali na Ficov zámer: Sporitelia majú na výber lepšie investície ako štátne dlhopisy

VČERA - 15:37Ekonomické

Pokiaľ by občania chceli investovať peniaze usporené na dôchodky, majú na výber indexové alebo akciové fondy, v ktorých je úrok výrazne vyšší, ako sa dá očakávať pri štátnych dlhopisoch.