• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Nedeľa, 11.5.2025Meniny má Blažena
17°Bratislava

Na pomoc nespokojným bankovým klientom vzniká nová asociácia

  • 13:39 15.10.2013
  • BRATISLAVA
Na pomoc nespokojným bankovým klientom vzniká nová asociácia

Nespokojným klientom bánk chce pomáhať nová asociácia, a to Asociácia bankových klientov. Za vznikom stojí advokát Ľubomír Čigáš.

Podľa neho počet sťažností klientov na konanie bánk neustále rastie. Nová asociácia bude nespokojných klientov združovať, či bezplatne zastupovať v sporoch s bankami.

Ako skonštatoval Čigáš, byť nespokojným bankovým klientom na Slovensku je náročné. Takzvané kompetentné orgány obvykle podľa neho len skonštatujú nedostatok právomocí.

"Ešte aj bankový ombudsman je viac výtvorom bánk ako obhajcom klientov. Jediným riešením býva súdna cesta, na ktorú klienti častokrát nemajú odvahu, vedomosti alebo financie. Je čas s tým niečo robiť," zdôvodnil vznik Asociácie bankových klientov jej zakladateľ a predseda Ľubomír Čigáš.

Cieľom Asociácie bankových klientov však nie je len boj proti bankám, ale i vytvorenie systémových pravidiel rovnocenného fungovania bánk a ich klientov. "Som presvedčená, že Asociácia bankových klientov bude prínosom všetkých. Aj banky sa budú môcť poučiť zo svojich chýb a zlepšiť svoje služby," povedala členka predsedníctva novej asociácie Soňa Hajdúková.

Slovenská banková asociácia vznikla podľa jej vyjadrení ako združenie zastupujúce záujmy bánk pôsobiacich na Slovensku, najmä v oblasti tvorby a implementácie legislatívy. "Partnermi asociácie sú preto prirodzene štátne a verejné organizácie, ako Národná banka Slovenska, rezort financií, ministerstvo spravodlivosti, či profesijné združenia ako napr. Republiková únia zamestnávateľov. Slovenská banková asociácia svojich členov v súdnych sporoch nezastupuje," povedala hovorkyňa bankovej asociácia Monika Klobušická.

Inštitút bankového ombudsmana založila Slovenská banková asociácia po vzore nemeckého, talianskeho a poľského modelu v roku 2007. Jeho úlohou je monitorovanie a vyhodnocovanie podnetov spotrebiteľov a mimosúdne riešenie sporov medzi bankou a klientom. Čigáš skonštatoval, že vlani klienti bánk uspeli so svojim podnetom na bankového ombudmsana len v necelých 3,5 % prípadoch. No Zuzana Takácsová z kancelárie bankového ombudsmana uviedla, že bankový ombudsman v roku 2012 vyriešil v prospech bankových klientov viac ako 46 % podnetov. "Reálne prešetrovaných podnetov, ktoré sa týkali bánk, bolo 123, z nich kancelária ombudsmana pomohla 57 vyriešiť v prospech klienta," povedala Takácsová.
Zdroj: WEBNOVINY
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Fico: Najväčšie výzvy sú obchodné vojny a zastavenie dodávok surovín z Ruska

Fico: Najväčšie výzvy sú obchodné vojny a zastavenie dodávok surovín z Ruska

DNES - 12:54Ekonomické

Dve najväčšie výzvy, ktoré stoja pred vládou v ekonomickej oblasti, sú obchodné vojny USA s ďalšími krajinami vrátane EÚ a hroziace úplné zastavenie dodávok energetických surovín z Ruska.

Fico: O zmenách v transakčnej dani môžeme rokovať, výpadky treba kompenzovať

Fico: O zmenách v transakčnej dani môžeme rokovať, výpadky treba kompenzovať

DNES - 11:44Ekonomické

V prípade transakčnej dane nie sú v koalícii zatiaľ na stole žiadne konkrétne návrhy na jej úpravu.

Eustream sa dostal zo straty a dosiahol zisk viac ako 117 miliónov eur

Eustream sa dostal zo straty a dosiahol zisk viac ako 117 miliónov eur

DNES - 9:42Ekonomické

Spoločnosť eustream, prevádzkovateľ prepravnej siete zemného plynu v SR, vykázala v období od 1. augusta 2023 do 31. júla 2024 zisk pred zdanením vo výške 155,26 milióna eur.

Veľká banka hlási rozsiahlu odstávku služieb

Veľká banka hlási rozsiahlu odstávku služieb

20:37 09.05.2025Ekonomické

Banka ohlásila plánovanú odstávku elektronických služieb.

Prezident vymenoval Dušana Keketiho za viceguvernéra NBS

Prezident vymenoval Dušana Keketiho za viceguvernéra NBS

11:28 09.05.2025Ekonomické

Viceguvernérom Národnej banky Slovenska (NBS) sa stal Dušan Keketi. V piatok ho do funkcie vymenoval prezident SR Peter Pellegrini.