Činnosť lovcov nehôd nie je nelegálna, ale klient prichádza o peniaze
- 13:59 04.10.2013
- BRATISLAVA

Najčastejšou praxou lovcov nehôd je skorý príchod na miesto nehody a okamžité vyhľadanie poškodeného. Často využívajú najmä stres a neznalosť účastníkov nehody.
Činnosť tzv. lovcov nehôd nie je nelegálna, ale klient - účastník dopravnej nehody pri využití ich služieb zbytočne prichádza o peniaze.
Výplatu poistného zo škodovej udalosti by mu príslušná poisťovňa vyplatila aj bez nejakého sprostredkovania v plnej výške. Uviedla to dnes na stretnutí s novinármi generálna riaditeľka Slovenskej asociácie poisťovní (SLASPO) Jozefína Žáková.
Najčastejšou praxou lovcov nehôd je skorý príchod na miesto nehody a okamžité vyhľadanie poškodeného. Často využívajú najmä stres a neznalosť účastníkov nehody a presvedčia ich, aby nevolali políciu, že oni všetko vybavia. Súčasťou ich argumentácie je presviedčanie, najmä poškodeného, že poisťovňa ho určite ukráti o plnenie, resp. ho nebude informovať o všetkých jeho nárokoch. Od poškodeného si tak nechajú podpísať plnú moc a zmluvu o postúpení pohľadávky na ich spoločnosť, pričom poväčšine je v zmluve uvedené, že ak ich pohľadávka nebude uspokojená zo strany poisťovne, bude ju musieť uhradiť sám klient. Najčastejšie sa tieto spoločnosti orientujú na škody na zdraví, odtiahnutie vozidiel a opravy v spriaznených servisoch i na náhradné vozidlá.
Podľa výkonného riaditeľa Slovenskej kancelárie poisťovateľov Imricha Feketeho využívanie služieb "lovcov nehôd" má aj viaceré úskalia. Napríklad klient bude musieť zaplatiť za služby, ktoré už raz zaplatil v poistnom, spravidla sa predlžuje čas likvidácie - komplikuje sa komunikácia medzi zástupcom a samotným poškodeným. V neposlednom rade provízia znižuje poistné plnenie - pri priamom vybavovaní nárokov s poisťovňou klient dostáva 100 % plnenia, na ktoré má nárok, pričom pri využití služieb "lovcov nehôd" musí za túto službu uhradiť dohodnutú províziu, ktorá predstavuje niekedy až 30 % z plnenia poisťovne.
Ako uviedol generálny riaditeľ Mondial Assistance Miroslav Doležal, v rámci poistenia majú klienti k dispozícii už predplatené služby asistenčnej spoločnosti, ktoré im pomôžu priamo na mieste nehody a sú pripravené pomôcť 24 hodín denne.

Opozícia: Smer škodí poľnohospodárom a ignoruje kľúčové problémy rezortu
Opoziční poslanci reagovali na utorkovú tlačovú konferenciu premiéra Roberta Fica a ministra pôdohospodárstva Richarda Takáča.

PS: Zvýšenie príspevku na osobnú asistenciu o 19 centov na hodinu je výsmech
Osobným asistentom je podľa PS potrebné podať pomocnú ruku.

EÚ plánuje nový poplatok, dotkne sa objednávok spoza hraníc
Pre miliardy balíčkov zavedú paušálny poplatok.

Hrozí zrušenie 13. dôchodku? Premiér poslal odkaz zamestnávateľom
Premiér reagoval na návrh niektorých opatrení Asociácie zamestnávateľských zväzov a združení SR.

Alojz Hlina spochybnil plnenie úloh ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka
Opozičný poslanec Alojz Hlina zo strany Sloboda a Solidarita skritizoval utorkové vyjadrenia predsedu vlády SR Roberta Fica a ministra pôdohospodárstva Richarda Takáča .