• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Nedeľa, 18.5.2025Meniny má Viola
Bratislava

Finančná správa upozorňuje na chyby pri preclievaní zásielok z tretích krajín

  • 16:57 29.07.2021
  • Bratislava
Finančná správa upozorňuje na chyby pri preclievaní zásielok z tretích krajín

Už takmer mesiac musia zákazníci povinne preclievať všetky svoje zásielky z tretích krajín.

Najčastejšie majú zákazníci nejasnosti v platení dane z pridanej hodnoty (DPH) či v poplatkoch, ktoré si účtujú prepravcovia, upozornila vo štvrtok Finančná správa (FS) SR. K 26. júlu FS evidovala 156.685 zjednodušene podaných colných vyhlásení, z toho bolo 180 podaných fyzickými osobami cez nový portál e-commerce.

Najčastejšie sa ľudia pýtajú na poplatky, ktoré im účtujú prepravcovia, a to najmä za manipuláciu so zásielkou či samotné zastupovanie v colnom konaní,“ uviedla hovorkyňa FS Martina Rybanská. Finančná správa však tieto poplatky nevyberá ani neurčuje. „Ide čisto o poplatky za služby poskytnuté prepravnými spoločnosťami vrátane Slovenskej pošty vyčíslené podľa aktuálneho cenníka ich poskytovateľov a finančná správa nemôže do nich žiadnym spôsobom zasahovať,“ spresnila hovorkyňa.

Ak klient nechce, aby Slovenská pošta preclila jeho zásielku, ale chce si ju precliť sám cez e-commerce portál, musí o tom poštu informovať zaslaním príslušného tlačiva, a to 48 hodín pred príchodom zásielky na územie Slovenska. „Odporúčame, aby sa klienti vždy dôkladne oboznámili s podmienkami prepravcov ešte predtým, ako ich zásielka príde na Slovensko, a to najlepšie už pri objednávaní tovaru,“ dodala Rybanská.

Problém môže nastať aj pri úhrade DPH. Kupujúci ju môže uhradiť dvomi spôsobmi. V prvom prípade má možnosť zaplatiť ju priamo pri objednaní tovaru registrovanému predajcovi z tretej krajiny alebo sprostredkovateľovi predaja na diaľku. Predajcovia alebo sprostredkovatelia predaja, ak budú využívať osobitnú úpravu pre predaj na diaľku (tzn. aj s platenou DPH), musia byť registrovaní daňovými orgánmi v niektorom členskom štáte v EÚ a majú pridelené osobitné číslo IOSS. Toto číslo poskytne klientovi alebo prepravcovi tovaru predajca alebo sprostredkovateľ predaja a bude sa začínať písmenami IM, ktoré následne klient alebo prepravca tovaru uvedie v colnom vyhlásení.

Ak zaplatí klient DPH týmto spôsobom a bude uvedené IOSS číslo v colnom vyhlásení, nebude už pri reálnom dovoze platiť žiadny colný poplatok. Ak by za klienta podával colné vyhlásenie prepravca, ktorý v tom čase nemal vedomosť o IOSS čísle, a teda ho ani neuviedol do colného vyhlásenia, musí klient v prípade opätovnej úhrady DPH prepravcu kontaktovať, poskytnúť mu potrebné dôkazy o úhrade DPH pri objednávaní tovaru aj s IOSS číslom a následne s ním doriešiť potrebné formality spojené s nesprávne podaným colným vyhlásením.

Pokiaľ predajca alebo sprostredkovateľ predaja na diaľku nie je registrovaný v niektorom členskom štáte, je podľa Rybanskej druhou možnosťou zaplatenie DPH priamo colným orgánom v krajine skončenia prepravy, a to buď pri podávaní colného vyhlásenia alebo zaplatením prepravcovi tovaru, ktorý bude mať na to vydané povolenie od colných orgánov.

Ak klient nezaplatí DPH pri objednaní tovaru, má možnosť podať colné vyhlásenie aj sám. Ak je colné konanie bez problémov, vždy je podľa Rybanskej vyzvaný elektronickou správou na zaplatenie DPH. Po úhrade sa platba automaticky priradí k príslušnému colnému vyhláseniu. Po spárovaní úhrady informujú colné orgány klienta o prepustení tovaru prostredníctvom elektronickej správy.

Zároveň upozorňujeme, že colné vyhlásenie je možné podať až v prípade, ak je zásielka nízkej hodnoty už na Slovensku. Dôležité je tiež, aby boli klienti súčinní a mysleli na to, že ich povinnosť sa nekončí podaním colného vyhlásenia. Môže sa stať, že ich colné orgány vyzvú k doloženiu dokladov, napríklad v prípade kontroly. Za tieto úkony si však finančná správa tiež neúčtuje žiadne poplatky,“ dodala hovorkyňa.

Zdroj: Info.sk, TASR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Neférový prístup zo strany zamestnávateľa pociťuje 42 % Slovákov

Neférový prístup zo strany zamestnávateľa pociťuje 42 % Slovákov

VČERA - 10:43Ekonomické

Počas posledných šiestich mesiacov pocítilo neférové konanie zo strany zamestnávateľa 42 % ľudí.

Medzi Popradom a Vydrníkom obnovili vlakovú dopravu

Medzi Popradom a Vydrníkom obnovili vlakovú dopravu

17:58 16.05.2025Ekonomické

Vlaková doprava medzi Popradom a Spišskou Novou Vsou je plne obnovená.

Michal Kaliňák: Potrebujeme zákon o kontrole v samospráve

Michal Kaliňák: Potrebujeme zákon o kontrole v samospráve

17:22 16.05.2025Ekonomické

Zákon o kontrolnej činnosti v samospráve je potrebný, ukotvenie hlavného kontrolóra v legislatíve je nepostačujúce.

Remišová: V súvislosti s dotáciami PPA podávame podnet na Európsku prokuratúru

Remišová: V súvislosti s dotáciami PPA podávame podnet na Európsku prokuratúru

13:07 16.05.2025Ekonomické

Strana Za ľudí podáva podnet na úrad Európskej prokuratúry pre podozrenia z neoprávneného čerpania eurofondov v rámci dotácií poskytovaných Pôdohospodárskou platobnou agentúrou.

APZD: Uvažované 500 % clo by znamenalo koniec obchodu s USA

APZD: Uvažované 500 % clo by znamenalo koniec obchodu s USA

10:35 16.05.2025Ekonomické

Clo na úrovni stoviek percent znamená koniec obchodu a ak by sa naozaj zaviedlo, výrazne by zasiahlo aj slovenský priemysel.