Nissan obmedzí svoje pôsobenie na európskom trhu, zatvorí závod v Ávile

Japonská automobilka Nissan plánuje ďalšie obmedzenie svojho pôsobenia na európskom trhu a presunutie predaja a výroby svojich áut pod kontrolu partnera v aliancii Renault. Uviedla to v piatok agentúra Reuters, ktorá sa odvolala na japonský denník Jomiuri.
V rámci plánu reštrukturalizácie, ktorý je presným opakom expanzie firmy realizovanej v období, keď na jej čele stál Carlos Ghosn, Nissan minimalizuje svoje distribučné kanály v 30 krajinách, najmä vo východnej Európe. Okrem toho plánuje zatvoriť svoj závod v španielskom meste Ávila, ktorý by mal slúžiť ako sklad.
Japonská firma, ktorá očakáva za súčasný obchodný rok rekordnú stratu, sa postupne sťahuje z Európy a do budúcnosti sa výraznejšie plánuje zamerať na domáci trh, ako aj trhy Číny a USA. Očakáva, že za obchodný rok 2020/2021, ktorý sa skončí 31. marca, zaznamená prevádzkovú stratu 340 miliárd jenov (2,69 miliardy eur), najvyššiu v histórii. Spoločnosť preto redukuje výrobnú kapacitu aj počet modelov zhruba o pätinu s cieľom znížiť prevádzkové náklady do troch rokov približne o 300 miliárd jenov.
(1 EUR = 126,49 JPY)

Nálada v nemeckom automobilovom priemysle sa v októbri zlepšila
Nálada v nemeckom automobilovom priemysle sa výrazne zlepšila. Index podnikateľskej klímy v odvetví sa v októbri zvýšil o 8,4 bodu na -12,9 bodu, oznámil v stredu ekonomický inštitút Ifo.

Škoda Auto zvýšila predaj za deväť mesiacov roka o viac než 14 %
Predaj áut českej spoločnosti Škoda Auto vzrástol za tri kvartály o vyše 14 %. S ním sa zvýšili aj tržby a zisk spoločnosti, pričom v prípade tržieb rast predstavoval takmer 10 %. Informoval o tom server novinky.cz.

SEVA: Elektrická flotila na Slovensku rastie najmä vďaka firmám
Na slovenských cestách jazdí už viac ako 21.833 osobných batériových elektromobilov.

Na autách sa bude môcť využívať predné brzdové svetlo
Na autách sa od roku 2029 bude môcť využívať predné brzdové svetlo. Daný prvok sa do legislatívy zakotví ako dobrovoľné vybavenie motorových vozidiel kategórie M a N.

Európa je pri prijatí elektromobility silne rozdelená
Ambiciózne plány na elektrifikáciu európskych ciest počas nasledujúceho desaťročia začínajú mať reálne trhliny.
















