Čínou vedený presun k elektromobilom by mal postupne ukončiť "ropnú éru"

Postupný presun krajín na čele s Čínou k elektrickým autám by mohol zredukovať rast celosvetového dopytu po rope v nasledujúcom desaťročí zhruba o 70 % a prispieť k postupnému ukončeniu "ropnej éry".
Poukázali na to výsledky výskumu ekonomického inštitútu Carbon Tracker zverejnené koncom tohto týždňa.
Podľa inštitútu môže Čína do roku 2030 ušetriť na nákladoch spojených s dovozom ropy 80 miliárd USD (67,44 miliardy eur) ročne, keďže konkurencieschopnosť takzvaných nových energetických vozidiel (NEV) sa stále zvyšuje. Výpočty Carbon Tracker, ktoré zverejnila agentúra Reuters, vychádzajú z „konzervatívneho“ scenára Medzinárodnej agentúry pre energiu (IEA). Ten predpokladá, že elektrické vozidlá budú v roku 2030 tvoriť z celkového predaja áut na čínskom trhu 40 % a napríklad na trhu Indie 20 %.
Podľa Carbon Tracker sú náklady na dovoz ropy potrebnej na pohon bežného auta zhruba 10-krát vyššie než náklady na solárne zariadenie potrebné na zabezpečenie pohonu elektromobilu.
Elektrické autá sú kľúčovým komponentom čínskeho úsilia zredukovať skleníkové plyny spôsobujúce otepľovanie planéty a zlepšiť ovzdušie vo veľkomestách. Popri Číne si vysoké ambície v oblasti predaja elektrických vozidiel stanovila do roku 2030 aj ďalšia krajina s vyše miliardou obyvateľov - India.
Čínska vláda síce zatiaľ nestanovila konkrétny termín zákazu výroby a predaja tradičných áut, dopyt po nich však klesá. Ako minulý mesiac uviedla Čínska spoločnosť automobilových inžinierov (China-SAE), nové energetické vozidlá by sa na celkovom predaji áut v Číne mali do piatich rokov podieľať zhruba pätinou, do roku 2030 približne 40 % a v roku 2035 asi polovicou.
(1 EUR = 1,1863 USD)

Bývalý šéf Audi sa priznal k podvodom v emisnej kauze
Bývalý šéf automobilky Audi Rupert Stadler v utorok priznal vinu v emisnom škandále výmenou za podmienečný trest a pokutu vo výške 1,1 milióna eur.

Toyota vyrobila v novembri rekordný počet áut
Produkcia japonskej automobilky Toyota v domácich závodoch klesla v novembri o viac než 3 %, zahraničné závody však výrobu zvýšili a celkovú produkciu dostali na nový rekord.

Volkswagen chce rozšíriť výrobu svojej elektrickej dodávky ID.Buzz
Nemecká automobilová skupina Volkswagen (VW) plánuje rozšíriť časť výroby svojej novej elektrickej dodávky ID.Buzz aj mimo hlavného závodu v meste Hannover.

Tesla chce v Texase postaviť lítiovú rafinériu
Tesla chce vstúpiť do nového segmentu. Uvažuje totiž o výstavbe lítiovej rafinérie na pobreží Mexického zálivu v Texase.

Blume: Volkswagen urýchli svoj prechod na elektrické vozidlá
Nemecký automobilový koncern Volkswagen (VW) urýchli svoj prechod na elektrické vozidlá, ale potrebuje nájsť ten správny "rytmus".