Na cestách II. a III. triedy bude mýto s nulovou sadzbou
- 12:37 29.08.2013
- BRATISLAVA

Ministerstvo dopravy v návrhu nového zákona o výbere mýta za užívanie vymedzených úsekov pozemných komunikácií plánuje zaviesť mýto aj na cestách II. a III. triedy.
Zmeny v mýtnom systéme majú nadobudnúť účinnosť 1. januára budúceho roka. "Návrh zákona zavádza spoplatnenie ciest II. a III. triedy nulovou sadzbou za účelom monitorovania nákladnej dopravy v tejto sieti ciest," uviedol pre agentúru SITA hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.
"Na základe získaných údajov bude možné zistiť obchádzanie spoplatnených úsekov ciest tranzitnou nákladnou dopravou po cestách II. a III. triedy a zistiť úseky najviac zaťažené nákladnou dopravou," dodal.
Mýto na ďalších úsekoch
Údaje získané z monitorovania nákladnej dopravy budú podľa Kóňu vyhodnocované a následne bude možné pristúpiť k ďalším krokom či zmenám týkajúcim sa nákladnej dopravy na cestách II. a III. triedy. "Zmeny v rozsahu spoplatnenej siete ciest I. triedy a v sadzbách mýta sú stále predmetom rokovaní, preto nemôžeme komentovať podrobnosti," dodal Kóňa.
Podľa neoficiálnych informácií by malo byť mýto od budúceho roka zavedené aj na ďalších šiestich úsekoch ciest I. triedy v dĺžke 225 kilometrov. Automobily nad 3,5 tony podľa informácií agentúry SITA môžu v budúcom roku platiť mýto navyše na cestách I. triedy č. 51 Nitra - Levice - Hontianske Nemce (58,3 km), č. 75 Nové Zámky - Šarovce - Dolné Semerovce (53,6 km), č. 70 Dolný Kubín - Kraľovany (11,2 km), č. 18 Vranov nad Topľou - Hanušovce nad Topľou - Lipníky (25,3 km), č. 15 Vranov n/T - Domaša - Stropkov (35,6 km) a č. 79 Vranov n/T - Hriadky - Trebišov - Slovenské Nové Mesto (41,5 km).
Spoplatnených je viac ako 2-tisíc kilometrov
V súčasnosti je do vymedzených úsekov ciest podliehajúcich spoplatneniu elektronickým výberom mýta podľa Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s. (NDS) zaradených okolo 2 400 kilometrov pozemných komunikácií, z toho spoplatnených je 2 033,2 kilometra.
Mýto sa platí na diaľniciach v dĺžke 393 kilometrov, na rýchlostných cestách v dĺžke 225,8 kilometra a na cestách I. triedy v dĺžke 1 414,4 kilometra.
"Rozdiel v dĺžke 367 kilometrov predstavujú predovšetkým časti vymedzených úsekov ciest, ktoré sa nachádzajú v mestách a obciach. Ide o úseky v intraviláne, na ktorých sa mýto nevyberá," uviedol pre agentúru SITA hovorca NDS Marcel Jánošík.

Neférový prístup zo strany zamestnávateľa pociťuje 42 % Slovákov
Počas posledných šiestich mesiacov pocítilo neférové konanie zo strany zamestnávateľa 42 % ľudí.

Medzi Popradom a Vydrníkom obnovili vlakovú dopravu
Vlaková doprava medzi Popradom a Spišskou Novou Vsou je plne obnovená.

Michal Kaliňák: Potrebujeme zákon o kontrole v samospráve
Zákon o kontrolnej činnosti v samospráve je potrebný, ukotvenie hlavného kontrolóra v legislatíve je nepostačujúce.

Remišová: V súvislosti s dotáciami PPA podávame podnet na Európsku prokuratúru
Strana Za ľudí podáva podnet na úrad Európskej prokuratúry pre podozrenia z neoprávneného čerpania eurofondov v rámci dotácií poskytovaných Pôdohospodárskou platobnou agentúrou.

APZD: Uvažované 500 % clo by znamenalo koniec obchodu s USA
Clo na úrovni stoviek percent znamená koniec obchodu a ak by sa naozaj zaviedlo, výrazne by zasiahlo aj slovenský priemysel.